Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Waarom van een T4 naar een T5 ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 02/09/2015 :  20:07:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn mening? Dit is eigenlijk helemaal geen onderwerp dat geschikt is om op een forum te bespreken. Natuurlijk kun je het theoretisch hebben over de geluiden die gewijzigd zijn, effecten die verbeterd/veranderd zijn, de styles die erbij zijn gekomen of opnieuw gemixt zijn.... maar, je hebt er helemaal niets aan als je zelf niet gaat luisteren en uitproberen. Ik vergelijk het altijd maar met het bespreken van wat de beste speaker is voor een Tyros of geluidsinstallatie. JOUW beste speaker kun je alleen maar in het echt beluisteren.

Dus, ik zou de tip van een eerdere poster ter harte nemen en lekker een tripje maken richting Wezep en de Tyros5 uitgebreid te gaan proberen. Ben je dan overtuigd van de meerwaarde? Dan sluit je een mooie deal met ze. Ben je er dan niet van overtuigd dat de Tyros5 een meerwaarde voor je heeft? Dan heb je een leuke dag gehad en keer je weer huiswaarts om in volle tevredenheid achter je Tyros4 te kruipen.

Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 02/09/2015 :  22:11:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Ezra, eindelijk een antwoord waarin ik mij ook kan vinden, ik geniet dagelijks van mijn Tyros en van dit forum, gr. Omer

Aaad
Average Member

102 berichten

Geplaatst - 02/09/2015 :  23:00:08  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT

Dank voor al jullie reacties....ik moet zeggen dat ik nog niet overtuigd ben om de T4 om te wisselen voor een T5.

Tyros-4 (BE)

Bram,

Van het organportal weet ik dat je een grote orgelfan bent.
Ik denk dan ook dat je jezelf flink tekort doet als je geen T5 neemt.
In de T5 zitten heel goede orgels, die niet te vergelijken zijn met wat hiervoor ooit bedacht en gemaakt is.
Wat ook niet onbelangrijk is, is het feit dat je SF2 (soundfonts)kunt inladen via de Expansion Manager. Op het internet zijn veel van deze soundfonts te vinden en vaak ook nog eens gratis en voor niks.
Ik lees hier trouwens dat je je T4 Black edition nog hebt. Ik dacht dat je die verkocht had (vlgs organportal)maar dat terzijde.

Aad

BramvT
Junior Member

80 berichten

Geplaatst - 04/09/2015 :  16:30:25  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaad

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT

Dank voor al jullie reacties....ik moet zeggen dat ik nog niet overtuigd ben om de T4 om te wisselen voor een T5.

Tyros-4 (BE)

Bram,

Van het organportal weet ik dat je een grote orgelfan bent.
Ik denk dan ook dat je jezelf flink tekort doet als je geen T5 neemt.
In de T5 zitten heel goede orgels, die niet te vergelijken zijn met wat hiervoor ooit bedacht en gemaakt is.
Wat ook niet onbelangrijk is, is het feit dat je SF2 (soundfonts)kunt inladen via de Expansion Manager. Op het internet zijn veel van deze soundfonts te vinden en vaak ook nog eens gratis en voor niks.

Ik lees hier trouwens dat je je T4 Black edition nog hebt. Ik dacht dat je die verkocht had (vlgs organportal)maar dat terzijde.
Aad

Klopt....heb weer een T4-BE....heb een paar maanden geleden getracht om met een PSR 9000 + een T3 (dat moest wel om financieele redenen zo) een orgelopstelling te maken (incl. een dubbele keyboardstandaard)...maar omdat ik zowel een vastzittende schouder als nek heb en dus moeite had met het bovenste manuaal te bespelen...ben ik toch weer terug gegaan naar een enkele Tyros (4), geen pedalen meer dus.

Ach, eigenlijk zou ik gewoon hier een STAGEA D-DECK DDK-7 moeten hebben....misschien komt het daar ooit nog eens van.

En Ezra....om een T5 te beluisteren, kan ik hier op nog geen 500 meter afstand naar de 120 jaar oude muziekzaak Alphenaar langs gaan, die hebben ook de T5 staan.

Overigens heb ik op de T4 al meer dan genoeg extra UVN's erop staan...zoals Cathedraal-organ, natuurlijk het Cinema organpack (deel-2 dus 25 Theaterorgels) enz.
En dan heb ik het nog niet eens over het Vintagepack wat bij de T4-BE hoort.

Orgelstemmen heb ik dus meer dan genoeg....maar het gaat mij vooral om uitbreiding van de choirvoices (zoals de Ethereal-choir van de T4 e.d.)....ik zie op de lange lijst van Tyro een aantal stemmen staan die mij niet bekend voorkomen, dus die wil ik weleens horen.

Tyros-4 (BE)

Wouter1972
Average Member

293 berichten

Geplaatst - 04/09/2015 :  19:20:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Bram, wat andere forumleden ook al aangeven, het live luisterend/spelend vergelijken blijft toch het allerbeste. Er werden al zoveel presentaties gegeven over de hele wereld om o.a. eerdere Tyros gebruikers de vernieuwingen te laten ervaren. Sommigen blijven bij hun oude instrument en anderen stappen (uiteindelijk) toch over. Het blijft een kwestie van smaak. Succes met het maken van je keuze.
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000