Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Van Tyros 5 naar Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  13:26:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Afgelopen dinsdag heb ik de Genos opgehaald en thuisgekomen natuurlijk gelijk aan het spelen en proberen .
In mn enthousiasme gelijk de bestanden die ik had van de T5 gelijk op de interne drive gekopieerd , en toen kwam ik er achter dat dan mn registraties e.d niet werkte?
Het vreemde was dat de zelfde bestanden had ik op een losse Usb stick gezet , en als ik daaruit de registraties opende dan werkte het feilloos .Om een lang verhaal kort te maken , even op het Psr tutorial forum gevraagd wat wijsheid is in deze ,Blijkt dat je je complete Hdd bestand van de Tyros 5 op een usb stick moet zetten en dan deze aan de onderzijde van de Genos plaatsen als zijnde de vervanging van de "oude HDD" , dus even een 64Gb Micro usb stick gekocht , daar alle data op geplaatst van de Hdd uit de T5 en geplaatst en zie daar het werkt weer als vanouds

Gr,
Arno


Genos /MFC10 /Tannoy D8 Monitors

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  14:56:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn registraties werken prima vanaf de USER drive evenals de styles en Multipads. (zonder USB stick dus)

Wat ik niet voor elkaar krijg om de Bonus Playlist bestanden te runnen vanaf de USER drive. Zonder een USB stick in de Genos kan hij op de een of andere manier de bestanden (registraties) niet laden.... de stick erin en dan gaat het goed. (staat overigens in de handleiding van de Bonus files. Een beetje jammer en ik begrijp de achterliggende gedachte niet.
Het liefst wil ik 'm kunnen gebruiken zonder sticks want de SSD is heerlijk snel.

Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  16:55:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Roel , die "bonus"bestanden moeten via de YEM geladen worden volgens de beschijving
De audio styles van de T5 bedoel ik daarmee , of bedoel je de playlist ?

Arno

Genos /MFC10 /Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 10/11/2017 16:57:43
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  18:53:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik bedoel de Bonus Playlist.

Zoals je al aangaf werken de Premium Packs van de Tyros5 prima op de Genos!
De Country Musician heb ik opnieuw gedownload (Genos versie) en die blijkt ruim 20 Mb minder groot dan die van Tyros5... dus waarschijnlijk zijn de audiodrums vervangen door de REVO!

Ik heb nu zonder probleme geinstalleerd :
Country Musician
Church Organ
Live Organs
Pop&Rock
Panflutes
Sax bundle
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  19:15:51  Toon profiel  Reageer met citaat
De packs worden gefaceerd geüpgrade naar Genos.
Zie https://nl.yamaha.com/files/download/other_assets/1/1124921/Tyros5PackConversionForGenos.pdf

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  19:38:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat klopt Wim, maar een groot deel werkt nu al gewoon terwijl er eerst sprake van was dat de packs nog niet bruikbaar zouden zijn op de Genos ..... dus wel

Bewerkt door T-Rossie op 14/11/2017 13:52:12
Ga naar bovenaan de pagina

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  23:20:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Arno, ik heb zo'n vermoeden dat de driveletter van de Tyros5 gelijk is aan de driveletter van de ïnterne USB stick van de Genos.
Daarom kan hij de LSB/MSB/PGC codering van de gebruikte voices niet vinden.
Raar dat ze de interne SSD niet dezelfde letter hebben gegeven.
Misschien is het opstarten zonder interne USB stick nog een oplossing.
Alles moet dam wel op de SSD staan.

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 10/11/2017 :  23:34:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Met de usb stik met de HD bestanden in de "verborgen" usb slot , werkt het nu perfect .
Wat Roel aangaf , de Packs werken ook allen perfect op de Genos
o.a Country ,Vintage synth,Sa panflute& Trombone ( toch duidelijk anders dan de "onboard" geluiden) ,Choir&Vocals,Euro&Us Organ,Live Organ,Vintage Keyboard & GoldenOldies Audio styles .

Ook handig is om een "stylus"pen bij de hand te hebben , werkt perfect en snel op het Genos display ( voor de kleine letters )

Gr,
Arno

Genos /MFC10 /Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  11:07:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Werk aan de winkel,de regs.geladen,maar hij leest de klanken van de T5 met de dsp's,dus alles herprogrameren,of hebben jullie een tip dat het wel goed staat en alles meteen pakt van de Genos?
En nog één dingetje,jammer dat ze ditmaals niet in de midifilesectie de mogelijkheid hebben gegeven om het slagwerk/drumkits te editen,bv,dat je in de drumkit kunt,en de snare,base tom enz kunt zien,en dan volume'galm enz apart kunt regelen en een andere bas/snare of tom kunt gebruiken.Nu alleen een andere kit vervangen,of je moet de seq.in om de nootnummers te vervangen,maar dat kost heel veel tijd,is bij de Korg/Ketron standaard aanwezig,jammer,een gemiste kans.

