Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 VOLUMEPROBLEEM
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jos wispenninck
Junior Member

63 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  12:53:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag iederen,
Ik heb in de loop der jaren heel wat registraties aangemaakt op T3 en T5. Dezen worden probleemloos overgenomen door de Genos.
Anderzijds stel ik vast dat er wel een volumeverschil optreedt. Met name het volume van de registraties die vroeger op de T3 werden gemaakt ligt lager dan het volume van de registraties die op T5 werden gemaakt wat uiteraard problemen geeft bij een optreden.
Bestaat er een mogelijkheid om de volumes van al mijn registraties op hetzelfde volumeniveau te krijgen?


GENOS / MFC10 / Bose L1 Model 2 met Tonematch

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  13:10:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Eén van de grote veranderingen van de Genos t.o.v. de Tyros is dat je nu veel meer informatie kunt opslaan in een registratie.
Om 2 voorbeelden te noemen:
- Alle toewijsbare data van live knoppen en schuiven en assignale knoppen.
- Alle parameters van alle dsp's van left, right1, right2, right3 enz. per registratie geheugen.
Deze twee slokken nogal wat ruimte op.
Omdat het apparaat dus veel meer kan worden de registraties ook groter.

Daar valt niet veel aan te doen.

Je zou vinkjes weg kunnen laten bij het saven van een registratie geheugen maar dat is niet verstandig.
Ik heb de ervaring dat het "vinkjes scherm" eigenlijk overbodig is omdat je altijd de volledige paneel instelling moet opslaan om ervoor te zorgen dat bij een volgende registratiekeuze nog ongewenste settings van een vorige registratie "blijven hangen" bijvoorbeeld een transpose, de instelling van een pedaal, de split van het toetsenbord of een een instelling van een assignable knop.

Ik heb niet gemerkt dat de registratie keuze nu trager gaat dan op de Tyros, dus wat mij betreft is de grootte van een registratie geen probleem.
Ruimte genoeg.

Kortom: een mogelijkheid om de grootte van de Tyros registratie te krijgen is er niet.

Vr.gr. Richard

Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  13:25:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Ik twijfel nu of je met het volume van de registraties het volume van de klanken bedoelt.
In dat geval ben ik bang dat je alles handmatig moet aanpassen.

Vr.gr Richard
Ga naar bovenaan de pagina

jos wispenninck
Junior Member

63 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  15:13:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Blijkbaar heb ik de zaak verkeerd voorgesteld. Ik bedoel inderdaad het volume van de klanken. Toch bedankt voor uw reactie Richard. Mocht er iemand één of ander "wondermiddel" hebben...

GENOS / MFC10 / Bose L1 Model 2 met Tonematch

Bewerkt door jos wispenninck op 15/01/2018 15:14:15
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000