Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Foutmelding vraagje: Saven van song
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 02/05/2015 :  14:43:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een probleempje :
Als ik een song wil opnemen (in midi), dan lukt dit, daarna wil ik deze song opslaan (save) en hij geeft deze foutmelding :

SERIAL COPY PROTECTION ENABLED
TEST.S687.MID
Cannot be saved to disk

Hij slaat zowel op HD als USB niets op.

Kan dit een instelling zijn die misschien moet aan- of afgevinkt staan?
Mvrgr,
Philip

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 03/05/2015 :  18:37:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Hoi Philip,

Deze foutmelding ontstaat wanneer je een songopname begint door op REC te drukken, terwijl daarvoor één van de interne demo songs was geladen. De songopname kan in dat geval alleen in de (zeer beperkte) interne user geheugen worden opgeslagen. Helaas is er geen mogelijkheid om de huidige TEST.S678.MID file op disk of USB op te slaan en zul je deze als verloren moeten beschouwen.

Hoe dit te voorkomen? Eén simpele hoofdregel:
Begin een songopname ALTIJD(!!!) door een NEW SONG te starten. Dit doe je door de REC en STOP knop van de SONG sectie tegelijk in te drukken (onder deze twee knoppen staat ook de tekst NEW SONG).

Daarna kun je de opname weer met REC starten. In dat geval zul je altijd een songopname hebben die je zonder problemen op kunt slaan op de USB stick of harde schijf.

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 03/05/2015 18:46:22
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 03/05/2015 :  21:31:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Robert,
Bedankt voor uw uitleg.Het klopt voor een deel (1 van de 4 vaste gratis midifiles die bij het toestel geleverd waren, was laatst gebruikt) Even uitgeprobeerd met New Song (uw uitleg gevolgd) en daarna terug proberen op te slaan, maar hij gaf nog steeds dezelfde fout.

Nadien eens geprobeerd om een andere midi file op te roepen (dus geen uit het vaste toestel), daarna op new song en terug proberen op te slaan en nu is het blijkbaar wel in orde. Dus hierbij Bedankt !
Philip
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000