Auteur |
Onderwerp |
Eggie
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 30/11/2017 : 22:31:16
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door valke376
De verkoper heeft zijn packs een upgrade naar Genos gegeven, waardoor die voor de T5 geen waarde meer hebben. Zo zie je maar weer, je koopt een keyboard met software, maar je kunt daarna niet meer uitbreiden. Geen slimme zet van Yamaha.
WEL een slimme zet van Yamaha, want ook daar moet de schoorsteen natuurlijk blijven roken. Het zou toch algemeen bekend moeten zijn dat aangekochte software persoonlijk bedoeld is en niet om overal gratis te verspreiden. De verkoper is misschien niet helemaal eerlijk geweest om u een keyboard te verkopen inclusief software, waarvan hij wist dat hij de software ging upgraden naar de Genos en daardoor geen waarde meer had voor de nieuwe eigenaar. Aan de andere kant had u als koper dit met de verkoper af moeten spreken, dus eigenlijk ook niet goed opgelet. |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 30/11/2017 : 22:56:18
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door valke376
Sorry Aad, Ik gebruikte het woord flashdrive, maar ik bedoelde Flash Memory Expansion Module (FMED). Deze FMED wordt iedere keer geformatteerd. Bij zowel laden via WiFi als bij laden via usb-stick (=flashdrive). Ik heb het inmiddels al een keer of tien geprobeerd, maar het lukt dus niet. Gr Sjaak
Dan heb je langer op het formatteren zitten wachten dan dat je gespeeld hebt denk ik. Als er in een pakket iets niet klopt, dan gaat 'ie inderdaad weer formatteren, daarom schreef ik als het goed gaat. Ik heb een sf2 bestand waarin iets niet klopt, alleen ik weet niet wat, en als ik dat wil laden dan wordt er direct geformatteerd om na hele lange tijd te lezen dat een en ander toch niet gelukt is. Maar dat was gratis, het is helemaal sneu als je voor een pakket (veel) hebt betaald.
Aad
|
Bewerkt door Aaad op 30/11/2017 22:56:57 |
|
|
valke376
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 01/12/2017 : 10:46:07
|
Dit is de reactie van Yamaha: Hi,
Thank you for contacting Yamaha MusicSoft.
The issue is that if you install a new premium pack into the instrument, it will erase your other premium packs. You would need all of the premium pack purchases in your account to install all of them onto the instrument at once.
We can transfer the packs from the previous owner's MusicSoft account into your account. We would just need the owner of the packs to contact us and request a transfer. They would just need to provide the names of the packs and the target account for transferring the packs.
Please let us know if you need any further assistance.
Kind Regards, Thomas |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 01/12/2017 : 12:32:51
|
Nou als dat geen super-klantenservice is...! |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 01/12/2017 : 18:41:41
|
IDD Toppie van Yamaha
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 PA: 2 x LD-Systems Maui 5 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
valke376
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 01/12/2017 : 19:09:58
|
GEEN slimme zet van Yamaha. Ik heb nu een uibreiding die ik niet kwijt wil. Indien ik iets bestel bij Yamaha, dan raak ik mijn huidige uitbreiding kwijt. Ik ga wel ergens anders shoppen, niet bij Yamaha.
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 01/12/2017 : 23:22:48
|
@Sjaak: Wat Eggie schrijft klopt als een bus, software is voor persoonlijk gebruik bedoeld en dat geldt dus ook voor Expansion pakketten.
Strikt genomen had de verkoper van de Tyros5 het geheugen moeten wissen en een 'kale' Tyros5 verkopen. Je hebt het er nu gratis bij gekregen. De verkoper heeft de paketten aangekocht bij Yamaha onder zijn account. Yamaha is zelfs bereid om de paketten over te zetten naar jouw account mits de verkoper van de Tyros daarmee instemt, maar daarmee schiet hij zichzelf in de voet zolang hij een Yamaha instrument houdt
Vraag me overigens af waar je gaat shoppen |
|
|
valke376
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 04/12/2017 : 20:26:45
|
Vervolgens vroeg ik aan Yamaha: Hi, Is your answer the same when the owner has upgraded the pack to Genos? Kind regards, Sjaak
Ik kreeg als antwoord:
Hi Sjaak,
If the seller upgraded to the Genos version of the same pack then the Tyros 5 packs will still be available in their account. The upgrade process doesn't remove the Tyros packs from the account. We would still need to transfer the Tyros 5 packs into your account and then you'd be able to install them.
Kind Regards, Thomas
Doe er je voordeel mee.
|
|
|
Dave van de Laar
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 26/12/2021 : 14:08:01
|
Goedemiddag,
Ik wil graag gebruikmaken van de YEM voor mijn Tyros 5. Als ik de packs wil inladen via YEM vraagt deze om een userID en wachtwoord. Bedoelen ze hiermee de inlog gegevens van mij via de website van https://nl.Yamaha.com of wordt er andere inlog gegevens bedoeld.
Bedankt.
Met vriendelijke groet, Dave van de Laar. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
|
Onderwerp |
|