hoi als ik een midi file heb en ik wil daar akkoorden in plaatsen is dat mogelijk?ik bedoel daarmee als er bv een C moet staan dat ik dit kan invoegen grTon
Hallo Ton, behalve met verscheidene prog.op de PC is het volgende nog één van de mogelijkheden op de Tyros, men kan nl.een aantal items in een gekozen channel opnemen (REC) in de midifile, waaronder "CHORD1" en "CHORD2": -laad de betreffende midifile -zoek een leeg spoor (meestal neem ik channel 16) -druk enkele keren op de knop "Channel ON/OFF" tot je in het dialoogvenster "Channel ON/OFF (Song)" terechtkomt; je ziet nu de 16 channels waarvan je met de onderstaande knoppen kan kiezen voor "ON-OFF-SOLO"; -terwijl je op de knop"REC" in de midirecorder/player drukt druk je ook op de knop van (eventueel) channel 16 in "Channel ON/OFF (Song)"; er verschijnt nu een dialoogvenstertje links op het scherm; -met de knoppen "C" en "D" kan je nu selecteren wat er dient opgenomen te worden op het gekozen channel 16, druk zolang op de knoppen "C" of "D" tot je "Chord1" selecteert; -druk op de knop "score" zodat je de score ziet in de midifile; -zorg ervoor dat "Left" in de rechterhand uitgeschakeld is, zoniet ga je nadien CH16 horen en moet je dit weer "muten" -sla het gewenste akkoord aan op het klavier zodat de opname begint, sla telkens op de correcte maten de gewenste akkoorden aan tijdens het verloop van de opname (de akkoorden worden nu opgenomen in CH16) -sla de midifile (save) op indien alles naar wens is. VrGr eddy