Tja, dan is er iets mis met je beveiliging of de beveiliging heeft het bestand beschadigd. Misschien zit er een blokkade op het Excel bestand, omdat dit gedownload is. Klik op eigenschappen van het Excel bestand en kijk op het tabblad Algemeen en als je dan de knop Blokkering opheffen zie deze dan gebruiken. Hoe dit bij Apple is weet ik niet. Meer kan ik niet voor je beteken.
Het is gewoon heel erg simpel. (Geen hoog IQ voor nodig hoor )
Je type in het veld Naam gewoon een naam in die je wilt gebruiken. In het veld Bladmuziek bestand (pdf) type je de bestands locatie (of gewoon een willekeurige naam, dit maakt eigenlijk niet uit)
Dan klik je dat veld aan die je hebt in getypt (bij Bladmuziek bestand (pdf)) en klik dan met de rechtermuis toets daarop. Kies dan voor Hyperlink. Zoek dan je PDF bestand op en druk op OKÉ. Daarna als je in Excel op deze link klinkt wordt automatisch je PDF bestand geopend.
Beste Rob, Nogmaals het verzoek om compact en bij het onderwerp blijvend te schrijven. De laatste post heeft in het geheel niets van doen met 'bladmuziek ordenen' en al helemaal niets met de Tyros5. Eigenlijk hoort deze draad bij "overige onderwerpen"... mogelijk ga ik 'm verplaatsen.
Als het niks brengt over het onderwerp, laat het dan gewoon weg.
Rob, Jammer dat je teleurgesteld bent in dit forum. Als je graag herhaaldelijk over jezelf wilt blijven vertellen kun je beter op zoek gaan naar een ander forum, want dit is nu eenmaal een "Tyros" forum. Mocht je blijven volharden in de redelijk agressieve posts en/of bezighouden met illegale verspreiding van software/bladmuziek dan worden er maatregelen genomen. (zie de forum-regels)