Auteur |
Onderwerp |
peterooms
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 02:20:44
|
Beste mensen,
Mijn naam is Peter Ooms. Niet uit Tilburg maar woon in Den Bosch. Even los van alle verhalen die ik graag vertellen wil ben ik nieuwsgierig naar de Tyros 3, 4 en 5. Dat zou te veel worden om uit te leggen dus laten we de Tyros 5 pakken.
Wat bedoel ik nou precies. Lang geleden,...maar ook weer niet tè lang, kom ik in een muziekwinkel. Mag geen namen opnoemen, denk ik. Daar staat de PSR-8000. Het zelfde wat me dan overkomt was met een orgel. Het eerste digitaal orgel was yamaha en technics. Kon er via een erfenis een aanschaffen maar hoe mooi ook ontbrak er iets aan die yamaha serie de FS? Tot op n dag er een E66 van technics binnen komt. Ik ging zitten,...begin te spelen en ze was verkocht. Dat gebeurde precies zo met de PSR-8000. Een wonder apparaat zo gaaf dat ik nimmer gezien had. Daarna kwam de psr 9000. Mmm...tuurlijk nog beter maar verder gewoon een betere prs 8000. Daarna kocht ik een Tyros 2.
Neem me niets kwalijk. Een prachtige machine en enorm veel functies. Echter de geluiden zitten ook in de 8000 en 9000. Ok nu klinken ze wel weer nog opgevoerder maar net als de multi pads waren de beste in de prs8000. Ook de orgelsounds in de tyros 2 beginnen nu al te vervelen. Waarom? Na dat ik een leven op een Hammond gespeeld heb en iets anders wilde dat meer dan alleen orgel in huis had mis ik de orgel Hammond klanken zoals je alleen begrijpt wanneer je dat life hoort. Niet van een plaat of youtube.
Hoe zit het met de orgelsounds van de Tyros 5. Mijn verhaal is juist geen kritiek. Ik geef gewoon aan hoe het bij mij gaat. Dan krijg je ook het betere antwoord, denk ik. De tyrossen zijn geweldig en daarbij heeft een Hammond orgel een klankast. De tyros moet je eigenlijk beter over je stereo laten spelen. Het setje erbij ben ik niet zo weg van. Maar ik ben te verwend.
Als je het echt weten wil is mijn tyros 2 aangesloten op een installatie uit een discotheek. Klinkt fantastisch. Als iemand hulp nodig heeft met een prs 8000, 9000 of tyros 2 mag je me altijd vragen. Bijna altijd vind ik een antwoord. Waarom?
ik ben een apparaat nerd..een freak zeg maar. Heb zo bijvoorbeeld met 8000 en 9000 dat de toetsen slechter klonken en dat was een echt duur grapje volgens de winkelier. Of een USB op je 9000. Niets is minder waar als je weet waar je zijn moet. Onder je toetsen zitten rubber matjes. Zo noem ik ze. Kosten weinig en verhelpen de slechte contacten. Kwam dat tegen op n website ergens? Ook dat USB zag ik op een website en heb de tekening en verhaal meteen gedownload. Kan inderdaad usb inbouwen. De Tyros. Op n dag maar èèn kanaal dat het nog deed? Om het lange zoekverhaal over te slaan ,....blijkt een van de pinnetjes die de bas met de tyros verbind krom te zijn. Heel voorzichtig recht gebogen en probleem opgelost. Of de harddisk. dat lijkt soms een heel gedoe maar is best eenvoudig. Of wat denk van je eigen stem uit je tyros te laten komen. Als zijnde klank of wav.....of youtube muziek?
Dat soort dingen zit in mijn rugzak. Ik hoop hier iets te leren en te geven. Meer opzet heb ik niet.
Hopelijk een paar leuke reacties.
mvg, peerorganist |
|
peterooms
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 02:26:51
|
Beste mensen.
De muziek waar ik van hou is "Klaus Wunderlicht" en "Peter Baartmans" Heb nu twee jaar les en het begint te klinken als Klaus. Ben er nog lang niet hoor.
Ondanks heb ik veel meer smaak maar ga het liefst naar house feesten met trance muziek. Maak dat ook zelf.
Zo nu heb ik mezelf best bloot gegeven. Muziek is alles. Muziek maken nog meer. Zo belangrijk is het voor me.
mvg, peerorganist |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 09:23:02
|
Dag Peter. Als Hammond liefhebber zul je bij de T5 ook niet aan je trekken komen vrees ik. Wat de drawbars betreft vind ik de T5 zelfs de mindere t.o.v. de T3/T4, hoewel de basis dezelfde is. Je kunt overigens wel de klank tweaken voor een beter resultaat. Ook een Ventilator geeft hier een grote verbetering. Voor realistische hammondklanken kom je uit bij een Hammond keyboard of een goede clonewheel.
