Auteur |
Onderwerp  |
JanBos
Junior Member

99 berichten |
Geplaatst - 19/09/2015 : 23:55:09
|
Het inbrengen van een mp3 bestand op de Ipad lukt mij wel. Tijdens het afspelen zie je de akkoorden die in het bestand gebruikt worden. Vervolgens wi ik de song opnemen en moet dan een titel voor de song opgeven die in het user geheugen in CHORDTRACKERwordt gemaakt. Maar wat is het vervolg? Als ik op afspelen druk en daarna de song beluister staat alleen het eerste akkoord erin en verder niets. De wireless verbinding tussen Ipad en TYROS5 is aanwezig. Misschien doe ik het verkeerd en is dit niet de methode.
Kan wel hulp hierbij gebruiken. B.v.b. dank
JanBos
Alle registers openen voor muziek. |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1645 berichten |
Geplaatst - 20/09/2015 : 12:05:13
|
Je zal eerst het chord track bestand naar je tyros moeten zenden via de I-Pad .De opname functie in de App is voor songs waarvan je de accoorden niet weet en juist wil analyseren . Momenteel even geen I-pad beschikbaar , zal zsm een stap voor stap uitleg opschrijven . op You tube is ook nergens een duidelijke uitleg te vinden ?? , Heel vreemd . . . ??
Arno 
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
 |
|
JanBos
Junior Member

99 berichten |
Geplaatst - 20/09/2015 : 20:26:33
|
Soryt, tot zover bedankt en ben nieuwsgierig naar de uitleg die je van plan bent te publiceren. Op YuTube is de uitleg met de IPhone niet duidelijk.
Hgv JanBos
 |
|
micdo
Senior Member

527 berichten |
Geplaatst - 20/09/2015 : 20:43:03
|
Day Jan, Ik heb even mijn iPad erbij genomen. In heb in het home scherm de Tyros verbonden met de app. Ik heb daarna een liedje uitgekozen en de akkoorden zijn te zien nu.. Rechts boven zie ik een zenden naar pictogram. Die tik ik dan aan en kies dan stuur naar instrument. Op het scherm van de tyros zie ik dan, dat de data worden overgestuurd. Als hij klaar is blijkt de app in de User map, een map te hebben aangemaakt. Deze heet ChordTracker, daarin vind ik de midi file staan. Wanneer ik deze afspeel kan ik zelf aangeven wat voor style ik wil gebruiken. Succes er mee.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
Bewerkt door micdo op 20/09/2015 20:45:04 |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1645 berichten |
Geplaatst - 21/09/2015 : 18:34:37
|
Ik heb even een filmpje gemaakt met eenvoudige uitleg van de chord tracker . https://youtu.be/UXc1x7Y2500
Groet, Soryt / Arno 
 |
|
JanBos
Junior Member

99 berichten |
Geplaatst - 21/09/2015 : 19:07:46
|
Soryt, Bedankt voor het filmpje dat je had beloofd.
Het is mij nu ook gelukt maar ik ben nog een ander probleem? tegengekomen: als je transpose gebruikt veranderen de akkoorden van de song op het scherm WEL maar als je deze naar de TYROS zendt komen toch de oude, niet getransponeerde, akkoorden in de song. Misschien gebeurt hetzelfde ook wel met het veranderde tempo maar dat heb ik nog niet getest.
Bewerkt door JanBos op 22/09/2015 11:40:15 |
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 21/09/2015 : 20:25:07
|
Is de "chordtracker"-app. vergelijkbaar met de functie "Compute Chords" in PSRUTI ? In PSRUTI is het bedoeld voor midi, is dit ook zo in "Chordtracker" of is dit voor audio ? Indien beide hetzelfde doel hebben, welke is dan beter ? VrGr eddy |
 |
|
micdo
Senior Member

527 berichten |
Geplaatst - 21/09/2015 : 21:05:21
|
Aan Eddy, Chord tracker werkt met audio file en maakt daarvan een midifile met accoorden. Die gebruik ik Dan icm een style. Ik heb verder geen noten oid kunnen waarnemen.
Aan Arno , ik probeer net het filmpje te bekijken maar krijg de melding dat de filmpje niet beschikbaar is?
Gr. Michel |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1645 berichten |
Geplaatst - 21/09/2015 : 22:37:47
|
To Michel , Filmpje is gewoon beschikbaar , anders even in chrome proberen ??
Gr, Arno
 |
|
micdo
Senior Member

527 berichten |
Geplaatst - 21/09/2015 : 23:41:03
|
Bedankt Arno voor je reactie. Safari en YouTube op de iPad zaten te klieren. Met puffin ging het goed. Leuk gedaan dat filmpje.
Overigens vind ik de uitleg in de app zelf ook duidelijk. Een leuke app dit ChordTracker
Gr. Michel |
 |
|
JanBos
Junior Member

99 berichten |
Geplaatst - 22/09/2015 : 11:20:45
|
Tyros, ik krijg nu niet meer de opdrachtregel in het icoontje rechts van de song in ITunes te zien waarmee je de song naar de Ipad zendt. Komt dat door upgraden vande Ipad of ITunes?
Bewerkt door JanBos op 22/09/2015 11:39:19 |
 |
|
maartenb
Moderator

863 berichten |
Geplaatst - 22/09/2015 : 11:25:08
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Ik heb even een filmpje gemaakt met eenvoudige uitleg van de chord tracker .
Top! Bedankt, Arno.
Maarten |
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 22/09/2015 : 20:05:26
|
Dankjewel Michel voor de reactie. Wat ik mij nog afvraag: indien dit een progr.is dat audio in midi omzet; werkt het ook naar behoren of is het een gadget? Mijn vroegere ervaringen met progr. die claimden audio in midi te kunnen omzetten waren maar povertjes. VrGr eddy |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1645 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 00:13:15
|
Hij maakt niet een echte Midi file , maar een akkoorden spoor voor aansturing van de Arranger functie . (chord-track) Ik zie het meer als een hulp om het nummer goed te kunnen spelen , meer niet .
Soryt 
 |
|
Niek
Average Member

197 berichten |
Geplaatst - 23/09/2015 : 00:23:54
|
Arno,
Geweldig, bedankt.
Groet, Niek |