Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Transponeren via pedaal?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 17/06/2015 :  09:39:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste spelers,

Ik ben een muziekstuk aan het oefenen, waar een modulatie in zit (halve toon omhoog). Omdat het maar een klein stukje is en de getransponeerde akkoorden lastig zijn, wil ik de transpose +1 optie gebruiken. Mijn handen zijn op het moment van de modulatie echter te druk met spelen, dus ik wil een pedaal gebruiken.

Bij de opties voor het "derde" pedaal (dus niet Sustain en niet Zwel/Volume) kun je een heleboel mogelijkheden kiezen, maar ik zie transpose er niet bij staan.

Betekent dit dat ik een registratie moet gebruiken en die moet selecteren met mijn derde pedaal?

Bedankt alvast!

Maarten

jos wispenninck
Junior Member

63 berichten

Geplaatst - 17/06/2015 :  12:57:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Maarten,
Niet onmiddellijk een antwoord op uw vraag maar misschien nuttig: zelf heb ik een MFC10 via "midi B in" aangesloten op mijn Tyros. Heel veel mogelijkheden op die wijze, waaronder wijziging van de transpose-instelling.
Grts,
Jos

TYROS 5 / MFC10 / Bose L1 Model 2 met Tonematch
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 17/06/2015 :  15:00:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zet dit altijd in een registratie vast.

Grt.
Frans

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 19/06/2015 :  23:28:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Hoi Maarten,

Dit kun je inderdaad het beste via een registratie realiseren in combinatie met de registratie sequence functie. Je kunt dan met één druk op het voetpedaal naar de volgende registratie switchen (en weer terug naar de vorige registratie als je dit in de registratie sequence programmeert). Voordeel is dat je ook maar één pedaal nodig hebt en niet een tweede pedaal om weer terug te switchen. Als je de transpose functie zou kunnen aansturen met een pedaal voor "transpose +1" heb je immers ook een pedaal nodig voor "transpose -1" om weer terug te gaan.

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 19/06/2015 23:28:52
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000