Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 5 en Cubase AI4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MarcoVanDuuren
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 15/04/2015 :  17:35:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie kan mij helpen.

Ik heb een tyros 5 en wil na jaren het werken in Cubase weer oppikken.
Ik heb een tyros 5, laptop met cubase en een Steinberg CI1 externe geluidskaart.
Ik heb de tyros via USB aan de laptop gekoppeld, kreeg ook signaal in cubase. Mooi...maar daar stopt mijn kennis. Geen idee hoe ik de klanken ook weer terug ga kunnen horen.
Ik heb ook geen idee hoe de geluidskaart in deze setting gekoppeld wordt.

Ik heb behoorlijk zitten googelen maar geen oplossing gevonden. Mijn hoop is op jullie gevestigd.

Wat ik wil bereiken is via cubase midi-files kunnen maken en bewerken, de tyros daar als klankbron voor gebruiken en via microfoon audio-opnames daaraan toevoegen.

Wie kan/wil mij helpen?
Ik weet niet of uitleg via het forum voor mij voldoende is. Als het nodig is kom ik graag een uurtje langs om wat uitleg te mogen krijgen. Ik begrijp snel wat de bedoeling is maar ik heb even een opzetje nodig. Het werkt momenteel redelijk anders dan in de tijd dat ik met cubase werkte.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 15/04/2015 :  18:14:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,
Welkom op dit forum!
Ik ben min of meer opgegroeid met Cubase en waarschijnlijk net als jij begonnen met Cubase op de Atari ST.
Destijds hadden we met Cubase eigenlijk alleen de keuze uit MIDI.... audio opnames waren toen vrijwel onmogelijk.
Eenvoudig klanken selecteren door en program-change te kiezen (1-127)

Tegenwoordig kan Cubase op een PC véél meer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het werken met MIDI komt bij mij bijna niet meer voor want ik doe ALLES met audiorecording.
Mijn Steinberg geluidskaart UR824 is een grote broer van jouw interface en je zou daarmee elk spoor als audio kunnen opnemen.

Mijn kennis en vaardigheden met midi op de Tyros5 zijn minimaal. Het zal inderdaad niet meevallen om je op weg te helpen via een forum. Steinberg zelf heeft redelijk veel goede YouTube instructies. ASK is een bedrijf wat trainingen op DVD maakt. Een nadeel is wel dat er zo goed als geen enkele les beschikbaar is in het nederlands.

Ik wil je best wat op gang helpen met Cubase in het algemeen, maar daar moet je dan wel even voor rijden (Coevorden)

Ga naar bovenaan de pagina

MarcoVanDuuren
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 15/04/2015 :  18:59:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roel,

Dank alvast voor je reactie.
Inderdaad begonnen met Atari en cubase.

Mooi dat alles nu met audio-opnames kan, maar de flexibiliteit in het bewerken van je opnames zal qua audio toch wel anders zijn.

voor mij is de combinatie midi+ audio van belang (denk ik, ik ben natuurlijk niet gewend om alleen met audio-opnames te werken).

Je schrijft dat je niet veel met midi en tyros werkt, maar alle tips zijn natuurlijk welkom.

Kun je me wel aangeven hoe je de tyros aansluit op de Steinberg CI1? misschien kom ik daar al wat verder mee.

Misschien zijn er nog meer mensen die iets toe kunnen voegen.

Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 15/04/2015 :  19:08:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt de Tyros5 gewoon met een USB kabel aansluiten op de PC. Met de CI1 doe je hetzelfde en Cubase vindt dan bijna vanzelf zijn midi poorten. (Wel even de midi-drivers installeren)

In de MIDI setup vind je dan 'workstation' (= Tyros) en de 'CI1'
Even puzzelen wat je wilt doen met de Local ON/OFF en MIDI-thru instelling binnen Cubase om lussen (dubbele tonen) te voorkomen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000