Auteur |
Onderwerp |
n/a
deleted
45 berichten |
Geplaatst - 07/11/2005 : 21:12:01
|
weet iemand welke microfoon door Michel voncken wordt gebruikt op de tyros .. mijn shure beta 58 is niet zo geschikt blijkt |
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 07/11/2005 : 22:29:38
|
quote: Originally posted by simone
weet iemand welke microfoon door Michel voncken wordt gebruikt op de tyros .. mijn shure beta 58 is niet zo geschikt blijkt
Welke Michel gebruikt weet ik niet, maar ik gebruik een Sennheiser E816S (gekocht bij de Mediamarkt een jaartje geleden), die geeft een goed geluid en raakt niet zo snel overstuurd.
Bert. |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 08/11/2005 : 09:26:29
|
Een microfoon kan een heel persoonlijke keuze zijn, voor een vrouw kan dat veel verschillen met een man. Staan er in de handleiding geen aanwijzingen om een microfoon aan te sluiten. (Hoogohmig) (Laagohmig) Dynamische microfoon, condensator microfoon? |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 08/11/2005 : 11:10:20
|
Zelfs in de handleiding staat niet of de ingang symetrisch of a-symetrisch is, maar Michel Voncken vertelt in de demo-film dat de ingang SYMETRISCH is. Hierdoor is de kans op storingen (zoals radio ontvangst en brom) gereduceerd tot bijna nul! Je hebt hiervoor een stereo-jackplug nodig (tip is HOT, ring RETURN, behuizing afscherming/ground) Mooier zou een XLR-aansluiting zijn geweest, maar 'steek' kan natuurlijk ook. (je kunt niet alles hebben)
Hoog-ohmige microfoons komen (gelukkig) niet veel meer voor en zullen te veel signaal geven voor de laag-ohmige input op de T2.
Een condensator-microfoon behoeft meestal een externe phantom-spanning (48V) en die levert de Tyros zowieso niet. Indien de condenstor-mike zelf beschikt over een batterij-voeding kan het weer wél gebruikt worden
Overigens ben ik benieuwd waarom de Bèta niet geschikt zou zijn.
|
Bewerkt door T-Rossie op 08/11/2005 11:11:02 |
|
|
toetsenclub
Junior Member
97 berichten |
Geplaatst - 08/11/2005 : 17:19:06
|
Michel Voncken gebruikt de laatste jaar. heel vaak de Yamaha YM-100S microfoon Deze microfoon is o.a gemaakt voor keyboards. En werkt heel goed op de Tyros 1 & 2
Informatie over deze microfoon ( duits ) Ein dynamisches Mikrofon primär für den rauhen Bühnenalltag, aber auch sehr gut für Sprecher geeignet. Die nierenförmige Richtcharakteristik ist bei allen Frequenzen praktisch gleich ("frequenzunabhängig") und garantiert Rückkopplungssicherheit. Anschluss über den eingebauten 3-poligen XLR-Stecker.
Inkl. Stativanschluss und Tasche. Richtcharakeristik: Niere Übertragungsbereich: 60 - 20.000 Hz Elektrische Impedanz: <600 Ohm Anschluss: 3 pin XLR Stecker Oberfläche: rubber finisch matt schwarz Nettogewicht: 295 g
|
|
|
ruudje
Average Member
288 berichten |
Geplaatst - 08/11/2005 : 18:27:43
|
wat mij is bij gebleven is dat Marco in wezep een sinheyzer headset gebruikte(kweet niet hoe je het schrijft) hij zei nog dat de meeste mensen hem te hol vonden klinken maar,hij was er tevreden mee. dat is wat ik me kan herinneren. |
|
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 08/11/2005 : 20:49:59
|
De Yamaha YM100S wordt het meest gebruikt als zangmicrofoon bij de Tyros 2. De prijs van € 116,- is in heel goede prijs/kwaliteit verhouding.
