Auteur |
Onderwerp |
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 24/10/2015 : 00:34:59
|
De 'balken' waarover je schrijft zijn de RX-monitoren (ontvangst signaal indicatoren). Alleen de RX pagina is van belang, de rest niet. Als de RX monitor zwart blijft tijdens het afspelen en er dus geen lampjes gaan knipperen komt er geen midi informatie in de T5 en hoor je dus helemaal niets.
De midifile gaf wel muziek toen je de out per kanaal op de softsynth (Halion... meegeleverd met Cubase8Pro) of ook niet? |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 24/10/2015 : 15:31:54
|
Dag Ben,
Ik werk zelf met Cubase LE AI en zal je mijn screen dumps delen. Dan zie je hoe ik Cubase heb ingesteld om af te spelen
https://www.dropbox.com/s/w6ombbm4qknamiu/Cubase%20Screen%20Shots.zip?dl=0
Op dit moment download ik de probeer versie van Cubase Pro als het niet lukt mag je mij ook bellen. gr. Michel
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
benniebever
New Member
35 berichten |
Geplaatst - 25/10/2015 : 06:53:00
|
Hallo Roel en Maarten,
Ik ben gaan spitten in Youtube en ben een Duits instructiefilmpje tegengekomen voor de instellingen in de Tyros om midi in te stellen. Ik heb in mijn tyros die instellingen precies zo nageaapt. Tevens heb ik bij toeval in Cubase ontdekt onder "devices" , dat niet alleen "device setup" moet worden ingevuld ( zoals jullie mij aan het verstand hadden gepeuterd), maar ook in "midi device manager" bij "output" de daar staande "not connected "vervangen moest worden door "digital workstation". Denk nou niet dat hiermee mijn problemen zijn opgelost, maar na het laden van een midi bestand in Cubase en het beluisteren via mijn koptelefoon ( aangesloten op de tyros) ontving ik percussion geluiden. Voor de rest geen mallemoer, maar ik was toch blij. Ik bemerkte ook dat als ik op het tyros display onder midi "system", rechts onderaan onder "start/stop" , style veranderde in song, ik geheel geen geluid meer ontving. De midi instellingen in de tyros schijnen dus wel degelijk van invloed te zijn op wat je hoort bij het afspelen vanuit Cubase. Ik hoor graag jullie commentaar.
Groetjes
Ben |
|
|
benniebever
New Member
35 berichten |
Geplaatst - 25/10/2015 : 06:56:49
|
Hallo Michel,
Heel sympathiek dat ik je mag bellen als ik er niet uit kom,maar ik ben nog even aan het "rommelen" met het hele gedoe. Als het niet wil lukken zal ik je aanbog graag aannemen, mits ik je telefoonnummer heb.
Groetjes en prettig weekend.
Ben |
|
|
benniebever
New Member
35 berichten |
Geplaatst - 27/10/2015 : 23:47:33
|
Goede avond Maarten, Roel en Michel,
Het werkt ! Door jullie commentaren heb ik flink "gespit" , maar ik kreeg het niet voor elkaar. Ik heb toen een echte deskundige ingeschakeld, Arno Rijpma, eigenaar van AMPS Recordings, die via een programmaatje op mijn computer kon inloggen en hij heeft in weinig tijd een paar instellingen veranderd, waarna ik alle geluid via mijn tyros kon horen. Ik kan absoluut niet uitleggen wat hij precies gedaan heeft, maar als jullie ( of een andere lezer) ooit problemen hebben met het Cubase gebeuren, in hij een aanrader. Bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke groeten
Ben |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 28/10/2015 : 08:36:51
|
Fijn dat het werkt, Ben, en bedankt voor je bericht!
Wat goed dat je een Cubase expert hebt gevonden (hier is zijn site) en inderdaad is meekijken op een computerscherm heel handig en vaak veel sneller dan via tekst via een forum.
Jammer dat je niet precies weet wat Arno gedaan heeft, want nu kan dat niet gedeeld worden op dit forum. Maar ik ben blij dat het voor jou nu werkt!
Maarten |
|
|
benniebever
New Member
35 berichten |
Geplaatst - 28/10/2015 : 15:48:02
|
Goede middag Maarten, Riel en Michel,
Excuus voor mijn slecht gekozen zinsnede : "Ik heb toen een echte deskundige ingeschakeld". Het is absoluut niet de bedoeling om te suggereren dat jullie niet deskundig zouden zijn. In een vorig conclaaf op pagina 1 met Roel, toen ik schreef dat een verstandige man mijn Cubase instellingen had gemaakt, kreeg ik , terecht, van hem te horen dat die niet echt verstandig was, zodat ik nu wilde benadrukken dat ik nu een betere had gevonden.
Veel speelplezier gewenst
Ben |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 28/10/2015 : 17:18:34
|
Goed te horen dat het werkt bij jou nu. Dat was waar het om ging. veel plezier met cubase gewenst.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 28/10/2015 : 18:01:03
|
Ben, Ik ben wel benieuwd wat er niet goed stond... dus mocht je dit nog te weten komen dan hoor ik dat graag. Arno heeft in Cubase toch iets aangepast en niet de T5?
Roel |
|
|
Onderwerp |
|