Auteur |
Onderwerp |
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 12/02/2016 : 15:53:05
|
Goedendag,
Even een vraag.
Ik heb in de sequencer van de Tyros 5 op spoor 1 een melodie opgenomen (step recording), tijdens het afspelen van de totale song en ik zelf meespeel qua begeleiding wil ik dat deze melodie van spoor 1 langzaam wegsterft. De rest blijf ikzelf gewoon doorspelen. Alleen mijn reeds opgenomen spoor 1 moet wegsterven. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is ? En hoe ik dat dan moet programmeren.
Bedankt voor uw reactie.
Groet,
Mario |
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 12/02/2016 : 16:12:03
|
Het kan misschien simpeler, maar je kunt bv wanneer je ch1 hebt geselecteerd met de pijltjes links naast je display naar de regel volume gaan, deze kopieren en op de plaatsen waar je wilt plakken en het volume steeds een beetje lager zetten en de song saven. Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 12/02/2016 : 16:33:32
|
Hallo Heiko,
Ja dat had ik ook bedacht aar dat is wel heeeeel veel werk |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 12/02/2016 : 20:12:40
|
hetgeen Heiko vertelt is perfekt mogelijk, eventueel misschien gemakkelijker in MixMaster. Te overwegen : speel de midifile af en neem deze op in audio, verander tijdens de opname manueel de volumes van de gewenste kanalen. (Men kan ook slechts één kanaal in audio opnemen) Speel nadien met de audio en laat eventueel de midifile meelopen voor de score. Mits wat pas- en knutselwerk kan men midi en audio synchroon laten opstarten door op de juiste tijd de sysex "audio start" in de midi in te voegen. VrGr eddy |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 13/02/2016 : 10:39:26
|
Ik heb de klus even geklokt: 8 minuten werk voor een fade-out in 8 stappen verdeeld over 2 maten. Valt mee toch? Succes in ieder geval!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 15/02/2016 : 08:49:24
|
Je kunt het ook in een MIDI sequencer of DAW op je computer doen.
Er is geen fade out mogelijkheid voor in MIDI files aanwezig op de Tyros.
Maarten |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 15/02/2016 : 10:29:12
|
Fade Out (of "IN) slaat meestal op de hele midifile, niet op een apart kanaal. In MixMaster kan een "fade out" ingelast worden, maar die slaat ook op de hele midifile niet enkel op één kanaal. Men kan wel aparte kanalen bewerken in MixMaster via de functie "Volume vs Measure" (trapsgewijze instellingen) of via opname van gewenst kanaal en manuele (realtime) aanpassing. Tevens kan in "MM" een tempovertraging (RIT) ingelast worden of tempowisselingen via "Tempo vs Measure". Indien het niet in midi lukt kan het wel nog in audio. VrGr eddy
|
Bewerkt door eddy vanzee op 15/02/2016 11:27:43 |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 15/02/2016 : 12:42:35
|
Hallo Eddy,
Kun jij mij aangeven hoe en waar ik aan MixMaster kan komen.
Bedankt Mario |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 15/02/2016 : 19:59:00
|
Dag Mario, MixMaster kan je gratis downloaden, is wel een progr. dat voortdurend in ontwikkeling is, regelmatig op updates nakijken. Link : http://psrtutorial.com/MB/mixMaster.html
VrGr eddy |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 16/02/2016 : 11:37:03
|
Hoi Eddy,
Dank voor je bericht.
Ik ga het proberen.
Groet,