Auteur |
Onderwerp |
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 18/04/2014 : 20:50:25
|
Beste T-Rossie, mocht je de audio drums alleen zonder de midi kanalen van de style kunnen opnemen dan staan we een stap verder. Maar iedere audio opname neemt het totaal beeld op de audio drum track en de 15 midi kanalen. Hoe haal je die uit elkaar? Daarna moet je die audiotrack gaan importeren in de sequencer gaat die dan nog synchroon lopen? Wanneer ik het geheel wil editeren, bv een paar maten wissen (omdat ik de ending te laat heb ingedrukt)kan je dan midi en audio gelijktijdig knippen? Ja misschien moet ik eerst ervaring opdoen met audio. Tot nu toe is het steeds alleen midi geweest. En inderdaad het midi concept is onveranderd en het keyboard was een toestel waar uitsluitend sprake was van midi, tot deze T5 op de markt kwam. Ik heb op 20 jaar 8 Rolands versleten en nooit heb ik problemen gehad. Nu is midi ineens niet goed genoeg meer en moet er audio aan te pas komen. Maar ik ben het met U eens de T5 heeft 2 motoren een midi en een audio en die audio alleen vanwege die drum styles. Met midi drums zie je tenminste waar je maat begint welk instrument is aangeslagen enz. Met een audiotrack zie je niets. Tenzij je daar al jaren mee bezig bent en ik heb helemaal geen ervaring met audio.Nu ; niemand verplicht mij om audio styles te gebruiken Toch hartelijk bedankt voor uw reactie. Paul
|
Bewerkt door goetpaul op 18/04/2014 21:35:53 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 19/04/2014 : 01:23:52
|
Wij geraken geheel off-topic maar het is toch interessant. Ik begrijp niet goed waarom je je zo afzet tegen de audio-drums want die zijn fantastisch. Je zult zélf enige creativiteit/ervaring moeten opdoen om ermee te kunnen werken. Nieuwe ontwikkelingen vereisen soms een andere aanpak en het 'probleem' ligt feitelijk niet bij de apparatuur |
|
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 19/04/2014 : 14:25:36
|
Beste moderator T-Rossie, begrijp me goed ik heb niets tegen de sound van een audio style. Ik verzet me alleen tegen het feit dat bij het gebruik van een audio style: a)je verplicht bent om een audio opname te gebruiken b) bij het gebruik van de midi recorder bij een audio style de drums afwezig zijn c)bij het gebruik van de audiorecorder alles in een audiotrack gegoten is die je nagenoeg niet kan editeren tenzij wat algemene ingrepen zoals reverb, volume, pitch enz. maar een eenvoudig speelfoutje kan je hier niet corrigeren. Ik ga nu eerst eens het audio gedeelte van het reference boek zorgvuldig vertalen en trachten te begrijpen. Dat voordeel heb je met Yamaha; je leert het "technisch Engels"! Nogmaals bedankt. Paul
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 19/04/2014 : 21:04:35
|
om met audiostyles/midi te werken zou ik het volgende doen: -al het gewenste opnemen in midi; -bij het afspelen de style laten synchroon starten met midi; de kanalen 1 tm 8 worden dan door midi gespeeld en 9 tm 16 door de style , zo kan men toch profiteren van de betere dynamiek van de audiopercussie; -men kan event. ook alles (behalve hetgeen men zelf wenst te spelen) in audio opnemen en zo een orkestband (backing track) maken; -ik denk dat men zelfs midi + style + audio kan laten synchroon spelen, style en midi hebben een SyncStart en audio kan men laten afspelen doormiddel van een sysex in midi die de audio op het gewenste (ingestelde) moment kan laten starten. Het is wat schuif- en paswerk, maar ik denk dat het te doen is. VrGr eddy |
|
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 20/04/2014 : 09:56:18
|
Beste Eddy, audio is voor mij een middel om mijn werk op te laten horen aan iemand die geen keyboard bezit. je weet wel; de midi is afgewerkt Mp3-tje van maken via een progje op de computer, en in de mailbox!Ik had zelfs op de T4 (mijn vorig keyboard) nog nooit de audio player aangeraakt. Mixen van audio en midi synchroniseren enz. zijn voor mij totaal nieuw. Uw voorgestelde oplossing ga ik zeker uitproberen maar voor iemand die reeds 20 jaar met midi vastgegroeid is (waar je elk nootje kan editeren tot in het oneindige)is een audio track een bos waar je bomen niet meer vind. In ieder geval hartelijk dank voor de ideeën die je mij bezorgd hebt. Paul |
|
|
Onderwerp |
|