Auteur |
Onderwerp |
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 09:38:13
|
Hallo allemaal, Na het topic van "insert maten in midifile" en de uitleg van Maarten dacht ik dan kun je ook maten verwijderen. Ik heb een midifile (song) waar het nieuw inspelen niet eenvoudig te doen is. Er staat en maat tussenspel teveel in. Het zijn 4 opeenvolgende identieke maten, en dat moeten er drie worden.
Kan ik dat wijzigen in Songcreator? Ik heb nu de afgeleide audiofile geknipt in Garageband(Apple) Mooier is het dat mijn midifile weer correct is. Wie helpt me?
Jaap Tyros54fun |
Bewerkt door Tyrooster op 06/04/2014 09:39:42 |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 20:41:29
|
Jaap, ik doe dit uit mijn geheugen en weet niet zeker of het helemaal klopt.
Op de Tyros: Eerst verwijder je de noten, zodat je een lege maat krijgt. Doe dit voor alle kanalen en de sysex.
Verplaats dan met MultiSelect de data van alle kanalen en de SysEx.
Met een MIDI sequencer, bijvoorbeeld op de PC of Mac: Dit gaat waarschijnlijk veel makkelijker. Laad de Tyros MIDI file in, verwijder de maat en save hem weer.
Succes,
Maarten |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 23:33:49
|
Open Midifile in MixMaster
Kies List Kies Process Events Kies Remove Events & Hole Vul begin en einde in Kies Ok Sla de midifile op.
Groeten, Wim |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 09:47:13
|
Maarten en Wim, bedankt voor de reactie.
@Wim: Mixmaster is een Windowsprogramma. Ik ben "vrijwillig gehandicapt": ik heb een Mac. Als het niet anders lukt zal ik het programma in mijn Windowspartitie opnemen.
@Maarten: citaat: Met een MIDI sequencer, bijvoorbeeld op de PC of Mac
Dit lijkt mij beter te doen, maar waar vind ik een midisequencer die werkt op de Mac? Google levert vele suggesties, waaronder Cubase. Ik heb Cubase 5. Moet het daarmee kunnen?
Als iemand zegt dat het kan dan ga ik het uitproberen.
Jaap Tyros54fun |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 10:33:59
|
Dat kan zéker met Cubase Jaap! Je mag me de file ook even toesturen.... dan pas ik 'm wel even voor je aan.
|
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 19:58:47
|
Iedereen bedankt. Ik heb in Cubase de betreffende maat wel kunnen verwijderen, maar ik krijg een verminkte MIDI-file terug. Dat zal liggen aan de instellingen in Cubase, en mijn beperkte kennis van dat programma. Daarmee hoort dit onderwerp feitelijk niet meer thuis op dit forum. Dus: Topic gesloten,
tenzij iemand alsnog een oplossing in de T5 weet.
Jaap Tyros54fun |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 09/04/2014 : 09:08:05
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tyrooster
waar vind ik een midisequencer die werkt op de Mac?
Ik gebruik REAPER, die ook op de Mac werkt.
Je kunt de volledige versie, 100% legaal, gratis downloaden en maanden gratis gebruiken en uittesten zonder beperkingen. Als je besluit te kopen na die periode, dan kan dat uiteraard. De prijs is normaal zo'n €200, maar voor privégebruik zo'n €50.
Maarten |
|
|
|
Onderwerp |
|