Auteur |
Onderwerp |
|
elsenwil
New Member
46 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 12:36:34
|
Wederom een vraag aan alle Tyros vrienden......
Heeft iemand de T4 preset styles en T4 multipads presets opgeslagen en deze in de T5 geladen?
zoja wat is de toegevoegde waarde om dit te doen?
wat is de juiste volgorde om deze omzetting goed uit te voeren?
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 13:33:56
|
Geen probleem. Je kunt de interne Styles, Multipads vanuit de Tyros4 gewoon saven op een usb-stick en deze 1-op-1 gebruiken in de Tyros5.
Toegevoegde waarde is dat je de Styles van de Tyros4 exact hetzelfde in de Tyros5 hebt, inclusief de bijbehorende OTS'sen. Mocht je een Style in de T5 tegenkomen die anders klinkt dan je gewend was, (b.v. door een aangepaste OTS) kun je die van d T4 gebruiken. Verder zijn door de introductie van Audio-Styles sommige midi-Styles uit de T4 niet aanwezig op de T5. 13 stuks wel te verstaan.
Voor de Oostendorp-klanten heb ik deze 13 Styles overigens verzameld in een aparte map en 4 registratiebanken gemaakt, waarin je de Audio-Styles direct kunt vergelijken met dezelfde Midi-Styles. Staan op de usb-stick.
Ik zou ook zeker de interne Voices uit de T4 kopiėren. Ook al zitten veel klanken van de T4 in de map Legacy, door ze te kopėren heb je ze allemaal. B.v. de klank Harmonica SA2! klinkt in de T5 veel directer, terwijl die van de T4 een softere aanzet heeft.
Groet, Ruud |
|
|
elsenwil
New Member
46 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 13:53:55
|
Beste Ruud,
bedankt voor alle mooie en goede uitleg !
Dat laatste advies heb ik niet helemaal begrepen....namelijk het copieren van de interne voices uit de T4? hoe dienen deze omgezet te worden naar de T5?
en welke mappen structuur moet dan worden aangelegd?
bedankt wederom mvgr Wil |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 14:53:03
|
- Druk op één van de klankgroepen (b.v. Piano); - Vervolgens Up (bovenste 8-knop); Nu zie je de klankgroepen als mappen. - Copy; - All; - OK; - Met tab-knop naar USB1; - Paste; - Exit.
Nu staan alle klanken in de diverse klankgroepen op usb-stick.
Groet, Ruud |
|
|
stefan
Junior Member
87 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 08:33:35
|
Het is eigenlijk heel gemakkelijk te doen zoals ruud het zegt gewoon alles kopieren naar je usb en dan kan je het ook op dezelfde wijze van je usb naar je harde schijf kopieren. dit kan je ook doen met De voices & styles van de Tyros 2 & 3. Ik vermoed ook dat dit moet lukken van de Tyros 1 maar dat weet ik niet zeker omdat ik deze ook nooit heb gehad. Je moet er wel rekening mee houden dat sommige ots voices die bij een style behoren uit een vorige versie niet altijd de juiste voice weer geeft op je T5 ( vb je gebt als een ots voice een tibia orgel, op de T5 zal dit een kerkorgel worden ) Maar deze kan je dan zelf aanpassen , opslaan en de style dan vervangen door jouw aangepaste versie. groet stefan |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 11:43:45
|
hallo, ik meen me te herinneren dat er vroeger conversietools bestonden om de gegevens van een ouder model naar een nieuw model te converteren. Is dit niet meer van toepassing voor Ty5 ? maw. werkt alles direct naar behoren bij overzet van ouder model naar Ty5 ? VrGr eddy |
|
|
stefan
Junior Member
87 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 18:43:03
|
Ik heb het gedaan met de styles en voices van de tyros 2; 3 en 4 gewoon alles gekopieerd naar usb en dan kan je kiezen ofwel rechtstreeks van je usb stick selecteren en alles werkt zonder problemen. tot nu toe geen enkel problemen mee gehad.
Je moet er wel rekening mee houden dat sommige ots voices die bij een style behoren uit een vorige versie niet altijd de juiste voice weer geeft op je T5 ( vb je hebt als een ots voice een tibia orgel, op de T5 zal dit een kerkorgel worden )Dit zou mss opgelost worden indien je deze converteert. Maar weten doe ik niet zeker daar ik he nooit heb gebruik. noch voor de T3 & T4 en nu met de T5 ook niet. Zoals ik het al aangaf in mijn vorige post past ik de OTS voices aan naar mijn voorkeur en dan apart opslaan en de style te vervangen door de aangepaste versie.
grt stefan |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/04/2014 : 20:07:54
|
Toen ik van de T2 naar de T4 ging waren al mijn T2 SONG-bestanden onbruikbaar geworden. Ook registraties werkten niet goed, er werden totaal verkeerde voices toegepast.
Na een conversieprogramma gedraaid te hebben was alles weer perfect. Nu van de T4 naar de T5 heb ik nog geen enkel probleem ervaren. Niks conversie, gewoon alles OK. Ook de geconverteerde T2 SONGs
Jaap Tyros54fun |
|
|
|
Onderwerp |
|