Auteur |
Onderwerp |
|
Demuynck
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 06/04/2015 : 21:36:44
|
Hallo amigos, Ik heb eens geprobeerd om aan de hand van de nederlandstalige handleiding van YEM wijzigingen te doen aan de Styles of de drumkits van de Tyros, maar dit lijkt voor mij wel erg ingewikkeld en ben niet zo begaaft om dit allemaal uit te pluizen. Het enigste dat ik zo willen weten of het mogelijk is om op een simpele manier enkel in de Tyros 5 het volume van de slaginstrumenten van de drumkits te wijzigen. Ik ondervind namelijk het probleem dat er bv.een bepaalde snaredrum te hard staat of bij de looping de toms of te crach simbals te hard staan, enz.... Ik zou die willen verlagen of in sommige gevallen verhogen. Mocht er iemand zijn die daar, zonder Yem of zonder Mix Master, een oplossing voor weten, dan zou ik dat graag horen uiteraard. Alvast bedankt JM
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 06/04/2015 : 22:29:59
|
Noot velocity edit kan in de Tyros zelf in song creator. Maar in de styles zelf zitten sys/ex eventueel die de drum beïnvloeden. Kies je in een style een andere drumkit dan ben je deze sys/ex instellingen kwijt en zullen bepaalde sounds harder en anders klinken. Nu weet ik dat Michael de maker van Mixmaster bezig is om juist deze sys/ex via de drumkit is in te stellen. Dit gaat een stuk handiger dan via de listview. In de huidige versie van MM kun je dat alleen nog in listview.
Groeten, Wim |
|
|
Demuynck
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 08/04/2015 : 20:08:24
|
Wie is Michael? Wordt de nieuwe versie van Mixmaster dan ook geschreven in het nederlands? Het aanpassen of het wijzigen van een drumkit of drumstyle zou heel nuttig zijn want ik zelf als drummer weet wat een goede drumpartij is en betekend voor een song. Het veranderen van de slaginstrumenten, het volume wijzigen, nieuwe loops maken enz.. of een volledige nieuwe drumkit maken zou heel interessant zijn en een hele vooruitgang. indien die nieuwe versie van de Mismaster uitkomt zou ik dit graag vernemen.
Groeten
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 08/04/2015 : 23:39:29
|
Jean Marie,
citaat: Mocht er iemand zijn die daar, zonder Yem of zonder Mix Master
Ik ging ervan uit dat je wanneer je zo over Mix Master iets zegt ook weet dat Michael Bedesem de maker van Mix Master is. Mix master word zover ik weet niet in het nederlands vertaald. Mix master word steeds verder door ontwikkeld. Voor de laaste versie zie : http://psrtutorial.com/MB/mixMaster.html
Als het gaat om enkele drum noot die bijv. te hard is verander je dat simpel in Style Creator > TAB Edit. RHY1 en RHY2 zijn in Style Creator vrij toegankelijk.
Om de drum in een style of song aan te passen is het handing te weten wat voor instellingen allemaal in de style of song worden gemaakt. Voor een enkele aanpassing van een style zou ik geen nieuwe drumkit maken maar de style zelf aanpassen. Volume verandering van bijv. alle HiHat Close noten in een drumtrack van een style die je in Mix Master in Listview.
Om te zien wat er in de style voorkomt op dan de style in MixMaster. Open Icon List of AllViews > List View. Om het volume van bijv. HiHat Close is note 42 zachter te zetten Kies je Insert PSR ControlCmd > DrumKit Setup > Instrument Volume. Stel de locatie, Note Number 42 (voor HiHat Close)in Stel het volume in voor alle notes 42 (0= Min tot 127=Max) Om alle HiHat Close iets zachter te zetten zie je Level bijv. op 100 kunnen zetten. Stel bij Assign Drum Channel Ch9 in voor RHY1 of Ch 10 in voor RHY2. Je kan natuurlijk ook in listview bijv. de drum noten per stuk of selectie aanpassen. Vink dan bij View alleen Note Event (Chan) aan Vink bij Channel dan voor bijv. RHY2 alleen 10 aan en Update. Om Bijv alle drum noten wil filter bij soort druk op Data. Nu heb je een beter over zicht van alle drum noten bij elkaar. Zo kun je makkelijk selecties maken. Maak een selctie > kies Note Editing en kies Change Velocity of Selected Notes om een selectie van drum noten in één keer aan te passen. Je kan bij Value de waarde in vullen die dan voor alle geselcteerde noten geldt of. Het percentage bij Percent.
MixMaster is een zeer uitgebreid programma met zeer veel mogelijkheden die Yamaha ons niet biedt. In Help ziet een Manual (in Engels) En het programma is helemaal gratis
Groeten, Wim |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
|
|
Onderwerp |
|