Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 tempo midi/style
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

simonrina
New Member

36 berichten

Geplaatst - 02/04/2015 :  20:22:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo forumleden,

kan iemand helpen met het volgende probleem. Ik wil graag samen spelen met midi en style. Nu merk ik dat de midi sneller gaat dan de style. Is er een oplossing op de tyros om voor beide het tempo gelijk te krijgen?


Groetjes

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 02/04/2015 :  20:40:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je al geprobeerd tijdens het afspelen van de Midi file het tempo met de tap tempo toets in te geven?
Je kan evt ook de Midi file uitlezen op de om te zien wat het tempo is.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

simonrina
New Member

36 berichten

Geplaatst - 02/04/2015 :  21:53:49  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb al geprobeerd om met de tempo toets dit bij te stellen maar dan zit er nog een verschil in.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1603 berichten

Geplaatst - 02/04/2015 :  23:12:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Het moet wel in dezelfde maatsoort zijn ,midi is in principe altijd synchroon aan je style ( is ook midi)

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 03/04/2015 :  10:19:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Houd ook rekening met het volgende:

1. Het tempo op de Tyros kan alleen worden gewijzigd in hele getallen (aantal tikken per minuut) terwijl dat in een midifile er tussenin kan zitten (cijfers achter de komma)

2. In een midifile is het tempo vaak niet constant in verband met vertragingen e.d.

De enige manier is dan om het tempo van de midifile in een sequencer aan te passen.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

608 berichten

Geplaatst - 03/04/2015 :  13:33:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Simonrina,

Het tempo van midi en stijl kan volgens mij niet verschillend zijn bij het samenspelen (zie uitleg verder hoe stijl en midi samen spelen).
De stijl neemt het tempo van de midi file over.
Denk dat er zich dus een ander probleem voordoet, waardoor het lijkt alsof de tempo's niet gelijk zijn.

Zoals Soryt al heeft vermeldt, zijn de maateenheden van beiden (midi en stijl) wel gelijk ?

Hoe kan je stijl en midi samen spelen ?
Je laad de midi file, je kiest je stijl, dan druk je op midi STOP en PLAY gelijkertijd.
Hierdoor zal het ledje van midi play knipperen ten teken dat de midi file klaar staat om te beginnen vanaf dat je een toets op het klavier speelt.
Om de stijl ook gelijk te laten starten dien je natuurlijk ook ACMP en SYNC/START van stijl aan te zetten.
De stijl zal dan altijd synchroon en met hetzelfde tempo als de midi file spelen, zelfs als er tempowijzigingen in de midi file zitten.

Wat jij volgens mij misschien probeert is om een midi file normaal te spelen door op PLAY te drukken en dan mee te spelen met een gekozen stijl.
Als er dan tempowijzigingen in de midi file zitten zal de stijl dit tempo niet overnemen.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 03/04/2015 13:34:21
Ga naar bovenaan de pagina

simonrina
New Member

36 berichten

Geplaatst - 08/04/2015 :  22:02:29  Toon profiel  Reageer met citaat
de omschrijving van Etienne klopt. ik start eerst de midi en speelde dan met de style mee. ik heb de raad opgevolgd en dat werkt, maar mijn intro valt dan wel weg en begint meteen bij main A. Mmmm hoe lost ik dat op
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 08/04/2015 :  22:53:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Rina,

Is een song/midifile gemaakt op bijv. een Tyros met ACMP/Styles,
Dan worden ook instellingen gemaakt in de song.
Selecteer je bij de opname van de song op een bepaald punt bijv. Main A, dan word er ook een SYS/EX instelling gemaakt.
Deze instellingen staan in Songcreator onder TAB SYS/EX.
Voor Main A On is dat : SYS/EX 43 7E 00 08 7F F7.

Als je tegelijk met een Song/midifile met een style wil mee spelen zullen de wijzigingen van variatie, Fill-ins etc ook meegaan.
Kies je dan bijv. een Intro in de style en er komt ondertussen een Main A wijziging in de song langs word de Intro afgekapt en de Main A van de style automatisch gekozen.

Hetzelfde geld ook voor tempo wisselingen in de song.
Je zit dan wel de tempo wijzingen in de song, terwijl de style op het ingestelde lijkt te blijven staan in de display.
Maar gaat toch wel met de tempo wijzigingen van de song mee.

Als je de variatie wijzigingen uit de song wil verwijderen dan moet je in songcreator > TAB : SYS/EX alle Sys/Ex events verwijderen die beginnen met F0 43 7e 00


Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 24/07/2023 :  14:17:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Waar vind ik in de genos de songcreator ?
m vr gr Paul


make love no war
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 24/07/2023 :  19:18:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Paul,

Dat zit in menu 2.
Alleen heet het nu Songrecording.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 25/07/2023 06:49:39
Ga naar bovenaan de pagina

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 25/07/2023 :  09:17:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Haha ok ,bedankt voor de tip

t


make love no war
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000