Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 tyros 4 na 5 jaar stuk
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

katy huygelier
Junior Member

59 berichten

Geplaatst - 25/02/2016 :  18:34:54  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,tyrosvrienden.Op 18/12/2010 nam ik mijn tyros4 in gebruik.in december 2015 wou hij niet meer opstarten. de voeding en de hd waren door een overspanning stukgegaan.na herstel deed het probleem van de falende audiorecorder zich voor. kan de update 2011 hier mee te maken hebben? in 2011 stelde dit probleem zich bij sommigen onder jullie tijdens opname in simplemodus word abrubt afgebroken met de melding record error, bij weergave:disk busy. heb de info doorgemaild naar yamaha via de dealer in harelbeke,belgie is dit opgelost geraakt bij jullie? ben benieuwd. raar dit dit na 5jaar pas opduikt. voor de rest zeer tevreden over het keyboard. ik vind de combinatie vintage en euro orgels in één toestel top.met een lucas smart van hk audio stijgt de tyros naar een veel hoger niveau wat orgelklanken betreft.tony.

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 25/02/2016 :  19:12:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Tony/Katy,
Welkom op dit forum.
Als ik je goed begrijp heeft de T4 circa 5 jaar lang goed gefunctioneerd?

Hij heeft een overspanning voor de kiezen gehad in de vorm van blikseminslag of iets anders?

De reparatie betrof het vervangen van de voeding en de harddisk?

Als er een (te) trage harddisk is ingezet kan dat het probleem zijn want volgens mij lag het destijds niet aan een upgrade van de firmware.

Ik zou terug gaan naar de dealer en hem wijzen op probleem na de reparatie.
Ga naar bovenaan de pagina

katy huygelier
Junior Member

59 berichten

Geplaatst - 25/02/2016 :  20:03:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi, t rossie bedankt voor je reactie. de oorzaak van de overspanning is moeilijk te achterhalen. ofwel ging de voeding van de tyros door zichzelf stuk ofwel door te hoge spanning op het net, maar dan zouden er normaalgezien nog toestellen moeten stukgegaan zijn? in ieder geval ging de dealer dit doorgeven aan yamaha, ik wacht op nieuws. ik denk dat de nieuwe hd misschien tetraag is zoals je beweert . ik ga dit aan mijn dealer voorleggen. een prachtig instrument zoals de t4 moet toch optimaal kunnen werken hé met roland heb ik veel betere ervaringen op technisch vlak. groetjes,tony ps ik ben de echtgenoot van katy en het is ik die orgel en tyros speel ha ha.
Ga naar bovenaan de pagina

benny20
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 04/03/2017 :  01:12:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Katy,wanneer ik ga oefenen met een band,hebben wij steeds last van een soort zweving en storing in de klank,en dit doet hij alleen op dit bepaald adres en niet constant,nu blijkt dat er daar zonnepanelen staan en die geven nooit de zelfde stroom,en wanneer er te veel stroom wordt geproduceerd valt de stroomomvormer uit en wordt de klank normaal,ook met de versterkers van de gitaren deed dit zich voor,nu is mijn vraag hebben jullie ook zonnepanelen op jullie netwerk en zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn ?
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000