Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Opvolger PSR s970 : de s975 !
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  10:00:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Naar het schijnt (als het geen grapje is van iemand) is de nieuwe PSR s975 uit...sinds een paar dagen volg ik het nieuws, voornamelijk op YouTube.

Met de helft meer aan expansion memory en nog diverse andere zaken...waar ik vooral benieuwd naar ben zijn die 2 PLUS knoppen.

Is er bij Oostendorp al iets over bekend??

https://www.youtube.com/watch?v=oEk3oilRdgI

Bewerkt door BramvT op 15/01/2018 10:01:08

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  10:15:07  Toon profiel  Reageer met citaat
En deze kwam ik tegen....in het vorige filmpje roepen ze FAKE....maar dat vraag ik mij af : https://www.youtube.com/watch?v=qdT7Xy8elm8

Bewerkt door BramvT op 15/01/2018 10:15:50
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 15/01/2018 :  13:28:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Op een filmpje heb ik gezien dat de "plus" knop voor een aparte Dance catergory style is , niet echt "verrassend" .

https://youtu.be/V0UMb_WXAuA?t=1m

nep zijn de filmpjes zeker niet .

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 15/01/2018 13:30:26
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 16/01/2018 :  00:06:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Aha, een model voor Azie dus (zegt Eileen Lowry op haar forum)...die zal wel niet naar NL komen, anders hadden we toch al berichten erover gelezen.

Vandaar dat ik mijn vraag ook en vooral richtte aan Oostendorp...of die er meer van weten.

En Arno : hij heeft links en rechts een plus knop, dus rechts extra voices

Bewerkt door BramvT op 16/01/2018 10:35:13
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

579 berichten

Geplaatst - 16/01/2018 :  09:17:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Yamaha site (Australie)

https://au.yamaha.com/en/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/psr-s975/specs.html


Melbourne Music Shop (Prijs aldaar 3099 $ = +- 2014 €))
https://www.keyboardcorner.com.au/yamaha-psr-s975-professional-arranger-workstation/

Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 16/01/2018 09:28:04
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 16/01/2018 :  13:14:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bram , Deze zal ook in nederland worden geleverd , is gewoon de opvolger van de 970 .
Maar nu jij de T5 hebt ga je daar toch niet meer aan beginnen ?

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 16/01/2018 :  13:28:02  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soneg

Bram , Deze zal ook in nederland worden geleverd , is gewoon de opvolger van de 970 .
Maar nu jij de T5 hebt ga je daar toch niet meer aan beginnen ?

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors


Dan loop je weer achter, Arno....heb de T5 (76) maar 2 weken gehad en weer verkocht (voor een goede prijs trouwens, dat viel mij nog mee met al die concurrenten op MP), ik miste al op de eerste dag het heldere sprankelende geluid van de s970...die T5 klonk inderdaad nogal koel en afstandelijk zal ik maar zeggen, een heel verschil met de T4.

Heb voor zolang even een s910, maar wil z.s.m. weer een s970 of natuurlijk een s975 terug.

Overigens een geweldig keyboard die s910 (wel met de Logitech Z623 set erop), mis natuurlijk alleen wel alle extra's die een 970 heeft (Ethereal choir enz) en de nieuwe style packs.....als de s975 over pakweg 2 maanden al te koop zou zijn in NL, dan wacht ik die wel af (de eerste die hem binnen heeft, haal ik hem op)....maar gaat dat een half jaar of langer duren dan maar (weer) de s970.



Bewerkt door BramvT op 16/01/2018 13:31:25
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 16/01/2018 :  16:07:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat

[/quote]
ik miste al op de eerste dag het heldere sprankelende geluid van de s970...die T5 klonk inderdaad nogal koel en afstandelijk zal ik maar zeggen, een heel verschil met de T4.
[/quote]

Ik lees dit vaker dat mensen het geluid anders ervaren , let wel het is echt een kwestie van afstellen , een T5 klinkt vele malen beter dan welke uit de 900 serie dan ook .) en beter dan de T4 '

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 17/01/2018 :  10:06:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan alleen maar bijtreden wat Arno zegt. De T5 is beter, tenminste met een goede geluidsversterking, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 17/01/2018 :  11:17:49  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omer

Ik kan alleen maar bijtreden wat Arno zegt. De T5 is beter, tenminste met een goede geluidsversterking, Omer


Heb jij de s970 weleens in huis gehad, met een goede basbox en satellieten? Ik wel...en heb de de T1, 3, 4 en 5 gehad.

Bewerkt door BramvT op 17/01/2018 11:18:04
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 17/01/2018 :  12:44:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vond de PSR-S serie altijd beduidend slechter klinken dan de bijbehorende Tyros, MET UITZONDERING VAN DE 970!

