Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Audio styles
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  12:40:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Update:
Op zich staat de Flashmodule (Flash) buiten het installeren van de Audio Styles. De Audio Styles worden dan ook niet op de Flashmodule geschreven!!

Ik heb wat geëxpirimenteerd door de Flashmodule te verwijderen nadat Audio Styles zijn geladen in mijn T5. Na het inschakelen van de T5 zonder Flashmodule Is de map EXPANSION op de harddisk verdwenen en zijn de Audio Styles niet te benaderen.
Daarom heb ik zonder Flashmodule een nieuwe TYROS5_InstrumentInfo.n27 aangemaakt om te kijken of de Audio Styles geladen kunnen worden zonder Flashmodule.
Dat is dus mogelijk!!

In YEM kun je, nadat je bij Install Target de TYROS5_InstrumentInfo.n27 zonder Flashmodule-info hebt geselecteerd, bij My Packs in het dropdown-munu kiezen tussen Voice Wave Size en Audio Style Wave Size.
Voice Wave Size geeft dan uiteraard 0 / 0 MB aan, maar Audio Style Wave Size geeft 0 / 124 MB aan.
Ik heb uit de 4 verschillende pakketten een selectie gemaakt waardoor ik 121 / 124 MB gebruik.
Dit zijn de Audio Styles: BigBandSwing, CoolSwing, USMarchingBand, FunkPop, IndustrialChill, BrasilianBossa, CubanChaCha, ClubMixDJ en MinimalElectro. 9 stuks in totaal.

Via Wifi-overdracht was de laadtijd ongeveer 10 minuten (8 minuten via usb-stick).
T5 weer uit- en ingeschakeld en de map EXPANSION was zichtbaar op de harddisk met daarin de 4 mappen met Audio Styles.

Dit wil dus zeggen dat de 124 MB intern geheugen van de T5 direct benaderd wordt bij het laden van Audio Styles. De Flashmodule heeft daar niets mee te maken. Het zou dus wenselijk zijn dat Yamaha een manier bedenkt waarbij het laden van Audio Styles buiten de aanwezigheid van de Flashmodule omgaat, waarbij de Flashmodule dus niet geformatteerd hoeft te worden.

@Richard: Wat je aangeeft klopt allebei. Of je kunt 1 Audio Style laden als ie 124 MB groot zou zijn, of je kunt meerdere Audio Styles laden zolang je de 124 MB niet overschreidt.
Waar Yamaha op de site "Due to file size, only one Audio Style can be loaded into your Tyros5 at a time" aangeeft, wordt dus bedoeld "one Audio Style Pack" als je Packs in zijn geheel wil laden.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 05/10/2014 13:43:18
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  13:19:50  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ruud,
Ik ben even in de war en vermoed dat je het memory ietwat door elkaar husselt .
In mijn beleving kun je het flash-geheugen niet verwijderen uit de T5 omdat het 'onboard' zit. (heet USER en slechts 6,7 Mb)
Het geheugen wat je wel kunt verwijderen heet 'expansion-memory'. Dit geheugen wordt telkens geformatteerd. (niet het Flash)

Begrijp ik het goed dat er nog ergens 124 Mb aan memory aanwezig is voor de opslag van audio styles? Is dit dan RAM (vluchtig) geheugen wat gevuld wordt vanaf de harddisk?

Of heb ik ergens iets gemist ?

Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  13:41:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik begon mijn update met Flashmodule (Flash) om niet steeds Flashmodule te hoeven typen. Ik zal het overal aanpassen in Flashmodule om verwarring te voorkomen. Met Flashmodule bedoel ik dan ook de Expansion Module.

In de T5 is 124 MB geheugen gereserveerd voor Audio Styles. In welke vorm weet ik niet. Ik denk dat dat ook Flashgeheugen is, want ook zonder Flashmodule wordt er iets geformatteerd.

Wat dus ook wil zeggen dat als de 124 MB uitgebreid zou worden naar b.v. 2 GB, je niet eens een Flashmodule nodig zou hebben.
Hopelijk kan de 124 MB door Yamaha worden verhoogd om er meer Audio Styles in kwijt te kunnen. Of dat het wel op de Flashmodule kan worden geladen.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 05/10/2014 14:03:08
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  14:03:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok bedankt Ruud, het blijft zo wel een beetje 'duister'/onduidelijk .

Formatteren wordt écht gedaan in het Expansion geheugen. Zie de melding dat All Expansion Contents worden gewist.

Hoe klinken de andere packs? De drums van Pop&Rock lijken allen opgenomen met 'overhead' microfoons .... en da's jammer.
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  14:16:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Zonder Flashmodulen geeft het display van de T5 toch echt "Now Formatting...." aan. Kan ook het vaste riedeltje zijn die het doorloopt zonder daadwerkelijk te formatteren, maar dat blijft gissen.

De drums van alle pakketten lijken allemaal op dezelfde wijze te zijn opgenomen. Dus zoals jij het Pop&Rock-pakket hoort. In het geheel klinkt het goed. Alleen is het m.i. zo dat je wel de opgenomen drummer hoort, maar niet alsof ie vlak bij je of in dezelfde ruimte is. Ik ervaar toch wat "afstand".
De wow-factor als bij een echte drummer heb ik nog niet.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 05/10/2014 14:21:48
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  15:22:45  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ruud,

Bedankt voor je update en je verregaande testverrichtingen!

