Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Map niet te zien in user, wel via usb
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  18:26:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb via de computer een map in het user geheugen van de Genos gezet.
Nu wil ik een registratiebank uit die map selecteren, maar ik zie de hele map niet staan.
Zet ik de map op een usb stick dan zie ik de map wel staan en kan ik er gewoon bij om de registratiebank te selecteren.

Weet iemand hoe dit zit?

____________________________________________________________________________

Mijn website: https://corvdh.home.xs4all.nl klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  18:48:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is nu net waarom ik niet op USER werk
doch enkel via 1 frontale USB-Stick.
Je zal de map met de reg. als submap
in de voorgeprogrammeerde map "REGIST" op de USER moeten zetten.
De discussie over de beste opslaglocatie "USER" of "USB"
is nog volop aan de gang.
Beide hebben voor-en nadelen,
voor mij heb ik besloten enkel op één frontale USB-stick te werken,
wegens het kunnen behouden van mijn persoonlijke bestandsstruktuur
die ik al op de Tyros hanteerde op de HDD.
VrGr
eddy vanzee

mijn bericht van 20 12 2017:
Hallo,
zoals beloofd mijn oordeel ivm. de werk-en opslaglocatie,
voor mijn Genos (->bijgevoegd door bewerking tekst 21 12 2017)
Ik heb besloten om het USER-geheugen niet te gebruiken en
zuiver op één USB-stick in de frontpoort (E) te werken.
De USB-stick wordt dan zoals de HDD van de Tyros.
Reden:
ik wil absoluut de bestandsstruktuur die ik op de HDD van Tyros gebruikte,
behouden. Het USER-geheugen biedt mij deze vrijheid niet.
Ik zie eigenlijk geen nadeel aan deze werkwijze, wel een aantal voordelen:
-vrijheid van bestandsstruktuur;
-gemak van bestandsbeheer ,backup maken, overzicht, zoekfunctie op PC,
simpelweg Stick "uit" Genos en "in" PC;
-het kunnen gebruiken van de stick op andere Genos;
-praktisch geen problemen met het gebruik van registraties van de Tyros.
VrGr.
eddy vanzee

Bewerkt door eddy vanzee op 14/01/2018 18:51:44
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  18:50:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je een registratiebank wilt openen met + - select, dan "kijkt" de Genos in de map REGIST die al op de schijf is aangemaakt door Yamaha.
Als je zelf een map op de user zet om registraties in op te slaan dan moet deze map in de map REGIST worden geplaatst. Je kunt net zoveel mappen en submappen maken als je wilt, als ze maar in REGIST staan.

Je kunt ook een playlist aanmaken om registratiebanken te openen. Deze maakt ook gebruik van de map REGIST.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  22:21:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb de usb stick met de map onderaan in de usb aansluiting gedaan, nu kan ik er altijd bij.

Wat ik nu net ontdek is het volgende.

Ik heb op de usb stick die ik onderin de Genos heb aangesloten een map met registratie banken staan, deze registraties verwijzen naar styles, midi multipads, multipads met audiolink en audiobestanden (gebruikt in de audiolink multipads).
Dit alles staat dus in dezelfde map, dus niet in de rootmap van de stick.

Voor ik hem onderaan aansloot heb ik deze map naar een tweede usb stick gekopieerd.
Ik heb dus nu een usb stick onderaan in de Genos aangesloten en de andere aan de voorkant.

Maar nu komt het, of ik nu de registraties van de usb stick onderaan de Genos gebruik of van die aan de voorkant, alle registraties en verwijzingen werken gewoon bij beide usb sticks.
Alle styles en midi / audio multipads worden gewoon gevonden, ook een audiobestand uit deze map wordt gewoon in player A geladen.

Ik heb dus om een of andere reden geen probleem met een drive letter.



____________________________________________________________________________

Mijn website: https://corvdh.home.xs4all.nl klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

579 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  22:56:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
@corvdh
Ja maar de registraties van de tweede stick laad de gegevens van de eerste stick.

De eerste stick die je plaatst in de Genos is USB1 (I:)
De tweede stick die je plaatst is USB2 (J:)

Alle registraties op de stick verwijzen naar files in USB1 of USB2 al naargelang waar je de registraties hebt gemaakt.
Vermits je twee IDENTIEKE USB sticks hebt zullen alle registraties alle gegevens kunnen vinden, of je nu werkt vanaf USB1 of USB2.
Als je een registratie op USB1 laad en deze verwijst naar gegevens op USB1 of USB2 : hij zal altijd vinden wat hij nodig heeft vermits beide USB sticks gelijk zijn.

Om te testen kan je bvb een registratie laden van stick USB1 en kijken waar hij de gegevens gaat halen (USB1 of USB2)
Daarna laad je dezelfde registratie van USB2 en ga je kijken waar hij de gegevens gaat halen (USB1 of USB2).
De gegevens zullen ALTIJD van dezelfde stick geladen worden.

Als je ook maar iets wijzigt aan één van de beide gelijke USB sticks, bvb je verplaatst op één USB een stijl. Vanaf dat moment zal je de registratie die die stijl gebruikt maar vanaf één stick meer kunnen laden, of helemaal niet meer.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 14/01/2018 23:02:48
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  23:21:59  Toon profiel  Reageer met citaat
@Cor,

De 3 usb aansluitingen hebben geen drive-letter. Het zijn gelijkwaardige aansluitingen.
Er is pas sprake van een drive-letter als er een usb stick wordt aangebracht.
Pas dan wordt er door het systeem een drive-letter toegekend aan het opslag medium.
Bijvoorbeeld drive I:
Het maakt niet uit welke usb poort je gebruikt.
In jouw geval zullen beide usb-sticks de bestanden vinden omdat het kopieën zijn en er altijd een I: drive is (de letter is een voorbeeld)
De problemen ontstaan als je meer dan één stick gebruikt. Dan is de volgorde van plaatsen bepalend voor de drive-letter en dan kan het mis gaan.

Je zou de test nog eens kunnen uitvoeren door de eerste ingestoken stick te verwijderen en vervolgens vanaf de tweede een registratie te starten. Het kan zijn dat de tweede dan weer omgeletterd wordt. Ik zal dat ook eens gaan testen.

Op de display zie je usb1 en usb2 staan. Als je usb1 verwijdert wordt usb2 usb1, maar ik weet niet of dat invloed heeft op de toegekende drive-letter.


Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  23:25:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik dacht even dat ik het voor elkaar had maar de registraties in de map op usb2 halen inderdaad de files uit de map van usb1.

Als test even de map op usb1 een andere naam gegeven en inderdaad werken de verwijzingen van registraties op usb2 naar diverse bestanden niet meer correct.

____________________________________________________________________________

Mijn website: https://corvdh.home.xs4all.nl klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 14/01/2018 :  23:26:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@Etienne,

Je was me net voor.
Volgens mij zijn onze reacties bijna identiek, dan zou het haast wel moeten kloppen.

gr. Richard

Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

225 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  00:43:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Zie ook mijn opmerkingen in Thread " Back up USB stick onderaan" over gebruik user en USB stick. Verstandig is om slechts een (1) usb poort te gebruiken en dan niet degene die onderop het keyboard zit. Kan op den duur zeer onhandig zijn.

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 15/01/2018 00:45:38
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000