Auteur |
Onderwerp |
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 17:13:06
|
Hallo, Mijn naam is Joris uit Edegem (België). Ik kocht vorige week na een demo in Sint Niklaas een Tyros5. Daarvoor had ik een Roland E 60 en EM 2000 . Ik hoop hier heel wat op te steken want de Tyros heeft nog vele geheimen voor mij en de gebruiksaanwijzing is heel summier. Hopelijk hebben jullie geen moeite met mijn domme vragen :) |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 17:21:56
|
Hallo Joris,
Allereerst welkom op dit forum en alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Domme vragen zijn er niet, antwoorden wel
Enkele richtlijnen als nieuwe Tyros bezitter:
* Hoe saai het ook klinkt, lees je handleiding, houd je handleiding bij je keyboard, weet je iets niet probeer het zelf op te zoeken dan onthoud je het ook beter.
* In één keer je Tyros 5 leren kennen is onmogelijk hier zul je een redelijke tijd voor moeten uittrekken.
* Vergeet ook niet lekker te "spelen" op je Tyros
* Sommige functies zul je wellicht nooit gebruiken probeer dit dan ook op een later tijdstip uit als je de Tyros beter kent.
* Heb je vragen stel ze hier.. maar probeer het zo goed mogelijk te omschrijven kans op antwoord is dan groter.
* Probeer iemand te vinden in de buurt van je woonplaats die je thuis e.e.a. kan uitleggen als het niet lukt.
* De Tyros is een supper machine geef en gun jezelf de tijd om dit te leren.
Veel fun met je nieuwe speelgoed
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 17:31:34
|
Bedankt Toine,
Ik zal je raad zeker onthouden. Lekker spelen ga ik zeker doen. :) |
|
|
stefan
Junior Member
87 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 19:34:38
|
dag joris eerst proficiat met je aanwinst, ja zal er veel genot van hebben. Al zal je wel wat tijd moeten nemen om deze te leren kennen, maar dat komt wel degelijk goed. Wat ik heb gedaan is eerst gewoon mijn nummers gespeeld met de ots settings ( zo krijg je ook een indruk van hoe de voices klinken bij jouw thuis. Want dit kan nog wat verschillen afhankelijk van welk pa system datje gebruikt.) ik zelf woon in oudenaarde dus is niet echt bij de deur van waar jij woont. maar via dit forum ben ik ook al vele malen geholpen er zitten hier echte experts tussen zal ik maar zeggen dus op welk ogenblik ook je zal zeker worden geholpen. grt en ik wens je veel speel plezier |
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 18/01/2015 : 22:27:35
|
Bedankt Stefan.
Ik,zal mijn tijd nemen om alles te ontdekken, veel zaken staan niet uitgelegd in de handleiding. Intussen blijf ik spelen want dat is het vooraamste. Je hoort me wel wanneer ik hulp nodig heb ...
Grjes, Joris |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 19/01/2015 : 18:35:36
|
Dag joris,
ik wil je ook welkom heten op dit forum en veel speelplezier op je tyros 5.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 19/01/2015 : 21:37:36
|
Bedankt Michel!! |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 19/01/2015 : 22:38:27
|
Joris, Je zal in de loop van de tijd merken dat een Tyros 5 heel wat prettiger werkt dan de EM2000. De techniek is tenslotte 14 jaar verder en de opslag media zoals de harddisk, USB-stick en intern geheugen werken sneller en makkelijker en zeker geruislozer dan de oude SCSI drive in de EM2000. Het is mij bijvoorbeeld nooit gelukt om een goede registratie(userprogram)te maken op de oude Roland EM2000. Daarnaast zijn de styles en sounds veel beter. Het vastleggen van registraties en nog veel meer zaken gaan stukken makkelijker. Dat houdt wel in dat je met het boek ernaast dingen moet gaan uitproberen. Dus wat dat betreft heb je zeker een goede keus gedaan. Veel succes en zeker plezier met het nieuwe keyboard.
Aad |
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 21/01/2015 : 20:22:14
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Aaad
Joris, Je zal in de loop van de tijd merken dat een Tyros 5 heel wat prettiger werkt dan de EM2000. De techniek is tenslotte 14 jaar verder en de opslag media zoals de harddisk, USB-stick en intern geheugen werken sneller en makkelijker en zeker geruislozer dan de oude SCSI drive in de EM2000. Het is mij bijvoorbeeld nooit gelukt om een goede registratie(userprogram)te maken op de oude Roland EM2000. Daarnaast zijn de styles en sounds veel beter. Het vastleggen van registraties en nog veel meer zaken gaan stukken makkelijker. Dat houdt wel in dat je met het boek ernaast dingen moet gaan uitproberen. Dus wat dat betreft heb je zeker een goede keus gedaan. Veel succes en zeker plezier met het nieuwe keyboard.
Aad
Dag Aad, De Tyros is natuurlijk een heel ander instrument dan de EM 2000. Ik had daarna een E60 maar kwa klanken kon die toch niet tippen aan de EM 2000. De EM 2000 is natuurlijk voorbijgestreeft en userprogramma s maken was met dat toestel niet alijd makkelijk. Benieuwd hoe dit met de Tyros gaat want zover ben ik nog niet. ;)
|
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 21/01/2015 : 20:22:48
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door micdo
Dag joris,
ik wil je ook welkom heten op dit forum en veel speelplezier op je tyros 5.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel
Bedankt Michel |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 21/01/2015 : 21:40:06
|
Joris,
"User programs" in de Tyros kan je op 2 manieren maken. Via een registration, de bekende 8 blauwe knoppen. Of een style met alle veranderingen opslaan in de user omgeving. Het wegschrijven duurt vaak een paar seconden langer dan het intikken van de knoppen, dus echt eenvoudig.
Aad |
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 21/01/2015 : 22:57:37
|
Joris,
"User programs" in de Tyros kan je op 2 manieren maken. Via een registration, de bekende 8 blauwe knoppen. Of een style met alle veranderingen opslaan in de user omgeving. Het wegschrijven duurt vaak een paar seconden langer dan het intikken van de knoppen, dus echt eenvoudig.
Aad
De eerste manier heb ik al geprobeerd, naar de tweede manier zoek ik nog even... |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 22/01/2015 : 00:26:58
|
De eerste knop die je bij registraties gebruikt indrukken en in plaats van de registratie de rode OTS knop indrukken en de save indrukken dan de vragen beantwoorden(naar eigen wens USR of HD kiezen).
Aad |
|
|
pingo
New Member
34 berichten |
Geplaatst - 29/01/2015 : 16:41:34
|
De eerste knop die je bij registraties gebruikt indrukken en in plaats van de registratie de rode OTS knop indrukken en de save indrukken dan de vragen beantwoorden(naar eigen wens USR of HD kiezen).
Aad
Gelukt Aad! |
Bewerkt door pingo op 29/01/2015 16:42:18 |
|
|
|
Onderwerp |
|