Auteur |
Onderwerp |
|
Tont4
Average Member
192 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 09:39:26
|
hallo vraag:ik heb een reg gemaakt van 1/8 en schakel met een voetpedaal dit gaat prima,maar als ik een opname wil maken begin ik met reg.1 dan ga ik naar reg2 deze moet beginnen met intro echter dit doet hij niet,ik moet dan op sync start drukken en verder doet hij weer alles,dit is erg lastig,weet iemand hier misschien een oplossing voor? Ton |
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 10:00:24
|
Ton. Ga naar REG2 terwijl de style niet loopt. Keyboard speelt niet dus. Druk het door jou te kiezen intro. I II of II De variant A B C of D die je geprogrameerd had knippert dan. Druk SYNCH START, START/STOP knippert dan. Druk MEMORY, dan REG2 en het werkt. Wel de registratiebank daarna met SAFE opslaan.
Succes. Nog twee tips: 1 Als je een BREAK wilt bij het overschakelen, zet dan een knipperende MAIN VAR. in de reg. Wil je geen break, dan zet je een doorlopend brandende MAIN VAR. in de reg. 2 Misschien bij een volgend bericht iets kortere zinnen maken. Vaker op return drukken .
Jaap Tyros54fun |
|
|
Tont4
Average Member
192 berichten |
Geplaatst - 06/04/2014 : 10:06:27
|
hoi Jaap bedankt voor je snelle reactie, en zal je tip onthouden Ton
|
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 08/04/2014 : 19:59:44
|
Ik zit met een gelijkaardig probleem. 8 registraties vastgezet, registratie 1 met intro, Registratie 2 met var B (aut. break) met start sync. aan enz. Daarna alles ingesteld om met de pedaal te kunnen bedienen.
Als ik nu deze song start, geef ik een akkoord, hij begint mooi met de intro, maar als ik dan wil overschakelen naar reg 2 via de pedaal is de start sync terug uit (geen verlichting), en moet ik deze terug manueel opzetten, daarna doet hij alles wel goed (alle opeenvolgende registraties t/m nr 8). Heeft iemand dit ook al voor gehad?
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 08/04/2014 : 20:53:10
|
ik vind dit vrij normaal, of wil je de intro een tweede keer laten afspelen ? Indien je met RegistSequence werkt moet je eens letten op de ingestelde volgorde, ik heb ook al meegemaakt dat wanneer ik een registr. bvb. in het midden onderbreek om opnieuw te beginnen, de RegistSequ. manueel terug op het beginpunt moet gezet worden. VrGr eddy |
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 08/04/2014 : 21:21:30
|
Neen,de intro moet geen 2 x afgespeeld worden. De sequences zijn mooi in volgorde van 1 tot 8 (ze stijgen mooi bij het drukken van het pedaal. Wat ik bedoel is dat ik nadat de intro afgespeeld is (waarbij je al een start C-akkoord hebt gegeven), nadien bij reg 2 terug opnieuw een startakkoord moet ingeven + de sync start opnieuw moet indrukken (lampje was terug uit), ipv gewoon verder te kunnen spelen.
|
|
|
Tont4
Average Member
192 berichten |
Geplaatst - 08/04/2014 : 21:28:00
|
wat tyrosfive bedoelt is precies wat ik bedoel, maar ik denk dat dit komt omdat er een audio drums wordt gebruikt.
|
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 08/04/2014 : 21:58:07
|
Dat zou ev. kunnen, dat moet ik eens nakijken. Ik laat nog iets weten. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 09/04/2014 : 11:00:02
|
Hallo, heb registr.gemaakt met "Cool8beat+Audio" -op reg1 : intro2 en var A;en "SyncStart" dus intro en style (met var A) beginnen te spelen na indrukken van akkoord -op reg2 : alles idem maar met var B en fill; -op reg3 : alles idem maar met var C en fill; -op reg 4 : alles idem maar met var D en fill. Vaststelling : bij het indrukken van pedaal verandert alles gewoon naar wens, hoef nergens meer aan te komen, begeleiding speelt gewoon door. is wel zo dat na de start van de intro de verlichting van knop SyncStart UIT gaat en uit blijft gedurende de hele RegBank. Is normaal vermits de functie SyncStart enkel aan de eerste Reg toegewezen werd. Blijkbaar is het niet te wijten aan AudioStyle. Waarom wil jij de SyncStart terug indrukken ? Spelen de volgende registr. dan niet gewoon door ? Als ik je oorspronkelijke vraag nog eens doorlees valt mij op dat je op REG2 een intro wil plaatsen, gebruik je één registr.bank per song of zet je meerdere songs op dezelfde bank ? Ik ga er tot nu toe vanuit dat je een volledige bank per song gebruikt, het is veruit het gemakelijkste om telkens voor één song een volledige bank te gebruiken, ook al gebruik je de 8 registr.knoppen niet. Ik heb ook de test gedaan met onder : Reg 1 Cool8Beat+Audio en intro 2 en SyncStart; en Reg2 80stRockAnthem+Audio en intro 2 en Syncstart. Vaststelling : bij indrukken pedaal schakelt naar Reg2 en begint in de volgend maat de gewenste intro en style af te spelen zonder dat ik iets moet aanraken, speelt gewoon intro met het laatst gebruikt akkoord. VrGr eddy