De PSR-S970 klinkt vrijwel hetzelfde als een Tyros5. Je mist een aantal features en klanken, en de toetsen zijn wat minder, maar qua geluidsbeeld komt het erg in de buurt van de T5.

Als je de 970 beter vindt klinken dan een T5, dan staan de EQ en/of compressor niet goed.

Het is wel zo, dat door de plaatsing van de luidsprekers van de 970 het geluidsbeeld misschien wat anders is.

De 975 is een voor mij verrassende nieuweling. Ik had hem niet verwacht. Er zit inderdaad meer geheugen in, het heeft Mono Legato en... heel belangrijk... een Half Bar Fill-in.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 17/01/2018 :  21:54:18  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

Ik vond de PSR-S serie altijd beduidend slechter klinken dan de bijbehorende Tyros, MET UITZONDERING VAN DE 970!

De PSR-S970 klinkt vrijwel hetzelfde als een Tyros5. Je mist een aantal features en klanken, en de toetsen zijn wat minder, maar qua geluidsbeeld komt het erg in de buurt van de T5.

Als je de 970 beter vindt klinken dan een T5, dan staan de EQ en/of compressor niet goed.

Het is wel zo, dat door de plaatsing van de luidsprekers van de 970 het geluidsbeeld misschien wat anders is.

De 975 is een voor mij verrassende nieuweling. Ik had hem niet verwacht. Er zit inderdaad meer geheugen in, het heeft Mono Legato en... heel belangrijk... een Half Bar Fill-in.

Maarten


Helemaal met je eens....er zit al een flink verschil tussen de s950 en de s970...waarom ik zo'n goede indruk heb van de s970 (en hopelijk straks ook van de s975) heeft te maken met het feit dat ik hem na meer dan 1 jaar in huis te hebben gehad...nog steeds niet zat was!

Integendeel zelfs.....maar wilde nu eindelijk weleens die T5 proberen (en door de komst van de Genos was die gelegenheid er opeens) en het feit dat je in het menu allerlei zaken moet aanpassen (wat de gewone leek allemaal niet snapt, die alleen maar spelen wil) is al een teken aan de wand.

Waarom na de 'warme' klank van de T4 opeens een hele andere klankkleur uit de T5??...de T3 en T4 scheelden ook weinig tot niets met elkaar, behalve dat de T4 natuurlijk een paar prachtige nieuwe voices en styles erbij kreeg (ik noem maar Ethereal Choir, Boy oh en ah..enz).

Ik denk dat ik in alle bescheidenheid na dik 5 jaar met diverse types Tyros en PSR s serie wel een oordeel kan vormen...en die is :

dat de PSR s970 een apart Keyboard van Yamaha is die meer lof verdiend, ook van de Tyros-fans...dat laatste ben ik dus niet meer sinds ik nogal teleurgesteld was over de T5 (weinig nieuws t.o.v. de T4)..alleen voor de T4 heb ik nog steeds een plekje in mijn hart.


Bewerkt door BramvT op 17/01/2018 21:55:44
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 19/01/2018 :  11:07:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen, dit is nog maar eens een bewijs hoe verschillend mensen zijn, en maar goed ook. Ik heb lang gewacht om over te stappen van de T4 naar T5 en daar geen moment spijt van. Er is inderdaad weinig verschil tussen deze, maar toch, bv. de ensemble voices en organworld vind ik van het beste en ik kan er uren van genieten. En als ik eerlijk ben moet ik zeggen, dank zij Oostendorp heb ik de overstap gemaakt. Ik ben een leek op muziekaal gebied, maar toch, het leven kan mooi zijn. Groetjes aan ieder en geniet, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

giddy-up-go
New Member

25 berichten

Geplaatst - 19/01/2018 :  11:24:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Omer met deze uitspraak ben ik het volledig mee eens ik had de T4 en nu de T5 3 weken en het bevalt mij uitstekend ,net als jij zegt Organworld en de Ensemble voice`s .Daar geniet ik ook van. Afz. Rick
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 19/01/2018 :  16:28:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zijn we al met twee die genieten, groetjes, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 01/02/2018 :  23:33:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Vreemd vreemd.....de PSR s975 komt over een week of 2 al in Europa aan (hoorde ik van de verkoper), maar nog steeds geen enkele demo te bespeuren op YouTube....ik heb de verkoper verteld dat ik hem graag wil hebben, maar wil wel (eerst) weten welke nieuwe styles en vooral voices er bij zijn gekomen t.o.v. de s970.

Weet men bij Oostendorp wellicht meer te vertellen over deze vragen van mij?




Bewerkt door BramvT op 01/02/2018 23:34:11
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000