Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 intro 4 ending 4 Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

eddycafmeyer
Average Member

277 berichten

Geplaatst - 02/05/2015 :  10:06:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik lees in de engelstalige reference manual (hoofdstuk Style assembly uitleg style create) over intro 4 en ending 4 ?? Wie weet iets van intro/ending 4 ?
Op mijn Tyros 5 heb ik' maar' 3 intro/endings gekregen....

Eddy

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 02/05/2015 :  10:33:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Er is in het ontwerp van de styles ruimte gehouden voor vier Intro's en Endings. Er worden echter "maar" drie van gebruikt.

Zo is er ook ruimte voor fill ups (dus van een "lagere" variatie naar een "hogere") en fill downs (dus van een "hogere" variatie naar een "lagere"). In de praktijk worden uitsluitend de fill ups gebruikt.
(Dit laatste vind ik wel jammer, want de Roland had dit wel en dat klinkt muzikaal net wat lekkerder, maar goed.)

Kortom, je kunt een style maken met vier Intro's en Endings. Die vierde kun je uitsluitend oproepen via MIDI, want op je paneel zit er geen knop voor de vierde.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 02/05/2015 :  16:37:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Neem eens een kijkje hier: http://www.wierzba.homepage.t-online.de/stylefiles.htm

Daar kun je een PDF document downloaden waarin iemand de specificaties van de style file tot in de kleinste technische details uitlegt. Op pagina 14 wordt duidelijk dat INTRO 4 en ENDING 4 alleen worden ondersteund op de PSR-2000. Persoonlijk ken ik dit model niet.

Ik denk dat i.v.m. compatibiliteit (inlezen styles van andere Yamaha modellen) dit waarschijnlijk wel technisch is opgenomen in de Tyros structuur, maar ontbreekt de volledige functionaliteit. Wellicht was het teveel werk voor Yamaha om voor al die honderden interne styles in de Tyros extra Intro's en Ending's te maken .

Afijn...wie weet....er moeten toch wat opties open blijven voor de toekomstige Tyros modellen.


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 03/05/2015 18:48:32
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000