Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 bij audio opname geen zanggeluid hoorbaar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 31/01/2015 :  22:30:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik hoor mijn zang niet bij het afspelen, na opnemen van het spelen en zingen daarbij. Bij het afspelen hoor ik dus uitsluitend de muziek. Gedurende het opnemen hoor ik uiteraard wel het spelen en zingen. Ik heb het zowel geprobeerd met een dynamische microfoon rechtstreeks op de tyros ingang, alswel met via Yamaha mixer met condensator microfoon ( fantoom voeding), die ik normaal altijd gebruik. Heb ik een instelling verkeerd staan misschien ? Ik heb mijn tyros 5 handleiding doorgelezen, maar kan daarover niets bruikbaars vinden. Op de workshop CD met Bert Smorenburg wordt daarover ook niets uigelegd, alleen een zang/ spelopname ten gehore gegeven, die (uiteraard) uitstrkend klinkt.
Heeft iemand van jullie een tip voor mij. Alvast bedankt.
Groet

Ben

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 31/01/2015 :  22:57:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Misschien een heel domme opmerking, maar neem je wel op met de Audiorecorder?
Als je met de midirecorder je opname maakt, kun je geen audio (zang) mee opnemen.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

benniebever
New Member

35 berichten

Geplaatst - 01/02/2015 :  07:35:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen meneer Lijflander,

Nee, ik ben in dit geval niet dom geweest en heb keurig via de audio recorder opgenomen. Opgeslagen via de songknoppen 1 tot en met 4. Wel vind ik vreemd, maar dat is een algemene opmerking, dat je in het opgeslagen lijstje met bestanden, niet meer kunt weten of je midi of audio hebt opgeslagen, tenminste, dat denk ik.
Groetjes

Ben
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 01/02/2015 :  17:23:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Als je een audio-file hebt opgenomen, kun je dat altijd zien.
Als je bij de audiorecorder op mode drukt, kom je weer in de map waar je de audio's hebt opgeslagen.
Als je hem niet zelf een naam hebt gegeven, staat ie meestal als audio xxx vermeld.
Dat zou 'm dan moeten zijn.
Maar de audiorecorder neemt normaal alles op wat jij tijdens de opname hoort.



Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000