Gr. Henk |
|
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 08/11/2005 : 20:51:07
|
Wordt trouwens ook gebruikt bij de Tyros 1. |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 09/11/2005 : 00:08:42
|
Nou simone heeft weer alle info gekregen, die microfoons met een batterijtje (de electret condensator mic.) is wel goedkoop maar niet geschikt als bandmicrofoon, de condensator microfoon (ofwel de studio microfoon) is wel geschikt maar erg duur, en een losse fantoom voeding is altijd verkrijgbaar. Yamaha heeft dus de YM-100S 600 ohm, de meeste band microfoons zijn 200 ohm de Shure beta 58 ook naar ik meen, volgens mij moet die ook werken op de tyros 2, is die wel goed aangesloten geweest? Heb zelf ook nog een paar stok oude Sennheiser microfoons (de md 12) gebruikte men vroeger vaak bij de Nos als reportage microfoons, maar werden ook gebruikt in bands en dansorkesten als zang microfoons, weinig rondzing effecten! |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 09/11/2005 : 05:02:57
|
Voor de kenners misschien, de stok oude microfoons waren de Sennheisers MD 421, ook wel scheerapparaten genoemd.. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 09/11/2005 : 10:38:29
|
Ik vond ze behoorlijk tegenvallen ! ....... qua scheren
Overigens is een batterij-gevoede microfoon niet altijd een 'electret' type Cees. Electrets hebben een kunstmatig aangebrachte lading, condensator microfoons habben dat niet. Bijv. de AKG C1000 kan batterij-gevoed werken, is een echte condensator microfoon en is niet goedkoop
Weinig dynamische microfoons halen de 20 kHz... wellicht zijn de specs iets aan de positieve kant ? |
Bewerkt door T-Rossie op 09/11/2005 10:43:29 |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 04/12/2005 : 14:21:35
|
Weten we zeker dat de microfoonplug een stereo jackplug moet zijn, ik zag gister in het handboek, dat daar een mono jackplug in getekend staat. Dus een top, en aarde, en de ring ontbrak! |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 04/12/2005 : 14:42:26
|
Cees, Op pagina 17 inderdaad een mono (niet gebalanceerde) jackplug. Op pagina 47 staat een stereo.
Ik ga ervan uit dat de ingang op de T2 gebalanceerd is (zoals Michel vertelt). In dit geval kun je zowel mono- (niet gebalanceerd) als stereo (gebalanceerd) jack inpluggen..... zij zullen beiden werken. |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 04/12/2005 : 15:53:59
|
T-Rossie Oké, bedankt voor de reactie, daardoor raakte ik in verwarring, de mic moet dus met mono en stereoplug werken, by de mono jackplug zit de derde draad van de ring ook op de top gesoldeerd waarschijnlijk, waardoor die een iets minder signaal afgeeft op de voor-versterker van de Tyros. Dan heb ik gisteren niet goed ingeschakeld waarschijnlijk. Of de mike is stuk, maar daar ga ik niet van uit! |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 04/12/2005 : 17:12:05
|
Cees, NEE.... de derde draad (- fase) moet aan de 'body' worden gesoldeerd!
Ter verduidelijking : Een (dynamische) gebalanceerde microfoon beschikt over een membraan met daarop een spoeltje. Die spoel heeft 2 aansluitingen (+ en -) De buitenkant (= het 'huis') van de microfoon moet aan aarde gelegd worden zodat er goed afgeschermd wordt tegen storingen van buitenaf.
Microfoonkabel heeft de volgende draden : + fase (hot) - fase (cold) GND (screen)
Dus in een gebalnceerde aansluiting worden de kleine spanningen afgegeven op de + fase en - fase. De GND voert géén stroom.
In een ONgebalanceerde aansluiting (slechts 2 aansluitingen beschikbaar) dient de - fase te worden samengevoedg (doorverbonden) met de kabel-afscherming GND (screen). De GND (screen) van de kabel voert de wél stroompjes.
Indien je de + en - fases beiden aan de tip van de mono jack zou aansluiten doet hij écht niks !! (je hebt immers de spoel kortgesloten ) |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 04/12/2005 : 18:45:12
|
Thanks! |
|
|
Onderwerp |
|