Auteur |
Onderwerp |
|
jeanlb
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 13/11/2014 : 18:17:22
|
Deze week was ik registraties aan het bijwerken op de t5. Het zijn styles van t2 en t4 zelf gemaakt of aangepast. Nu wil ik daar op de vier variaties registraties in ots opslaan maar dat gaat niet met de t5. Ik kan ze enkel opslaan in user memory maar niet op de hd of usb stick. Dit kon wel met de t4. Is daar een oplossing voor?
JLB Tyros5-76 XXL/Monitor HS8 |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 13/11/2014 : 19:46:49
|
ik heb er geen verklaring voor, het lijkt fel op hetgeen er gebeurt met beschermde data, deze kan ook slechts op User gekopieerd worden. VrGr eddy |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 14/11/2014 : 14:26:01
|
@jeanlb
Kun je iets nauwkeuriger aangeven waarom het niet lukt. Ik heb van diverse styles een ots gewijzigd en kan deze zonder problemen saven op de harddisk. De Tyros5 gaat bij het saven wel eerst naar het USER geheugen, maar ik kan met de TAB toetsen naar de Harddisk gaan en de style saven. Het gaat ook met Tyros5 styles, maar niet met Audio-styles. Die kun je wel opslaan maar alleen op USER.
Gr. Richard |
|
|
jeanlb
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 09:17:04
|
Het saven op de HD en USB gaat maar de registraties worden niet opgenomen. Het zijn styles die met T2 en T4 gemaakt zijn maar zonder registraties met de bedoeling deze later eens toe te voegen. Kan ze alleen in het user geheugen plaatsen.
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 09:47:49
|
Ik neem aan dat je het opslaan van zelfgemaakte OTS (1-4) bedoelt. Dit gaat op de T5 niet anders dan op de voorgaande modellen.
1. Kies je Style 2. Stel de klanken voor R1 t/m R3 en Left en volumes in naar wens 3. Druk Memory 4. Druk één van de vier OTS-posities 5. Herhaal stappen 3 t/m 4 om de overige OTS-posities te vullen Nu moet je de Style nog opslaan. 6. Druk displayknop D 7. Ga naar het tabblad User, HD1 of USB1 en de map waarin je de aangepaste Style wilt opslaan 8. Zonodig Menu2 selecteren met onderste 8-knop 9. Save 10. (nieuwe) naam invoeren 11. OK 12. Exit
Zo zou het je toch moeten lukken. Succes.
Groet, Ruud |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 11:39:09
|
@jeanlb,
Wat bedoel je precies met "de registraties worden niet opgenomen"?
Ik begrijp nu dat je probeert een registratie aan een OTS toe te voegen, maar dat gaat niet.
Een registratie is een verzameling van instellingen van de Tyros die je onder een eigen naam kunt opslaan en later weer kunt oproepen zodat alle instellingen in één keer weer geladen worden.
Je kunt dus met een registratie wel een OTS (gekoppeld aan een style) oproepen, maar je kunt niet met een OTS een registratie oproepen.
Je geeft aan dat het wel lukt om zelfgemaakte styles op te slaan op de HD of USB.
Wat je nu dus kunt proberen is een zelfgemaakte style kiezen. Vervolgens deze op te slaan in een registratie (knop MEMORY en vervolgens één van de 8 registratie knoppen indrukken) en deze registratie opslaan op de HD of USB.
Eventueel kun je ook een OTS van een style wijzigen zoals Ruud heeft uitgelegd.
Deze gewijzigde OTS kun je op dezelfde manier opslaan in een registratie.
Een registratiebank opslaan op de HD of USB gaat het snelste door de knoppen REGIST BANK samen in te drukken en verder de aanwijzingen op het scherm te volgen.
Hopelijk gaat het nu allemaal lukken.
Gr. Richard
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 12:24:11
|
@Jean-Luc,
Je haalt twee dingen doorelkaar:
Van een style kun je zelf een nieuwe style maken met 4 nieuwe OTS-en en opslaan onder een andere naam.