Natura Artis Magistra... |
Bewerkt door muzikant op 12/05/2015 09:23:57 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 09:49:30
|
Eigenlijk geef jezelf het antwoord al , koop gewoon een Hammond sk of iets dergelijks dan pas heb je het gewenste geluid. Wat wel belangrijk is ,hoe goed de Hammond sound ook is als je niet op de " Hammond " manier kan spelen van nature zal het gewenste geluid nooit hetgeen zijn wat je er van verwacht.
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
peterooms
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 11:47:45
|
Beste Soryt,
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik kan juist op een Hammond spelen. Dat is het leuke ervan. Close Harmonie is met twee handen op een vd klavieren. Dat heb ik van deze muziek leraar. Een geweldige man maar wel zeer streng. Niet prive hoor. Alleen tijdens de les. Dank je voor een reactie.
Mvg Peter
mvg, peerorganist |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 17:02:10
|
Beste Peter, als je nieuwsgierig bent naar het geluid en de mogelijkheden van de Tyros dan zou ik zeggen, ga naar een winkel bijvoorbeeld van fa. Oostendorp en probeer ze eens uit. Ik denk dat je zo een veel beter beeld krijgt dan via youtube filmpjes.
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 12/05/2015 : 20:40:26
|
Hoi Peter,
Van DE Peter Ooms uit Tilburg heb ik nog judo les gehad dus kijk maar uit
Eens een Hammond altijd een Hammond....
Maar om dit met de Tyrossen te vergelijken zou je aan een Tyros 4 meer als voldoende hebben qua mogelijkheden.
Het beste is gewoon lekker een winkel binnen stappen en kijken wat het beste bij jouw past.
Niet te vlug beslissen en een nachtje erover slapen....
Als je wilt overstappen naar de Tyros-serie zou ik zeggen TYROS 4 in jouw geval.(naar mijn mening de beste uit de hele reeks)
Ook ben je van harte welkom in het mooie Tilburg bij mij, kun je altijd zonder verkoper in je nek de T5 proberen...
Succes met je speurtocht...
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 13/05/2015 : 14:39:44
|
Toine, onderbouw nou toch is duidelijk waarom jij nog steeds de T5 behoudt en hem op alle fronten blijft "afkraken" ? Als jij toch een auto koopt en je vorige model rijdt beter , dan ga je toch voor het vorige model of een ander merk ? Het is allemaal zo tegenstrijdig en je spreekt jezelf tegen . ( kom maar op met je verhaal )
Gr, Arno / Soryt
Ps : de voice editor en YEM ben ik ook niet tevreden mee .
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
Fairware
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 13/05/2015 : 17:33:07
|
Ja, Arno helemaal met je eens. Tione zegt veel zonder eigenlijk wat te vertellen. Is een kunst op zich.
Zonder gekheid Peter, smaken blijven verschillen. De beste beslissing kun je nemen als je het apparaat zelf live beluistert bij een dealer. Je krijgt dan een globale indruk in combinatie met sommige YouTube filmpjes. Uiteindelijk als je zelf het apparaat een beetje onder de knie krijgt kun je zeggen , dit is een goede keuze geweest.
Ik had zo’n ervaring met de T5.
Succes met je beslissing, laat je niet gek maken wat andere zeggen maar ervaar zelf.
Groet , Fred
|
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 13/05/2015 : 18:47:30
|
En hammond is een hammond , niemand maar dan ook niemand kan dit evenaren. Ook de T-5 niet , komt zelfs niet eens in de buurt.. Buizen of digitaal is een wereld van verschil. Voor mij geen T-5 , sorry !!!!!!! Thomas
greetz |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 13/05/2015 : 20:25:18
|
Dat een Hammond een Hammond is lijkt me logisch net als een appel een appel is en een peer een peer., Wel complete kul om te beweren dat de Tyros niet eens in de buurt komt! |
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 13/05/2015 : 23:18:30
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1972
Dat een Hammond een Hammond is lijkt me logisch net als een appel een appel is en een peer een peer., Wel complete kul om te beweren dat de Tyros niet eens in de buurt komt!
Toch is het zo. Wouter heb jij echt al eens een B3 gehoord ? Ik heb er eentje staan , je mag altijd eens komen luisteren en genieten. greetz, Thomas
greetz |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 13/05/2015 : 23:37:21
|
Het wordt zo een compleet andere draad mannen Graag on topic blijven : "T5 versus T2" |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 14/05/2015 : 19:04:14
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Het wordt zo een compleet andere draad mannen Graag on topic blijven : "T5 versus T2"
Ik begrijp overigens de hele draad niet: "Wat is een tyros 5 tegenover een tyros 2"
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 16/05/2015 : 14:39:10
|
Ik ben dus van T2 overgestapt naar T5.... T2..it was nice knowing you....
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 16/05/2015 : 16:09:26
|
Wooow, Dat is een grote stap Je zal er zeker tevreden over zijn. Suc6
Wim
Groeten, Wim |
|
|