Auteur |
Onderwerp |
|
RJMiddel
Junior Member
68 berichten |
Geplaatst - 14/01/2015 : 22:18:50
|
Ik heb zelf een Tyros 4 en heb het repertoire wat wij met de band spelen in registraties opgeslagen met uiteraard de tekst van het liedje. Via mijn Ipad kies ik nu de nummers en de Tyros toont gelijk de tekst en staat gelijk goed ingesteld. Dat werkt perfect. Was wel wat werk maar dan heb je wel wat. :)
Nu heeft mijn maat waar ik samen mee speel een Tyros 3. Is het mogelijk om de registraties te converteren van T4 naar T3, want de T3 kan de T4 registraties niet lezen.
groetjes Robert,
Tyros 4 Black Limited Edition |
|
aldo
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 14/01/2015 : 23:39:56
|
Hi RJMiddel, Zoek eens met Google naar het volgende: " Registration Manager ", daar kan je het programmatje downloaden en het is gratis en werkt zonder problemen. grts aldo
|
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 15/01/2015 : 21:34:15
|
Hallo Aldo.
Kun je wat meer info geven omtrend dit programma want als ik zoek in google zoek dan kom ik daar niet uit. Heb je eventueel een link naar dit programma ??? Mijn dank is groot.
Muzikale Groet Henk |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 15/01/2015 : 22:07:27
|
Denk dat Aldo volgende programma bedoelt:
http://psrtutorial.com/util/best.html
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
|
|
aldo
Starting Member
19 berichten |
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 10:35:50
|
Ha ha Bedankt Heren en een fijn weekend.
Muzikale Groet Henk |
|
|
RJMiddel
Junior Member
68 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 17:07:59
|
Bedankt voor de tip maar bij mij werkt het niet. Ik heb mij nregistraties van de T4 gepakt en geconverteerd naar T# maar helaas krijgt de T3 een read error. Data not loaded properly
Iemand nog suggesties?
groetjes Robert,
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 17:33:35
|
@Robert,
Misschien toevallig gekruist... maar twee dagen geleden is er een update van dit tooltje geweest.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
RJMiddel
Junior Member
68 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 17:54:39
|
thanks ff checken....
groetjes Robert,
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 17:58:47
|
Ik vrees dat alleen de website zelf geupdate is het tooltje hetzelfde.... v 4.3.2.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 18:08:51
|
Registraties zijn verwijzingen/snelkoppelingen naar bestanden. Heb je de zelfde bestanden en in de zelfde mappen staan in de Tyros3? Zo niet dan gaat dit natuurlijk nooit werken. Zo ja heb je elke registratie gecontroleerd. Anders gebroken links herstellen.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 17/01/2015 18:09:29 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/01/2015 : 20:16:45
|
Ik weet dat men items kan converteren van een ouder model naar een nieuw model, doch ik twijfel er sterk aan of dit ook andersom lukt. Uiteraard,zoals Wim beschrijft, moeten de bestands-en mapstructuur alsook de benamingen op beide gegevensdragers waarnaar de registraties verwijzen identiek zijn en moeten alle benodigde items tevens aanwezig zijn, zeker voor "niet"-presetbestanden. Presetbestanden van hetzelfde model zijn gelijk, dit zou geen problemen mogen opleveren; echter de presets kunnen verschillend zijn naargelang het model van keyboard. Oplossing : alle benodigde bestanden in één map kopiëren (song,style,...) de registraties hiernaar laten verwijzen en ervoor zorgen dat de gewenste gegevensdragers dezelfde stationsletter hebben. VrGr eddy
|
Bewerkt door eddy vanzee op 18/01/2015 09:27:28 |
|
|
RJMiddel
Junior Member
68 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 15:18:59
|
Ik heb t geprobeerd en het lukt prima. Ik had zelf een fout gemaakt, maar super. het scheelt mij een hoop werk.....
Bedankt allemaal..
groetjes Robert,
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 15:21:02
|
Je kan een mobiele situatie maken door alles via de USB te doen. Dit is ook handig als back up als je Harddisk uitvalt of andere Tyros gebruikt. Let wel dat de USB-stick of USB-HD etc ..compatable is.
Registraties via de USB werken alleen: Als je alles wat de registraties aanstuurt bijv Songs, styles etc.. dezelfde mapstuctuur heeft als op de harddisk. Dus kopieer alles wat je nodig bent dus wat je via de registratie aanstuurt van de HD in de Tyros naar de USB-stick of USB-HD. Je kan dit het makkelijks doen via de USB-storage Mode (HDD). Stop je USB-stick of USB-HD in de PC Zorg dat de Tyros ook de USB heeft. Kopieer de benodigde data van Tyros naar USB-stick of USB-HD met de verkenner.
Je kan de driver letter veranderen van registraties van E=hardisk naar I=USB met het programma Tyros Global Registration Bank Changer Stel de Indir= Registratie ogineel mag rechtstreeks de registratie map op de HD van de Tyros zijn of een kopie ervan op de USB-stick of USB-HD.
Stel de Outdir= Registratie map op de USB-stick of USB-HD je kan de gekopieerde map op de USB-stick of USB-HD overschrijven of een nieuwe map aanmaken.
Kies nu onderin Tyros Global Registration Bank Changer Harddrive to USB Dit is een voorinstelling voor alles van Tyros HD naar USB-stick of USB-HD. Druk dan op Apply en alles word omgezet van E: naar I:
plaatjes wijken af van huidig status van het programma
Haal de USB-stick of USB-HD uit de PC en stop het weer in de Tyros. Schakel met Exit op de Tyros weer terug naar gebruiksstatus Je kan nu via de registratie van de USB-stick of USB-HD alles oproepen rechtstreeks vanaf de USB-stick of USB-HD. Dus een mobiele sutuatie.
ik zie dat je me net voor bent. Misschien toch handig voor anderen.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 18/01/2015 15:23:35 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 17:16:56
|
@Robert,
Ook registraties zijn alleen forwards te gebruiken.
Bijv reg's gemaakt op een tyros 3 kan ook op tyros 4
en niet backwards: van tyros 4 naar tyros 3
Dit heeft destijds Yamaha mij medegedeeld.
|
|
RJMiddel
Junior Member
68 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 20:31:44
|
Toine,
En daarvoor heb ik ze geconverteerd. Enig nadeel is dat je soms geluiden mist, maar dat is een kwestie van opnieuw even uitzoeken en vastleggen.
groetjes Robert,
|
|
|
Onderwerp |
|