De Tyros 5 is al weer bijna een half jaar uit. Helaas kent het keyboard zijn gebreken door zowel softwarematige (ook wel: bugs) als hardwarematige (bijv: topic over 9,5khz pieptoon) fouten.
De communicatie met Yamaha is wat aan de lastige kant. Zo is er een weg om contact op te nemen via een contactformulier, natuurlijk kun je altijd via je leverancier schakelen (bijv. via Oostendorp). Maar ik heb altijd de voorkeur om rechtstreeks met de producent te schakelen. Dan zit er ook zo min mogelijk verstoring in de communicatie en kan ik op mijn eigen heldere manier het probleem beschrijven.
Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zijn die contact met Yamaha hebben gehad m.b.t. Tyros gerelateerde problemen. Zo ja: - Op welke manier is het contact geweest (e-mail/webformulier/telefoon)? - Hoe is de vraag/het probleem door Yamaha opgelost?
Wellicht helpt dit topic ook om anderen beter en sneller de juiste weg naar Yamaha te vinden wanneer dat om welke reden dan ook niet direct mogelijk is via de dealer.
PS: Ik begrijp dat dit topic ervoor kan zorgen dat er gereageerd wordt op problemen/vragen, maar mijn verzoek is om te proberen zoveel mogelijk met een antwoord/reactie bij de kernvraag te blijven: "Hoe verliep het contact met Yamaha?".
Ik heb meerdere keren,via het webformulier,contact gehad met Yamaha. Ik verzocht ze om 2 accounts samen te voegen tot 1 account. Een en ander verliep vlekkeloos.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)