Auteur |
Onderwerp |
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 15/06/2015 : 19:37:13
|
Graag wil ik advies over aankoop speakers voor mijn t5 Heb nu computerboxjes maar wil toch wat anders h50 van yamaha is mij verteld Misschien iemand die ze kwijt wil? Mogen gebruikte zijn geen probleem Het is alleen voor kamer gebruik Vr gr ryta |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 16/06/2015 : 10:34:44
|
Hoi Ryta,
Heel verstandig dat je "echte" speakers wil gaan gebruiken. De Tyros 5 is het absoluut waard! (De andere Tyrossen ook trouwens...)
Ik neem aan dat je de HS50M bedoelt? Hou er rekening mee, dat deze, of de opvolger HS5, weinig bas hebben. Je zult dus eigenlijk nog een subwoofer nodig hebben voor mooi geluid, zoals bijv. de HS8S.
De grote jongens, de HS8, hebben voldoende bas van zichzelf.
Vanwege plaatsgebrek en een aantrekkelijker financiëel plaatje, heb ik zelf gekozen voor de HS7. Hier ben ik heel blij mee. Ze zijn kleiner dan de HS8, en geven meer bas dan de HS5. Een subwoofer vind ik niet nodig (hoewel het wel cool is natuurlijk).
Bezuinig niet op je speakers. Anders heb je een heel mooi klinkend instrument, dat niet mooi klinkt omdat de speakers slecht zijn. Zonde! Bovendien gaan speakers veel langer mee dan een keyboard. Als je goede speakers hebt, en je doet er drie keyboards mee, dan zijn goede, wat duurdere speakers, eigenlijk voordeliger.
Dus eigenlijk raad ik je de HS50M af, tenzij je een subwoofer erbij neemt.
Succes!
Maarten |
|
|
omer
Average Member
177 berichten |
Geplaatst - 16/06/2015 : 20:50:28
|
Dag Rita, indien je een stereo installatie in de kamer hebt, sluit hierop je tyros aan en het is best mogelijk dat je tevreden bent over het resultaat. De installaties van pakweg 20 jaar geleden met aparte boxen zijn best wel goed, gr, Omer |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 16/06/2015 : 21:20:37
|
Ik werk al jaren met Bose L1, zowel met de t3, t4 en t5 volledig naar tevredenheid, en ik kan ze ook bij optredens gebruiken. Echter het prijskaartje is hoog, dat is wel jammer!
Dick
Groetjes, Dick Tyros4 Bose Compact L1 www.dickvisker.nl http://www.youtube.com/user/dcvis |
|
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 16/06/2015 : 21:22:23
|
Ok,zover bedankt voor reacties hoop er nog wat te krijgen grtz ryta t, blijft lastig een keus te maken |
|
|
BramvT
Junior Member
80 berichten |
Geplaatst - 17/06/2015 : 12:03:14
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rita
Ok,zover bedankt voor reacties hoop er nog wat te krijgen grtz ryta t, blijft lastig een keus te maken
Dit zijn de speakers die erbij horen...basbox/woofer en 2 satellieten.
Zie je soms te koop staan op MP voor rond de 100 euro.
Tyros-3 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 18/06/2015 : 00:08:30
|
Het afgebeelde speakerset is niet op de T5 te gebruiken ! Er is een andere aansluiting voor nodig die niet bij Yamaha los is te verkrijgen ( zover ik weet) . Voor de T5 is een ander speakerset leverbaar , toch zou ik je een set studio monitorset adviseren ( HS7) , geeft zo veel meer "beleving" .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 18/06/2015 : 14:25:18
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Dick
Ik werk al jaren met Bose L1, zowel met de t3, t4 en t5 volledig naar tevredenheid, en ik kan ze ook bij optredens gebruiken. Echter het prijskaartje is hoog, dat is wel jammer!
Dick
Groetjes, Dick Tyros4 Bose Compact L1 www.dickvisker.nl http://www.youtube.com/user/dcvis
Ook ik naar volle tevredenheid, en de prijs waard.
Grt. Frans
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 19/06/2015 : 08:24:16
|
Hoi,
Sinds kort heb ik 2 Mackie's MR8 (MK2)staan. Zeer mooi geluid met een mooie bas.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
|
|
|
maestro
Junior Member
71 berichten |
Geplaatst - 23/06/2015 : 09:19:36
|
de aan sluiting voor de speakers is wel afzonderlijk verkrijgbaar bij ons toch mvg luc
tyros 5- 76 t. tyros 4 black 2x bose L1 b2 + tonematch |
|
|
|
Onderwerp |
|