Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Fout in Genos registratie's die ook in Tyros 5 was
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 29/12/2017 :  20:16:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Zijn er mensen die registratie's maken zonder de style mee op te slaan?
Dan moet opgevallen zijn dat de "Left" of "Lower" niet correct wordt opgeslagen.Bvb: je neemt op de Left de organflutes met voetmaten naar keuze en een bepaalde Rotary. Deze wordt niet correct opgeslagen, doe je hetzelfde met een style dan werkt het normaal.Deze fout had ik ook bij mijn T5.
Nu zal de vraag zijn waarom doe je dat? op deze manier kan je tijdens een performance naar verschillende registratie's overgaan.
Bvb, organs,bigband,strijkers enz.. zonder rekening te moeten houden met de door u gekozen style.
MVG Sampleman

Bewerkt door sampleman op 29/12/2017 20:20:50

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 29/12/2017 :  21:35:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Heb je het over het feit dat de Left voice opgeslagen wordt onder 'Style' en de R1, R2 en R3 onder Voice ?

Dat is zo voorzien en staat in de dataList in de parameter tabel op blz 82. Bovenaan Home - Voice (Left) - Group 'Style'.
Maw als je de left voice wilt bewaren in de registratie dien je Style aan te vinken.
Dat was ook zo bij de Tyros'sen.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  08:48:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Etienne,

Onder de style is voor mij lower of Left, linker split.Het is voor mij niet logisch dat er een Style moet zijn geprogrameerd om de left of lower naar wens op te slaan.Dit moet sowieso kunnen voor een keyboard, dit is iets wat yamaha lang zou moet aanpakken. Als een voice geprogrameerd wordt gelijk waar, moet deze onder alle omstandigheden worden meegenomen met of zonder style.
Dit is zo simpel als pompwater.
Als iemand deze gebruikt in bvb: een band/groep die heeft al een probleem, de style is dan van geen belang!
Opgelet, dit had ik al bij mijn T5, een T4 heb ik niet gehad.Ik heb ook een wersi OAS abacus daar is het zo!
Niet iedereen speelt altijd met styles, hier moet men in het menu een mogelijkheid geven om dit aan of uit te zetten.
Er staan op de tyrosmodellen en genos zoveel toeters en bellen die niet gebruikt worden, en zoiets eenvoudig gaat dan niet!

MVG
Luc

Bewerkt door sampleman op 30/12/2017 09:08:14
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  10:26:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Ik snap het probleem niet helemaal denk ik.
Als je style aanvinkt en ACMP uit zet neemt hij gewoon de left voice mee.
Je hebt dan niets met de style te maken.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  11:36:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
als je dat zo opslaat in een registratie dan valt de door u gekozen style weer helemaal weg, niet werkbaar tijdens een LIVE performance.
Heel simpel, ik maak een registratie met klanken op de Right1-2-3 en een klank op de Left, ik sla deze vervolgens op zonder style aan te vinken en de left wordt niet mee opgeslagen.
Normaal is de style bijkomend boven op de gekozen klanken, een registratie of preset is in de eerste plaats uw setting van uw klanken,volumes,effecten enz.. en dan eventueel een style.. .
Ik vindt de tyros...Genos een fantastisch toestel alleen kent men de noden van een orgelist helemaal niet.
De bedoeling is, als je Live speelt en je kiest een style of een registratie met een style,je wil dan naar een ander bezetting (registratie)van instrumenten waar je in de Left een bepaalde klank wil dan blijft de vorig klank staan of valt weg.
Heel simpel, als je style in memory uitvinkt moet ook de Left nog mee worden opgeslagen, dat is toch niet moeilijk.
MVG
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  12:42:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Na 15 jaar gebruik van de Tyrossen heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad.
Ik gebruik voor ieder nummer een aparte registrationbank.
Daarin zet ik voor het hele nummer alle klanken en styles vast.
Het klopt dus altijd.
Geen style nodig, zet ik AMCP uit.
Wil je toch iets anders, kun je altijd gebruik maken van de knop FREEZE.
Dan kun je zelfs een andere registrationbank gebruiken terwijl de style toch hetzelfde blijft.
Misschien een kwestie van wennen.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  13:07:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

het zal aan mij liggen, maar het is een zeer klein ingreep in de programmatuur voor yamaha!
Ik ben er zeker van dat het voor sommigen een goede verbetering zal zijn vooral voor de Livespelers zo heb je meer vrijheid.
Zo kies je uw orkestbezetting, strijkers, bigband, organs enz.. je kiest uw style en je begint. Je kan nu van de ene naar de ander registratie springen met de klanken die je hebt geprogrammeerd zowel upper als lower.
Zo zou het moeten zijn, in alle geval je zou hier op zijn minste de keuze moeten krijgen. Dit noemt men LIVE spelen in alle vrijheid.
Op mijn wersi heb ik alle soorten orkest bezettingen gemaakt waarnaar ik kan schakelen naar believen, dat maakt spelen juist leuk, ik wil niet vasthangen aan een style. Die kies ik wel zelf op dat ogenblik.

Mijn wersi is zeker niet beter van klank, laat staan van begeleiding maar je ziet wel dat deze geprogrammeerd is voor en door een livemuziekant

MVG
Luc

Bewerkt door sampleman op 30/12/2017 13:10:50
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  14:17:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Luc,

Alles wat jij wilt, kan op de door mij omschreven manier,
maar je moet het wel willen.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  15:57:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Dan ligt het verschil hier tussen keyboardspeler en orgelspeler.
En inderdaad op jouw manier gaat het ook allemaal, maar werkt zeer omslachtig.
Als je tijdens een performance moet liggen prutsen met Freeze, ACMP enz, is alleen maar afleiding van uw spel, het kan veel simpeler.
Moet je eens uitleggen welke slimme bij yamaha die alleen de left vastlegt in een registratie samen met een style.
Eens je de style niet aanvinkt in de memory is in de left uw geprogrammeerde klank gewoon weg.
Ik speel met volle akkoorden en tegenmelodien in de linkerhand, de left is voor mij zeer belangrijk.
De prioriteit van een registratie van een panel is altijd in de eerste plaats de volledige klankbezetting en dan pas de style!
Aan de hand of je een al dan niet een style opslaat mag geen invloed hebben op geen enkel v/d klanken.

MVG
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  16:20:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Luc,

Ook ik doe nog aan orgelspel en heb er nog altijd een in de kamer staan.

Maar het bespelen van een workstation is nu eenmaal anders als het bespelen van een orgel.
Wees blij met de digitale mogelijkheden die er nu zijn.
Die maken het spelen en het leven veel aangenamer.
Meer wil ik er eigenlijk niet meer over zeggen.
Fijne Feestdagen.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  17:03:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ook fijne feestdagen voor jou en uw familie.

MVG
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 30/12/2017 :  17:38:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik snap sampleman wel.
Het zou logisch zijn dat ook de left in een voice registratie opgeslagen zou worden.
Helaas is dit niet het geval.
Het zou beter zijn als je OTS settings in een registratie zou kunnen opslaan.


Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 31/12/2017 :  12:42:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
voor mn band registraties zette ik het volume van de style en de begeleidings sporen op 0 , en dat sloeg ik op met de gewenste klanken op links en rechts in een registratie , No problem .

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 31/12/2017 :  13:41:16  Toon profiel  Reageer met citaat
@Luc:
Een ieder is vrij om wensen en opmerkingen te melden bij de Yamaha Support groep, dan komt het in ieder geval bij Yamaha terecht.
BNL.Support@contact.europe.yamaha.com
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000