Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 VH settings in RM plaatsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 08/08/2016 :  16:32:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
Hallo,

Nu ik weer een poging waag om met de VH aan de gang te gaan loop ik aan tegen het volgende:

ik wil een Registratie maken met daarin de settings vn de VH voor gebruik met styles en met (TMF) midifiles. Nu loop ik er echter tegenaan dat ik de instellingen van de setup niet van saven. Klopt dat? Met name is de instelling van het midikanaal van het midifile van belang (nr.4 bij TMF files) omdat daar de 2e stem wordt gespeeld. Maar telkens spingt hij terug naar XF.

Wat doe ik fout?

Of zijn er sowieso handiger manieren om de VH te gebruiken in styles en files?

philip

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  10:57:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Philip,

Heb je wel bij het maken van de registratie VH/MIC aangevinkt in het scherm Registration Memory Contents?

Bij mij blijft de instelling namelijk wel op het gekozen midikanaal staan.

Vr.gr.
Richard
Ga naar bovenaan de pagina

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  13:29:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
Hallo Richard. Ja, inderdaad, hij blijft nu staan. Ik had zeker het vinkje gezet, maar ik snap het al. daarna had ik weer een andere mic preset gekozen en daar stond hij dan weer niet op 4.

Doe ik het goed als ik bij het afspelen vn TMF midifiles de chord aan de rechterkant in de setup op 4 zet? en de andere instellingen onder ' vocoder control' ? Of spelen die bij midifiles geen rol?

philip

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  15:00:04  Toon profiel  Reageer met citaat
De VH setup is een lastige materie. Ik heb diverse keren geprobeerd om de diverse instellingen te doorgronden maar zelfs met de Tyros5 Reference erbij lukt dat niet echt.

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen.
Als je meerstemmig wilt zingen is het noodzakelijk dat er akkoordinformatie is, zodat de Tyros de andere stemmen kan samenstellen.
In de setup van de VH moet je aangeven waar deze akkoordinformatie te vinden is.
Bij het gebruik van een style wordt deze altijd uit de gespeelde akkoorden gehaald.

Bij het gebruik van een midifile (song) moet je dit aangeven.
Om te beginnen moet dan in de setup SONG CHANNEL op Play staan.
Vervolgens geef je met CHORD aan waar de akkoordinformatie staat.

Als de midifile over akkoordinformatie beschikt (bij TMF files is dat zo) dan zet je CHORD op XF.
Als er geen akkoordinformatie aanwezig is dan kies je een midikanaal waarin akkoorden zijn genoteerd.
Uit een midikanaal met alleen een melodie of begeleidingslijn bestaande uit één noot kan de Tyros geen harmony vormen, dus midikanaal 4 van een TMF file is niet geschikt.

Ik hoop dat je er met deze informatie uit komt.

vr.gr,

Richard

Bewerkt door richard001 op 09/08/2016 15:01:30

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  15:18:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
Dank voor je reactie Richard,

Bij TMF staat juist in de boeken dat midikanaal 4 de info bevat voor gebruik met een VH.

Enfin, ben het met je eens dat het erg lastige materie is en zeker omdat het bij mij tijdens live-optredens allemaal snel moet wisselen. ik zal de mensen bij TMFonline nog eens om info vragen.

philip

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  16:06:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Philip,

Er staat op de site van TMFOnline inderdaad vermeld "V-formaat midifiles (Vocal Harmony op track 4)"

Ik weet niet of daar ook de Vocal Harmony van de Tyros mee wordt bedoeld; ik zie daar verder geen uitleg over.

De TMF files die ik in bezit heb, hebben op track 4 de melodie met volume op 0 zodat je die als score kunt weergeven en zelf kunt meespelen.

De akkoordinformatie staat in principe op een afzonderlijk spoor en wordt op de het tyros scherm weergegeven als je in de score weergave CHORD op ON zet.

vr.gr. Richard

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  16:30:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
Op kanaal 4 staat normaal gesproken de melodielijn en deze staat standaard op volume 0. Als je het file pakt met de V ervoor dan staat in 4 de achtergrondzang. Het verschil is, zoals ik het althans interpreteer, dat je bij stand XF continu een 2e stem krijgt (of 2,3, en 4 net wat je instelt, en bij de V versie op 4 alleen 2e stem krijgt op het moment dat het in het origineel ook zo is.

Probeer maar eens.

philip

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 09/08/2016 :  19:16:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Oké philip, ik ga het bekijken.
Aangezien zingen niet mijn sterkste kant is ben ik niet zo met VH bezig, maar jij hebt weer even mijn nieuwsgierigheid opgewekt!

Gr. Richard
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000