|
|
|
Tont4
Average Member
192 berichten |
Geplaatst - 09/04/2014 : 12:11:08
|
hoi Eddy ik bedoel eigenlijk,ik heb inderdaad een volledige song onder de knoppen staan, en dat werkt ook prima,maar als ik een opname wil maken is dit niet zo.BV ik begin met een mp en melodie te spelen,dan ga ik naar reg2 en wil dan beginnen met intro van de stijl en dat werkt dus bij mij niet. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 09/04/2014 : 15:08:09
|
hoi Ton, je hebt gelijk, stom van mij, je vraag was duidelijk genoeg, maar wilde bij mij niet doordringen. Inderdaad gebeurt bij mij hetzelfde wanneer ik op de beschreven wijze een midi-opname wil maken. Opnemen in audio lukt wel, maar dat is niet verwonderlijk. Daar kan ik toch eventjes geen antwoord op bedenken. Er moet ergens een verbinding zijn tussen midi en registratie. Als ik ga kijken wat "New Song" inhoudt , kom ik op de preset terecht in de map "SampleSongs" en in die map is "Ode to Joy" al geselecteerd. Zou dan "New Song" niet blanco zijn ? doch een reeds bestaande song met een andere naam zijn ? Ik denk dat we daar nog wel een tijdje mee zoet zullen zijn. Mocht ik nog iets zinnigs hierover te vertellen hebben zal ik niet nalaten dit direct hier te laten weten. VrGr eddy
|
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 09/04/2014 : 20:53:05
|
Inderdaad, het gebeurt bij mij ook tijdens het willen opnemen van een midi-song, nadat deze in 1 bank zit opgeslagen.
Philip |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 10/04/2014 : 08:40:06
|
Hallo,
Dit gebeurt ook op de Tyros 4.
Eigenlijk moet je er voor zorgen dat de stijl reeds mee opstart tijdens je pre-intro met MP. Je kan dit als volgt oplossen (Is op een Ty4 uitgeprobeerd, maar denk dat het op de Ty5 ook mogelijk is).
REG 1 : Selecteer eender welke MAIN (A,B,C of D) Sync/Start --> AAN ACMP --> AAN Stijl kanalen (Rhy1, Rhy2, Bass, ....) alle 8 op OFF zetten Pad kiezen
REG 2 : Kies MAIN A,B,C of D (Deze MAIN zal spelen na einde Intro) Selecteer INTRO (I, II of III) deze die je wil gebruiken. ACMP --> AAN Stijl kanalen alle 8 --> ON
Save deze registratie en maak een reg sequentie om je pedaal te kunnen gebruiken.
NEW SONG (Rec+Stop) en dan REC drukken Kies MP door Select + MP te kiezen (MP led knippert) Begin nu te spelen - de MP zal spelen samen met je rechterhandspel , tevens zal de stijl mee starten maar omdat alle kanalen op OFF staan zal je deze niet horen (en wordt ook niet opgenomen). Op het moment dat je de Intro wil starten druk je op de pedaal om naar REG 2 te gaan, en op dat moment zal de stijl gewoon verder spelen , maar nu staan de kanalen op ON , en zul je de stijl ook horen en zal dus ook opgenomen worden.
Het overschakelen naar REG 2 dien je wel stipt te doen op de eerste tel van een maat, zoniet zal je eerst nog een stukje horen van de MAIN die op dat moment geselcteerd is.
Laat maar iets weten als dit je heeft verder geholpen.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 10/04/2014 11:58:25 |
|
|
Tont4
Average Member
192 berichten |
Geplaatst - 14/04/2014 : 19:55:20
|
hoi Etienne bedankt voor de tip kan er mee aan de slag. sorry voor mijn late reactie maar ik heb even geen internet gehad.
mvrg.Ton |
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 20/04/2014 : 09:50:46
|
Dat lijkt inderdaad ook voor mij de oplossing. Bedankt voor het meedenken. Philip |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 20/04/2014 : 14:23:23
|
Hoi,
Nog een andere mogelijkheid, die ik zelf reeds toegepast heb en die ook mijn voorkeur heeft. Echter weet ik niet of dit kan zonder tussenkomst van een sequencer. maw ik weet niet of dit mogelijk is met de style creator van de Tyros zelf. Het programma wat ik hiervoor gebruik is MixMaster. MixMaster is gratis te downloaden op : http://psrtutorial.com/MB/mixMaster.html
Stel je wil intro II gebruiken, en deze telt bvb 4 maten. De Pre-intro die je wil spelen telt bvb 8 maten. Je kan nu in de stijl deze 8 maten in de intro invoegen (net voor de 4 normale intro maten). Deze maten die je invoegt zijn leeg (geen noten). De intro II telt nu dus 8+4=12 maten waarvan de eerste 8 leeg zijn (Geen geluid). Dan save je de nieuwe stijl onder een andere naam.
Als je nu deze stijl start met intro II zal er de eerste 8 maten niets te horen zijn, en vanaf maat 9 begint de normale intro II te spelen, zonder dat je op je pedaal hoeft te drukken.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 20/04/2014 15:10:45 |
|
|
|
Onderwerp |
|