Auteur |
Onderwerp |
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 07/07/2014 : 11:20:32
|
Gebeurt bij het editeren van een zelfgemaakte midi file met de voice creator. Bij het kiezen een andere voice,nadat de file naar het beginpunt gebracht is, moet je op de D-knop drukken (execute)krijg ik de melding "Memory full" dan kan je alleen nog op de G knop duwen (OK), en verder gebeurd er niets. Je kan veranderde voice dus niet opslaan. Ik heb geen flauw benul over welke memory het hier gaat. Ik werk via de mem.stick waar nog meer dan ruimte genoeg op is. Ook het user geheugen en de HD zijn nagenoeg leeg.(een maagdelijk expantion board van 1024mb aanwezig) Het gaat hier om een vrij grote midi file (256kb.) Als proef heb ik de file gehalveerd (de laatste helft gedeleted(135kb) en dan werkt alles wel normaal! Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Met dank bij voorbaat. Paul |
Bewerkt door goetpaul op 07/07/2014 17:33:10 |
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 07/07/2014 : 11:56:31
|
Paul,
Lees volgend topic eens. Zou kunnen dat je probleem en een oplossing hier vernoemd wordt.
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4532
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
|
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 07/07/2014 : 14:29:38
|
Als je als oplossing "er leren mee leven" bedoeld dan moet ik niet verder zoeken. Mijn Roland G70 was 10jaar oud toen ik hem inruilde voor deze gesofistikeerde (audio) Tyros 5; en daar heb ik dat probleem nooit gekend alhoewel ik toen reeds langdurige medleys speelde. Gelukkig heb ik een duur expansie board gekocht, waar ik verder geen fluit aan heb! Bedankt voor de link hoor, je bespaart me het heel veel zoekwerk. Paul |
Bewerkt door goetpaul op 07/07/2014 17:29:40 |
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 07/07/2014 : 19:35:21
|
Hoe kom je eigenlijk aan 256 kb voor een midifile ? Thomas
greetz |
|
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 07/07/2014 : 20:08:20
|
De midi is een medley die 4.30" duurt (140 maten) Hierbij heb ik reeds alle channel aftertouch en portamento's 84 gewist; daarvoor was hij nog groter. Gewoon ingespeeld met style SchlagerSamba en een paar voices (zelfs geen ensembles)Verder niets speciaal. Ik stuur hem op als ik weet naar waar. groetjes Polle |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 07/07/2014 : 20:27:30
|
jammer zo'n klein geheugen, niet ideaal maar als voorlopige oplossing : een audio backing track maken van de midi, of wat zou dat geven indien men de midifile in stukken kapt en telkens één stuk aan een andere registratieknop toewijst ? een secuur werkje, maar het proberen waard. bewerking 08 07: nadere verklaring ivm. opdelen van midifile: wanneer de midifile te groot is zodat ze niet in de Tyros kan ingeladen worden moet het opdelen gebeuren op een ander apparaat dat dit wel aankan, zoniet kan men ook eventueel de midifile in stukken opnemen (REC) , de kunst is om dit opdelen op de juiste plaats in de file te doen, bvb. na een break of overgang, blijft nog enkel te controleren of de registraties snel genoeg zijn om de verschillende stukken naadloos te laten volgen.
VrGr eddy |
Bewerkt door eddy vanzee op 08/07/2014 10:25:37 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 08/07/2014 : 11:09:22
|
eventjes m'n theorie over splitsen van midifile geprobeerd: is niet goed, registratie is niet snel genoeg bij opladen 2e deel, spijtig. Zou waarschijnlijk wel lukken met muziek waarin stille periodes zitten. Geheugenuitbreiding zal er wel niet inzitten, blijft dan nog over : audio backing track. VrGr eddy
|
|
|
|
Onderwerp |
|