Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Wat is een tyros 5 tegenover een tyros 2?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 17/05/2015 :  02:05:25  Toon profiel  Reageer met citaat
@Toine

het lijkt me verschrikkelijk dat je op een Tyros 5 moet spelen terwijl op dat moment je gedachte uitgaat naar een Tyros 4
Tis net als je eerste jeugdliefde toch ? Vergeet je ook nooit.

Maar hier is de redder in nood.
Ik wil mijn mooie tyros 4 wel ruilen met jouw Tyros 5
Jij gelukkig ,ik gelukkig.
En dat zonder een cent pijn !
DEAL ?

Groet
Piet eMan
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 17/05/2015 :  11:15:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Zo erg is het nou ook weer niet

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 18/05/2015 :  18:40:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben persoonlijk van mening dat je geen keyboard zou moeten spelen, als je eigenlijk de klank van het "echte" instrument verlangt. Een Tyros wordt nooit een Hammond. Punt. Maar, een Tyros wordt ook nooit een echte sax of een echte elektrische gitaar. Zijn de geluiden op de Tyros slecht? Nee, zeker niet... ze zijn fenomenaal! Maar, als je een "purist" bent op het gebied van een echt specifiek instrument, valt een elektronische versie daarvan altijd tegen. Hoezeer de mensen bij Yamaha ook hun best doen om de klanken te digitaliseren (waarin ze wonderwel goed slagen), het zal nooit het instrument worden. Wil je dus de echte Hammond-sound? Hammond kopen! Wil je een echt saxofoongeluid met alle instrumentspecifieke tierelantijntjes en dingetjes? Saxofoon kopen! Wil je een instrument met daarin de zoveel mogelijk benaderde natuurgetrouwe sound van heel veel instrumenten tegelijk? Tyros kopen!

En, verschil tussen Tyros-2 en Tyros-5? Tja, de techniek schrijdt voort, dus ook de techniek in de Tyros op klank- en effectgebied. De Tyros-5 is dus duidelijk een flink aantal tandjes beter dan de Tyros-2. Maar, dat is ook logisch... er zijn zelden fabrikanten die als opvolger iets slechters maken :)

Download hier mijn Tyros-songs...

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 18/05/2015 :  19:47:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Geen speld tussen te krijgen

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 19/05/2015 :  13:32:36  Toon profiel  Reageer met citaat
De buren verderop vinden toch dat ik bijzonder goed trompet speelt (op mijn tyros hihi) Ik zou zeggen niet door vertellen........

Groet
Piet eMan

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 21/05/2015 :  10:35:02  Toon profiel  Reageer met citaat
...en mijn buurvrouw denkt al jaren dat ik een CD'tje op heb staan...

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

hendri
New Member

29 berichten

Geplaatst - 24/05/2015 :  23:56:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de Tyros 5 op mijn Hammond xk33c aangesloten. De orgelsounds van de Tyros 5 klinken beslist niet slecht, maar kun je ondanks de digitale drawbars op de T5 op geen enkele wijze vergelijken met een echte Hammond. Door de Tyros en de Hammond via midi te koppelen krijg je natuurlijk wel het originele Hammond geluid met de begeleiding van de fantastische Tyros 5. Ik bespeel op mijn onderklavier van de Hammond dus mijn tyros 5 en de solo partij op het bovenklavier van de Hammond. Hiermee completeer beiden tot een geweldige eenheid. Voordeel is, dat je dus de Hammond en de Tyros5 tegelijk op het onderklavier van de Hammond bespeelt, hetgeen een supervol geluid geeft. Het bovenklavier van mijn Hammond heb ik dus niet gekoppeld via midi en mijn baspedaal ook niet. De automatische bas van de Tyros heb ik uitgeschakeld en ik gebruik mijn voetbaspedaal voor het bassen. Niets ten nadele van de Tyros 2, maar de drumsectie van de T2 en T5 is appels met peren vergelijken. Dit geldt ook voor veel sounds. En de sounds van de T2 waren al behoorlijk goed. De techniek heeft echter niet stilgezeten.
Als je een Neo Ventilator of een originele Leslie ook nog eens op jouw Hammond aansluit wordt het feestje helemaal compleet. Echt een aanrader. Voordeel van de Neo Ventilator is natuurlijk dat je deze ook via jouw hoofdtelefoon kunt gebruiken en zo het, bijna niet van de originele Leslie te onderscheiden , Leslie-effect van de leslie 122 of 760 hebt en deze voluit te gebruiken zonder jouw kamergenoten te storen. De instellingen van de Neo Ventilator II zijn super gemakkelijk en zeer snel tijdens het spelen te wijzigen. Ook op de Tyros 2, 3 ,4 en 5 komt de Neo Ventilator goed tot zijn recht. Groetjes Hendri

Bewerkt door hendri op 26/05/2015 20:34:59
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000