Bewerkt door Audyaplayer op 11/11/2017 11:24:49
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  12:08:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Audyaplayer, op facebook heb ik een edit scherm gezien waar je de drumkits kan bewerken op de Genos , ik heb het zelf nog nergens op de Genos kunnen vinden
Op dit filmpje wordt het getoond

Net even stap voor stap gekeken , om de drums te bewerken ga je eerst naar het menu , dan naar Style editor , dan zie je de "knop" Drum Setup

https://youtu.be/osGjgUtwpMo?t=21m12s

Gr,
Arno

Genos /MFC10 /Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 11/11/2017 12:26:46
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  12:38:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Soneq,dat geldt voor de stylessectie,dat klopt dat dat kan,maar ik bedoel een smf,daarvan het drumkitje openen,en dan gaan editen,Heb het Yamaha voorgelegd,misschien dat ik antwoord krijg of dat ze ermee aan de slag gaan in een volgende update.Nu kun je alleen maar de drumkit in zijn totaliteit vervangen en alleen maar een totaal effect minder of meer geven.

Bewerkt door Audyaplayer op 11/11/2017 12:45:26
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  14:48:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Audyaplayer, Ik werk weinig met Midi files, stylen des te meer .
Maar het is ook nog wachten op de nieuwe Mega Enhancer , kan je de Midi's ook met Mega voices gebruiken .
Trouwens , ook de "stage drums" van de T5 werken ook prima op de Genos ( klinken toch weer even beter dan de standaard kits)

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 11/11/2017 :  15:13:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Thanks,ik ook niet zoveel,maar ooit heb je dingetjes die je bijna niet na kunt spelen,vandaar,we gaan verder sleutelen,bedankt
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 13/11/2017 :  09:23:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo,na enkele dagen door de Genos gespit te hebben,is mijn vraag?is het echt wel zo'n verbetering,de overstap van de T5 naar de Genos,persoonlijk ben ik een beetje teleurgesteld,want ik denk met een laatste T5 incl entertainer/dance pakket en alle pakketten die er zijn uitgebracht,blijf je toch aardig in de buurt van de Genos,toegegeven dat het drumwerk verbeterd is,maar nog niet spectaculair,wat is dat toch dat Yamaha altijd zo'n moeite heeft met het drumgedeelte/percussie,..en weer dat ie achter in de PA set blijft hangen,maar dat komt ook wel door de DSP,S,op klein klinkt het goed maar groot uitversterken moet je toch echt de Galmen/echo's inkorten want het het verzuipt en het geluid verdwijnt achter in de Pa,jammer,en wat ik al jaren roep,de openheid van de T series en nu ook de Genos,ben nu al dagen aan het sleutelen om alles open te maken,meer Pan/stereo,zet het duidelijk links/rechts in het beeld,dus ga ik nog enkele dagen flink sleutelen om hem zo strak mogelijk te krijgen en een open beeld te creéren,....en dan het podium op.Ieder heeft zijn eigen smaak,en dat is maar goed ook,anders klonken we allemaal hetzelfde,maar er had volgens mij toch meer verandering in kunnen/mogen zitten,ik vindt het persoonlijk een T6 met een ander jasje met weer wat nieuwe styles en DSP'S,Yamaha moest mee,liep achter met de andere jongens (Korg en Ketron)want die zijn toch nog een beetje verder in techniek dan Yamaha,
Ga naar bovenaan de pagina

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 13/11/2017 :  09:59:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Audyaplayer, waarom heb je de Genos aangeschaft terwijl je een Ketron SD9 hebt. Deze vindt ik beter qua sound, zeker voor op het podium.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 13/11/2017 :  12:34:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Audyaplayer,
Zou je enkele voorbeelden kunnenplaatsen (you-tube o.i.d.) ,zodat het verschil wat je beschrijft ook voor ons hoorbaar wordt ?
Zelf ervaar ik de Genos als een enorme verbetering , zowel in bediening alsmede de geluids kwaliteit , zal toch een kwestie van "smaak" blijven denk ik .

Nog even een opname gemaakt > https://youtu.be/lS4T8bWMrBA

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 13/11/2017 12:39:55
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000