Met een registratie leg je alles vast van alle instellingen van het keyboard.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
jeanlb
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 17:45:29
|
Sorry voor de verwisseling reg en ots maar jullie begrepen het toch. Het gaat wel degelijk over de ots in de style. Kan ik een bestand doorsturen om te zien of het bij jullie werkt? Ik heb deze namiddag niets anders gedaan dan proberen te saven in hd of usb. Files controleren maar daar is niets mis mee of zie ik iets over het hoofd? Als u het bestand BehindBlueEyes.sty wil testen stuur dan een mail naar tyros5@telenet.be
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 18:36:20
|
Meen ergens ooit gelezen te hebben dat audio stijlen van de Tyros 5 enkel in het USER geheugen kunnen geplaatst worden en niet op USB of HD.
De OTS aanpassing die je maakt is deze voor een audio stijl ? Het zou dus kunnen dat je dan de audio stijl enkel op USER kan bewaren.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 15/11/2014 : 18:39:22
|
@Etienne
Dat had je goed gelezen,
Maar Jean heeft het over styles van de tyros 2 en 4, en die hadden geen audiostyles
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 16/11/2014 : 12:07:28
|
Hoi Jean,
Ik heb het vanmorgen met jouw toegestuurde style geprobeerd, maar idd de ots wordt niet opgeslagen.
Ik heb het met een paar andere styles van mezelf geprobeerd (geen presets styles)en daar gaat het WEL mee.
Zowel in het user, usbstick of HD blijft de aangemaakte opgeslagen ots weer leeg.
Ik denk dat dit toch een software bug is, dus RUUD kun je het zelf ook eens proberen en eventueel melden bij Yamaha.!!
In principe moet je elke style kunnen opslaan met een andere ots.
Dus Jean jij deed niks verkeerd..... maar het probleem moet wel verholpen worden!
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 19/11/2014 : 09:56:13
|
Ik heb de Style Behind Blue.sty ontvangen en onderstaand mijn bevindingen.
Deze Style heeft 2 intro's, 4 variaties en 2 endings. Er is geen OTS in opgeslagen. Zoals ik het beoordeel is het een zelfgemaakte Style. Het is op de gebruikelijke manier mogelijk om 4x OTS te programmeren met de knop Memory. Na het opslaan van de Style in het Usergeheugen wordt bij het opnieuw oproepen van de Style de gevulde OTS-bank weergegeven. Indien de Style is opgeslagen op HD1 of USB1 is dat niet het geval en blijft de OTS-bank leeg. Dit is dus wat Jean bedoelt en vandaar zijn hulpvraag.
Ik heb bovenstaande ook op de T4 en T3 uitgevoerd en daar gebeurt precies hetzelfde! Bij het veranderen van Preset-Styles en aangekochte Styles kan het bij alle modellen direct op HD1 en/of USB1 worden opgeslagen. Ik denk dat het in dit geval te maken heeft met het zelf maken van de Style.
Maar dit zijn slechts constateringen en we willen natuurlijk een oplossing. Die oplossing is te vinden in het opslaan van de Style op een andere manier, namelijk via Style Creator. Alvorens op te slaan ga je naar het tabblad Channel en drukt op Execute. Vervolgens druk je op Save en slaat de Style op waar je wilt. Je zult zien dat de OTS-bank dan wel goed werkt. Execute is in dezen dus weer het toverwoord.
Succes ermee.
Groet, Ruud |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 19/11/2014 : 20:57:48
|
Hoi Ruud,
Thanks voor de uitleg, zover had ik nog niet gezocht....en gekeken.
zo zie je maar weer dat we met z'n alle heeeeel veeeeel weten.
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 19/11/2014 : 22:34:12
|
Weer wat geleerd. Bedankt mannen.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 20/11/2014 : 10:49:12
|
Blijkbaar schuilt het probleem in het feit dat de betreffende stijlen geen CASM sectie hebben. Indien deze niet aanwezig is zal de Tyros de ingevoegde OTS niet accepteren , ze worden wel bewaard in de stijl, maar worden niet gevalideerd door de Tyros (lampjes OTS blijven gedoofd).
De oplossing van Ruud door in style creator 'Execute' en 'Save' uit te voeren maakt dat er een CASM sectie aan de stijl wordt toegevoegd.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
Bewerkt door vlbrgt op 20/11/2014 10:53:26 |
|
|
|
Onderwerp |
|