Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos unexpected Error totaal bevroren!!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 31/12/2017 :  13:24:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Net tijdens het spelen met 1 klank R1+Left met simpele style, pats gedaan met spelen, geen klank of reactie op welke knop dan ook!!!
On/Off ingedrukt gehouden tot uitval, na starten werkt blijkbaar weer.
Dan maar afgezet, goesting over.

unexpected error:
-omlszrjboo
-L349
Turn Off/on again!

Firmware; v1.10

Hopelijk gebeurd hier snel iets aan??

MVG
Luc

Bewerkt door sampleman op 31/12/2017 13:29:35

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 31/12/2017 :  13:31:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is vervelend Luc.
Wil je dit probleem ook even doorgeven aan de Yamaha Supportdesk en daarbij het serienummer van uw Genos ook vermelden?
De foutmelding heb je gelukkig genoteerd en daar moet Yamaha iets mee kunnen.

Support Yamaha BNL.Support@contact.europe.yamaha.com

Bewerkt door T-Rossie op 31/12/2017 20:15:27
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 01/01/2018 :  13:59:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
dezelfde vastloper heb ik ook een paar keer meegemaakt , heb het doorgegeven aan Yamaha en kreeg netjes antwoord dat eind januari er een "grote" up-date aankomt , en dat dan de vastloop problemen zijn verholpen . dus nog even geduld

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Audyaplayer
Junior Member

57 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  09:34:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Yep,ook al meegemaakt,het wordt een lange maand januari.Ik heb hem even op een zijspoor gezet,risico wil ik nog niet een keer lopen/meemaken zoals laatst op het podium.Vertrouwen is weg.

Bewerkt door Audyaplayer op 02/01/2018 09:39:40
Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  10:17:25  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Audyaplayer

Yep,ook al meegemaakt,het wordt een lange maand januari.Ik heb hem even op een zijspoor gezet,risico wil ik nog niet een keer lopen/meemaken zoals laatst op het podium.Vertrouwen is weg.


Jammer genoeg is dit met de feestdagen ook gebeurd, dit bij een optreden voor senioren die een namiddag hadden met muziek en een taartje ,mijn mama was er ook bij , einde optreden, gedaan, genos deed het niet meer.
Leg dit maar eens uit aan het personeel, sorry, ik sta in panne, geen geluid meer , amaai, die genos is echt super ????????????????

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  12:46:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Het is inderdaad erg vervelend , maar nou geven jullie de indruk dat na het vastlopen de Genos niets meer doet , na het opstarten functioneerde hij toch weer gewoon ?

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  14:48:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het niet voorgehad , het was een andere muzikant die dit probleem had, de genos wou niet meer opstarten. Dus ik weet niet wat het probleem precies was ?

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  14:59:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
ja, dat zou mij ook wel enig angst inboezemen dat die zomaar crashed tijdens een optreden, maar wat ik me afvroeg, zou het niet gewoon te maken kunnen hebben met een stroom probleempje? Het is tegenwoordig toch een halve computer dus zelfs een klein storinkje op een stroomblokje kan in theorie al voor problemen zorgen (bijvoorbeeld thuis als je de wasmachine aan hebt).

Bijvoorbeeld op mijn korg kronos kun je ook allerlei rare problemen krijgen tijdens het spelen als je op een onstabiel stroom netwerk speelt, de oplossing is in dat geval simpel, door gebruik te maken van een ups die de stroom storinkjes opvangt zijn de problemen over.

Misschien dat dit voor de Genos ook geldt?

Bewerkt door QuiRobinez op 02/01/2018 15:01:37
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  15:20:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Had je randapparatuur aangesloten zoals USB-stick, USB-display adapter?

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  16:37:11  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Onze netspanning is 220v wisselstroom (AC)


Dat was in de vorige eeuw.
Het is nu 230 Vac

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  17:04:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Heeft niets met stoom te maken,de apparatuur tegenwoordig werkt goed tussen 100 en 240 volt. Dus zelfs als de stroom zakt onder de 200 volt is het geen probleem. Speel zelf op een Pa4x, bij de specifications staat dat hij tussen de 100 en 240 volt nodig heeft. Bij de Genos zal het niets anders zijn, ook veel PRO eindversterkers en andere apparatuur werken gewoon tussen deze voltages.
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  17:53:31  Toon profiel  Reageer met citaat
De powerknop is geen fysieke schakelaar.
Ik denk zelf dat de voeding het via een relais loopt of elektronisch
circuit.
Je moet deze ook ingedrukt houden om uit te schakelen.
Het zou best kunnen dat door een spanningsdip het relais uitvalt.
Vooral wanneer men lange haspels gebruikt kan dit spanningsverlies veroorzaken.
Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar helemaal uitsluiten zal ik het ook niet.

Ook potentiaal verschil (zwevend nulpunt)zoals LUC aangaf kan rare dingen doen bij elektronica.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 02/01/2018 :  18:20:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit wordt zo een lekker technische discussie
Zo wordt er geschreven over 'stroompjes van 0.5V'?
Iemand anders denkt dat er 'stoom' wordt gebruikt... of juist niet?

Een schakelende voeding kan vaak uitstekend functioneren op netspanningen tussen 100 en 240V, maar een kortstondige onderbreking of sterke dip kunnen ze vaak niet 'bumpless' aan.

Etienne heeft al ontdekt dat er een verband bestaat tussen vastlopen en aangesloten USB devices. (sticks en/of USB converters). Dit lijkt mij zeer aannemelijk.

Het is ook aangetoond dat een USB2VGA converter de Genos aanmerkelijk vertraagt. Bepaalde USB stick types zorgen soms ook voor problemen. (merk, grootte, snelheid)

Wim vroeg het ook al, maar belangrijk om te weten is of de mensen met vastlopers USB apparaten hebben verbonden met de Genos. (indien ja, welke en waar/welke poort).
Allemaal érg belangrijk voor de ontwikkelaars/engineers van Yamaha.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000