Auteur |
Onderwerp |
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 26/10/2022 : 13:49:12
|
Hallo Muziekvrienden.
Ik wil even reageren op een 8 jaar oud Topic. Sinds vorige week is het klokje in het MAIN display verdwenen zolang ik de T5 heb en dat is al behoorlijk lang nooit geen problemen mee gehad. Mijn provider is KPN en wanneer ik inlog in het modem en de T5 staat aan dan zie ik in het modem alle aangesloten apparaten staan en daar staat de T5 netjes tussen. Als ik naar de wifi instellingen van de T5 ga dan zie ik dat deze verbonden is met het KPN netwerk, maar nog steeds geen klokje. Ik heb van Oostendorp een USB Dongel opgestuurd gekregen om te testen omdat ze nieuw toch gauw zo'n 90 euro kosten (wat een service weer) Helaas was de nieuwe dongel geen succes. Ook heb ik een paar keer contact gehad met Roel en samen komen wij er niet uit. Nu komt het vreemde van dit verhaal. Wanneer ik mijn iPhone de persoonlijke hotspot inschakel en ik laat de T5 weer naar een netwerk zoeken dan ziet deze mijn iPhone, wanneer dan het wachtwoord in de T5 ingeef van mijn persoonlijke hotspot dan wordt de T5 verbonden met mijn iPhone en tot mijn grote verbazing is dan het KLOKJE TERUG. Dus via het modem niet maar wel via mijn iPhone terwijl deze met hetzelfde netwerk van KPN verbonden is, nu breekt mijn klomp. Wie o wie weet waar dit aan zou kunnen liggen.
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 27/10/2022 : 13:05:29
|
Niemand een idee ? Zou hier graag geholpen mee zijn.
Muzikale Groet Henk |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 27/10/2022 : 13:08:54
|
Hoi Henk, Wat is jouw merk/type KPN router? |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 28/10/2022 : 07:39:00
|
Hoi Roel
Het is een KPN Box 12
Ik heb gisteren met Karst gesproken, hij gaf mij de tip om het modem te resetten naar de fabrieksinstelling dus niet even aan en uit maar echt resetten, ik ga dit vandaag proberen. Mocht het geen effect hebben dan wil Karst het probleem bij Yamaha over de schutting gooien Ik houdt je op de hoogte.
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 28/10/2022 07:44:45 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 29/10/2022 : 13:05:50
|
Bedankt Roel voor de link, hier staat wel een interessant antwoord in die ik eens ga proberen. Met mijn vorige provider werkte het klokje wel en met mijn nieuwe provider heeft deze een paar dagen gewerkt dus ben benieuwd of onderstaande een oplossing biedt. Blijft vreemd dat ik via mijn iPhone wel een klokje zie in de T5.
(Jou provider werkt ook al met IPv6 en ook met ipv4. ik lees net op diverse fora dat er dingen spelen met de timestamp icm IPv6. Jij kan in de modem instellingen van telenet IPv6 ook uit zetten. Als het klokje dan wel werkt dan weet ik zeker dat Yamaha de tijd uit de time stamp haalt ipv via ntp protocol. Dit zou ook verklaren waarom de meeste techneuten hier geen raad mee weten. Normaal verwacht je de tijd via port 123 of port 73 NTP protocol.
Aan de dongel en tyros ligt het niet dat is nu uitgesloten.
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 29/10/2022 : 13:47:05
|
Zojuist IPv6 in modem uitgeschakeld, modem opnieuw opgestart echter geen resultaat. We blijven verder zoeken.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Zofman
Junior Member
71 berichten |
Geplaatst - 30/10/2022 : 14:15:58
|
Maak je wel verbinding via 2,4ghz? De dongel kan niets met 5ghz. Groet, Jan
De Tyros 5 is voor mij de Noot-uitgang |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 30/10/2022 : 16:35:39
|
Hallo Jan
Bedankt voor de reactie, zojuist in het modem gekeken en daar staat de T5 netjes tussen en jawel 2,4 Ghz.
Helaas !!!!
Muzikale Groet Henk |
Bewerkt door tyros2 op 30/10/2022 16:36:39 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 31/10/2022 : 12:44:11
|
Zoals een oud Japans spreekwoord zegt: "Zoals het klokje bij Yamaha tikt....."
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 31/10/2022 : 13:06:54
|
Ha ha zo tikt die niet in mijn T5
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 02/11/2022 : 17:58:18
|
Nou ik heb van alles geprobeerd om het klokje in beeld te krijgen, zoals Karst van Oostendorp voorstelde heb ik het modem terug gezet naar de fabrieksinstelling ook enkele suggesties van mensen die op het forum een reactie achter lieten uitgeprobeerd maar helaas geen enkel succes. Gekeken of het modem via 5 ghz of 2,4 ghz verbinding maakte met de T5 het laatste was het geval hij stond op 2,4 ghz Zit ik vanmiddag even op zolder wat te zoeken kom ik een oud SiteCom modem/router tegen, ik denk (meestal gaat het fout als ik begin te denken) laat is deze eens aan de KPN box hangen. Vervolgens de T5 verbinding laten maken met dit modem en wat denk je ? Klokje komt in beeld. Vraag mij niet hoe het kan maar profiteer ervan. Waarschijnlijk heeft de T5 moeite met het modem van KPN iets anders kan ik me niet bedenken. Dus het werkt weer. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 03/11/2022 : 11:59:48
|
Eigenlijk maak ik zelden of nooit gebruik nan het klokje, dus zo boeiend vind ik het niet, maar net even opgelet (puur nieuwsgierigheid) en ik zag dat mijn klokje ook niet meer in beeld kwam, terwijl 'ie dat wel altijd deed, ook met een KPN modem. Toen bedacht ik me ineens dat onze modem 2 maanden geleden is omgeruild, omdat de oude steeds meer begon te storen. Het verhaal van Henk klopt dus dat het aan de KPN modem ligt. Ik zie op het T5 display wel "connected" maar krijg geen klokje in beeld.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 03/11/2022 : 15:13:35
|
Op de één of andere begrijpt de router de time-stamp aanvraag van de Wifi dongle niet. Ik zit ook bij KPN maar gebruik een eigen Fritzbox router omdat die veel toegankelijker is dan de KPN Experia kastjes. |
|
|
Onderwerp |
|