Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Klok Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 26/10/2022 :  13:49:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Muziekvrienden.

Ik wil even reageren op een 8 jaar oud Topic.
Sinds vorige week is het klokje in het MAIN display verdwenen
zolang ik de T5 heb en dat is al behoorlijk lang nooit geen problemen mee gehad.
Mijn provider is KPN en wanneer ik inlog in het modem en de T5 staat aan dan zie ik in het modem alle aangesloten apparaten staan en daar staat de T5 netjes tussen.
Als ik naar de wifi instellingen van de T5 ga dan zie ik dat deze verbonden is met het KPN netwerk, maar nog steeds geen klokje.
Ik heb van Oostendorp een USB Dongel opgestuurd gekregen om te testen omdat ze nieuw toch gauw zo'n 90 euro kosten (wat een service weer)
Helaas was de nieuwe dongel geen succes.
Ook heb ik een paar keer contact gehad met Roel en samen komen wij er niet uit.
Nu komt het vreemde van dit verhaal.
Wanneer ik mijn iPhone de persoonlijke hotspot inschakel en ik laat de T5 weer naar een netwerk zoeken dan ziet deze mijn iPhone, wanneer dan het wachtwoord in de T5 ingeef van mijn persoonlijke hotspot dan wordt de T5 verbonden met mijn iPhone en tot mijn grote verbazing is dan het KLOKJE TERUG.
Dus via het modem niet maar wel via mijn iPhone terwijl deze met hetzelfde netwerk van KPN verbonden is, nu breekt mijn klomp.
Wie o wie weet waar dit aan zou kunnen liggen.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 27/10/2022 :  13:05:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Niemand een idee ?
Zou hier graag geholpen mee zijn.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 27/10/2022 :  13:08:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Henk,
Wat is jouw merk/type KPN router?
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 28/10/2022 :  07:39:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel

Het is een KPN Box 12

Ik heb gisteren met Karst gesproken, hij gaf mij de tip om het modem te
resetten naar de fabrieksinstelling dus niet even aan en uit maar echt resetten, ik ga dit vandaag proberen.
Mocht het geen effect hebben dan wil Karst het probleem bij Yamaha over de schutting gooien
Ik houdt je op de hoogte.

Muzikale Groet
Henk

Bewerkt door tyros2 op 28/10/2022 07:44:45
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 28/10/2022 :  14:17:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog een vergelijkbare draad http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4937
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 29/10/2022 :  13:05:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Roel voor de link, hier staat wel een interessant antwoord in die ik eens ga proberen.
Met mijn vorige provider werkte het klokje wel en met mijn nieuwe provider heeft deze een paar dagen gewerkt dus ben benieuwd of onderstaande een oplossing biedt.
Blijft vreemd dat ik via mijn iPhone wel een klokje zie in de T5.

(Jou provider werkt ook al met IPv6 en ook met ipv4.
ik lees net op diverse fora dat er dingen spelen met de timestamp icm IPv6.
Jij kan in de modem instellingen van telenet IPv6 ook uit zetten.
Als het klokje dan wel werkt dan weet ik zeker dat Yamaha de tijd uit de time stamp haalt ipv via ntp protocol.
Dit zou ook verklaren waarom de meeste techneuten hier geen raad mee weten.
Normaal verwacht je de tijd via port 123 of port 73 NTP protocol.

Aan de dongel en tyros ligt het niet dat is nu uitgesloten.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 29/10/2022 :  13:47:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Zojuist IPv6 in modem uitgeschakeld, modem opnieuw opgestart echter geen resultaat.
We blijven verder zoeken.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Zofman
Junior Member

71 berichten

Geplaatst - 30/10/2022 :  14:15:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Maak je wel verbinding via 2,4ghz? De dongel kan niets met 5ghz.
Groet,
Jan

De Tyros 5 is voor mij de Noot-uitgang
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 30/10/2022 :  16:35:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan

Bedankt voor de reactie, zojuist in het modem gekeken en daar staat de T5 netjes tussen en jawel 2,4 Ghz.

Helaas !!!!

Muzikale Groet
Henk

Bewerkt door tyros2 op 30/10/2022 16:36:39
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 31/10/2022 :  12:44:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Zoals een oud Japans spreekwoord zegt:
"Zoals het klokje bij Yamaha tikt....."

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 31/10/2022 :  13:06:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha ha zo tikt die niet in mijn T5

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 02/11/2022 :  17:58:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou ik heb van alles geprobeerd om het klokje in beeld te krijgen, zoals Karst van Oostendorp voorstelde heb ik het modem terug gezet naar de fabrieksinstelling ook enkele suggesties van mensen die op het forum een reactie achter lieten uitgeprobeerd maar helaas geen enkel succes. Gekeken of het modem via 5 ghz of 2,4 ghz verbinding maakte met de T5 het laatste was het geval hij stond op 2,4 ghz
Zit ik vanmiddag even op zolder wat te zoeken kom ik een oud SiteCom modem/router tegen,
ik denk (meestal gaat het fout als ik begin te denken) laat is deze eens aan de KPN box hangen.
Vervolgens de T5 verbinding laten maken met dit modem en wat denk je ?
Klokje komt in beeld.
Vraag mij niet hoe het kan maar profiteer ervan.
Waarschijnlijk heeft de T5 moeite met het modem van KPN iets anders kan ik me niet bedenken.
Dus het werkt weer.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 03/11/2022 :  11:59:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Eigenlijk maak ik zelden of nooit gebruik nan het klokje,
dus zo boeiend vind ik het niet, maar net even opgelet (puur nieuwsgierigheid)
en ik zag dat mijn klokje ook niet meer in beeld kwam,
terwijl 'ie dat wel altijd deed, ook met een KPN modem.
Toen bedacht ik me ineens dat onze modem 2 maanden geleden is omgeruild,
omdat de oude steeds meer begon te storen.
Het verhaal van Henk klopt dus dat het aan de KPN modem ligt.
Ik zie op het T5 display wel "connected" maar krijg geen klokje in beeld.

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 03/11/2022 :  15:13:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Op de één of andere begrijpt de router de time-stamp aanvraag van de Wifi dongle niet. Ik zit ook bij KPN maar gebruik een eigen Fritzbox router omdat die veel toegankelijker is dan de KPN Experia kastjes.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000