Auteur |
Onderwerp  |
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 09/11/2005 : 08:55:28
|
Nou zit ik toch al 11 jaar in de computers en sta m'n mannetje met hard- en software installatie, registry-editing, inifiles uitpluizen etc. etc. en toch weet Yamaha me weer in verlegenheid te brengen.
Wat is het geval: Elke keer dat je van instrument wisseld, veranderd de driver een beetje. Met als waarschijnlijk gevolg dat bij de nieuwe installatie de oude stiekum opgepikt wordt en andere toestanden.
Nu heb ik dus de oude weggegooid, de nieuwe geinstalleerd, maar ik krijg de Voice Editor niet zo ver dat ie de kersverse USB-Out ziet (die ziet alleen de Microsoft GS wavetable SW synth, die uiteraard niet naar buiten gaat). USB in is wel te zien en in de control-panel is USB uit ook te zien.
Wie weet raad?
Gek genoeg doet de Musicsoft Downloader 't wel goed (en da's ook via Midi in en Uit, maar daar hoef je niets te selecteren). Systeem is een laptopje met Windows XP home met SP2 erop. |
Bewerkt door lacobo op 09/11/2005 09:00:48 |
|
Keyman
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 09/11/2005 : 21:59:25
|
Hoi Lacobo,
Heb je eerst de computer gestart met USB aangesloten op de Tyros 2 zonder dat die (Tyros 2) aanstaat ?
Daarna Tyros 2 aanzetten en als het goed is herkent de computer nieuwe hardware en dan de nieuwe USB driver instaleren van de mee geleverde CD-rom
Daarna nog een keer opnieuw opstarten en het zou moeten werken Ik had eerst dat probleem ook ,maar een keer T2 uit en aan doen als de computer opnieuw opgestart is zag hij de USB verbinding.
Misschien heb je hier wat aan !!
succes en groetjes Gerrit
|
 |
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 10/11/2005 : 08:30:55
|
Hallo Gerrit,
Na de zoveelste herinstallatie krijg ik nu zelfs de USB-In niet meer te zien in de Voice Editor. Wellicht moet ik mijn laptopje helemaal opnieuw installeren om 't goed te krijgen, want 't gaat nu van kwaad tot erger. Toch bedankt voor de tips.
Bert. |
 |
|
Keyman
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 10/11/2005 : 10:57:00
|
Hallo Bert,
Je kunt ook uninstall usb driver doen en als je nog een nieuwe niet gebruikte usb port hebt stop hem dan daar in en probeer het opnieuw dan moet het lukken .Volg dan boven staande procedure
Succes Groetjes Gerrit
|
 |
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 22:39:20
|
't Is treurig, maar 't lukt nog steeds niet. Wel kan ik prachtig Midi files afspelen vanaf de laptop die dan keurig de warme sound-engine van de T2 verlaten, dus de verbinding is er. Alleen de VoiceEditor-setup wil nog steeds niet meewerken. Sip hoor. |
 |
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 12/11/2005 : 22:48:06
|
Toch gelukt! Door de registry instellingen te hacken en een herstart werkt 't allemaal. |
 |
|
Keyman
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 14/11/2005 : 09:19:58
|
Dat is super , veel plezier er mee !!
|
 |
|
|