Het wordt er overigens allemaal nog niet duidelijker op.
Yamaha is niet eenduidig in het gebruik van termen.
Het lijkt bv. dan "Load" en "Install" door elkaar worden gebruikt terwijl dat verschillende handelingen zijn. Eerst (eenmalig) installeren, daarna laden.
Ook ik heb gemerkt dat "Formatting..." wordt gebruikt terwijl het niet gebeurt.
Uit jouw test blijkt dat de term "Expansion Contents wordt gewist" nu ook kan slaan op de contents van het 124 MB geheugen, want dat zou de plek zijn waar de Audio styles (ook Expansion content) geïnstalleerd wordt.

Kortom, het zou wenselijk zijn dat Yamaha voor al zijn trouwe Tyros gebruikers in klare taal duidelijkheid verschaft hoe alles functioneel in elkaar zit, maar ook wat de plannen zijn met de bijbehorende software (YEM) en zoals jij al aangaf, de eventuele mogelijkheid voor uitbreiding van te kleine geheugens.

Ik zou dat in ieder geval erg op prijs stellen.

De handleidingen zijn zeker op dit onderwerp onvoldoende.

Met vriendelijke groeten,

Richard
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  17:21:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hier een paar demo's

Big Band Swing (alleen Drums): https://app.box.com/s/0its2bswgpz17xztg9xw
Big Band Swing: https://app.box.com/s/f3471agkjzc3oknq9udi

Cool Swing (alleen Drums): https://app.box.com/s/mgi1dvl3jhk02jmm5gnr
Cool Swing: https://app.box.com/s/s92tvpyiap5plo2qa7e3

US Marching Band (alleen Drums): https://app.box.com/s/wwcpcsjmz3ezoimcptra
US Marching Band: https://app.box.com/s/bdrqekv4712bxtpv38kv

ModCeltic4-4: https://app.box.com/s/tzgpos60ikmkrjl1oleh
ModCeltic6-8: https://app.box.com/s/ixztu3bhqg8cu0fdphvu

Saeidy Pop: https://app.box.com/s/hnv7tyyfvuodhy20rkci
Malfuf Funk: https://app.box.com/s/ayoynqbp891zr5tcvwwp

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Niek
Average Member

197 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  17:46:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ruud en Wim,

Hartelijk dank voor alle moeite.

Groet, Niek
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  18:12:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Zou heel graag demo's horen van de Pop& Rock audio styles ?
Wie o wie ?

Soryt / Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 05/10/2014 :  20:11:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Arno,
Probeer ik vanavond nog te regelen

UPdate: De demo is te vinden op http://we.tl/plsRFkCQP9

Het betreft de styles
60sSuperGroup
Detroitbeat
Funkpop
IndustrialChill
R&BSlowballad
Retrosoul

Telkens eerst alleen de drums (intro3,var A,B,C,D en Ending) en daarna met begeleiding met willekeurige akkoorden
Oordeel zelf over de kwaliteit/toepasbaarheid.

Roel

Bewerkt door T-Rossie op 05/10/2014 22:52:32
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 06/10/2014 :  00:39:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Roel,
Bedankt !
Ik vind het wel te gek klinken , vooral intro van ticket to ride met alle verstoring in de opname.
En nu hopen dat Yamaha met een betere methode komt om ze te laden.

Soryt / Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 06/10/2014 :  08:04:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ruud, Roel en anderen,

Heel erg bedankt voor het uitzoekwerk en de moeite! Ik stel het zeer op prijs.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 06/10/2014 :  09:27:40  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ruud

Quote (Ruud):
Ik heb wat geëxpirimenteerd door de Flashmodule te verwijderen nadat Audio Styles zijn geladen in mijn T5. Na het inschakelen van de T5 zonder Flashmodule Is de map EXPANSION op de harddisk verdwenen en zijn de Audio Styles niet te benaderen.


Kan het niet zo zijn dat de T5 software de map EXPANSION niet meer laat zien als er geen Flashmodule in de T5 zit ?
Mogelijk is dit te controleren door in deze toestand de T5 als USD drive in te laten schakelen en dan te controleren via de Windows verkenner op je PC of die map werkelijk niet meer bestaat.

Groet, Fred


Bewerkt door Fairware op 06/10/2014 09:28:06
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 06/10/2014 :  10:21:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@T-Rossie,

Hoi Roel, ik vind ze te gek klinken
bedankt voor het opnemen en delen.
Betaalbaar zijn ze ook vind ik.

Echter mijn afwachtende houding is alleen hoe te gebruiken op je extra memory (1gb), want dat zit nu al bijna vol met Premium-packs en overige custom voices.

Als ik nu 7 audio styles neem zit ik al bijna aan 1GB, of ik begrijp het verkeerd.....


Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 06/10/2014 :  10:25:15  Toon profiel  Reageer met citaat
@Fairware:
Dat heb ik niet gecontroleerd.
Bij het laden van de Audio Styles zonder Flashmodule wordt er ook een map EXPANSION op de harddisk aangemaakt.

@Toine:
De Audio Styles worden niet op de Flashmodule geschreven, maar in het interne, gereserveerde geheugen van de T5 zelf (124 MB).

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 06/10/2014 12:02:08
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000