Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 bankregistraties
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

robgen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 22/01/2018 :  10:00:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen Richard
Met veel interesse jouw artikel gelezen. Helaas lukt het mij toch niet om bankregistraties te maken. Ik probeer het zoals op blz 38 van de handleiding beschreven staat doch dat werkt bij mij niet. Ik hoop dat jij mij stap voor stap kan aangeven hoe ik mij registraties op de Genos kan vastleggen.

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 22/01/2018 :  11:20:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeiemorgen Rob (neem ik aan)

Om te beginnen welkom op het forum.

Uit jouw vraag kan ik niet precies opmaken wat er niet lukt.

Het opslaan van registraties (paneelinstellingen) bestaat uit twee stappen.

Eerst vul je 1 of meer registratie-geheugens (memory-knoppen) met verschillende paneelinstellingen.
Een paneelsinstelling is de toestand van het keyboard als je alle instellingen hebt gedaan die nodig zijn voor het spelen van een bepaald nummer (voices, styles, knopinstellingen enz.)

Vervolgens sla je de registratiebank (dat zijn alle 10 registratie-geheugens tegelijk) op op de schijf van de Genos.

Dit staat niet beschreven op pagina 38, maar vanaf pagina 92 van de handleiding.

Omdat je op pagina 38 hebt gekeken neem ik aan dat het vullen van de registratie knoppen je wel lukt, maar niet het opslaan op de schijf.

Dat gaat als volgt.

Om in het registratiescherm te komen druk je tegelijk op de twee knoppen links van de registratiebank (SELECT).
Een tweede manier is op het scherm HOME de button Regist linksboven aanklikken.
De eerste manier is sneller want die is altijd beschikbaar.

Als je vervolgens linksboven Regist Bank ziet staan dan zit je in het goede scherm.

Midden boven zie je staan Preset en User (inclusief een usb symbool).
Als Preset wit is dan zie je daaronder een aantal registratiebanken die door Yamaha bij de Genos zijn geleverd. Daar kun je niets opslaan.

Je kiest bovenaan User.
Links verschijnt dan een witte button User.
Als je nog geen registratiebanken hebt opgeslagen zie je rechts 10 lege velden met daaronder P1 (Pagina 1)

Het is verstandig vervolgens eerst een map aan te maken.
Je kunt net zoveel mappen en submappen maken als je wilt.

Dat doe je door bovenaan het menu File te kiezen en vervolgens New Folder.
Geef de map een zinnige naam zodat je later alles makkelijk kunt vinden.

De map met de door jouw gegeven naam verschijnt in het eerste van de 10 velden.
Klik op deze nieuwe map.
Je ziet dan weer 10 lege velden en links onder aan het scherm User:/Naam van jouw map/

Klik nu weer bovenaan op het menu File
vervolgens op Save en daarna op Save here (voordat je op Save here klikt kunt je eventueel nog een andere map of een usb stick kiezen).
Vervolgens kun je de registratiebank een naam geven en met OK opslaan.
Je kunt in dit scherm ook een Icon aan de registratiebank hangen.
Klaar.

Je kunt later een of meer playlists maken om geselecteerde registratiebanken snel op te roepen, maar ga eerst hier maar aan de slag.

Succes,

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

robgen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 22/01/2018 :  14:53:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Inmiddels is het middag dus een goede middag Richard
Dit was mij noooiiit gelukt!! Fantastisch hoe duidelijk je het geformuleerd (geschreven) hebt. Helemaal stap voor stap zodat het zelfs voor mij te begrijpen was!!!
Om er een beetje mee te kunnen stoeien heb ik het eerst op de USB stick gezet zodat het de eerste keer weer makkelijk er af te halen is. Is het op het keyboard ook makkelijk te wijzigen. (Er af te gooien)
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 22/01/2018 :  15:34:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Fijn dat het gelukt is Rob.

Je kunt alles wat je op een stick of op de schijf van de Genos zet er altijd afgooien, verplaatsen, renamen enz.
Behalve de dingen die Yamaha erop gezet heeft, maar dat is maar goed ook.

Gr. Richard.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:35:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Diverse draden samengevoegd. Moderator

Geplaatst door robgen 24/01/2018 : 11:23:37

Banken.Ben ik nog te redden?? Helaas na vele uren ploeteren is het me niet gelukt om de bankregistratie te maken. Ik wilde het inderdaad hebben zoals jij veronderstelde. Ik heb eerst de 10 registration gevuld en vervolgens 1 tm 10 opgeslagen. Links onderaan werd de naam van de map vermeld tw Ballroom

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9

Bewerkt door T-Rossie op 29/01/2018 18:56:54
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:37:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Geplaatst door Eddy vanzee op 24/01/2018 11:40:00

Dag Rob,
indien je mij een mailtje stuurt zal ik je een handleiding met duiding
in bijlage van een mail doorsturen over het maken van registraties.
Het is teveel (5 pagina's) om hier af te drukken.
Hier volgt één pagina van de handleiding, misschien
ben je hiermee geholpen.
VrGr
eddy vanzee

“HOME” betekent het beginscherm “HOME-SCHERM”
het is te bereiken met de bovenste linker knop [HOME] van de zes witte knoppen
aan de rechterkant van het keyboard.

Men kan steeds een stap terug gaan op het scherm met de knop [EXIT] op het keyboard
of met te drukken op het kruisje “X” in de rechterhoek bovenaan in het scherm.

Het “Dialoogscherm” is het scherm waarin men selecties kan maken, bvb. door het
“AAN” of “UIT”-vinken van bepaalde items of andere instellingen te maken.

Gebruik liefst per song (liedje) een volledige registratiebank, dit is nadien veel overzichterlijker
en een registratiebank neemt nauwelijks plaats in.

Men kan de locatie (map) met registratiebanken oproepen door gelijktijdig de knopjes
[- REGIST BANK+] op het keyboard links naast de 1e registratie in te drukken
of door in het “HOME-SCHERM” links bovenaan in het veld [Regist] te drukken.


1-laad een nieuwe lege registratiebank;

1-in het “Home-scherm” -> laad alle bestanden die nodig zijn voor de registratie;

2-laad de gewenste voices en stel alles naar wens in;

3-wanneer alles naar wens is -> druk op de knop [MEMORY] op het keyboard;

4-in het verschenen dialoogscherm -> vink de gewenste items “AAN” of “UIT”;

5-druk op één van de tien registratieknoppen op het keyboard (onder het scherm);
(de knop licht rood op en is nu geladen)

6-maak eventueel nog meerdere registraties in deze bank (tot10) op de boven beschreven wijze;

7-om de instellingen te bewaren moet de registratiebank nu opgeslagen worden (SAVE);

8-in het “Home”-scherm : druk in het grijze veld [Regist] (bovenaan links);

9-kies een locatie naar wens of blijf in dezelfde map;

10-druk in de grijze balk bovenaan op [File];

11-in het dialoogscherm “File Edit” -> druk op [Save] (rechts bovenaan);

12-in dit scherm kan men nogmaals kiezen voor een andere locatie of in dezelfde map blijven,
men kan tevens desgewenst een nieuwe map maken (New Folder);

13-indien men ervoor kiest in dezelfde map te blijven drukt men in de grijze balk bovenaan rechts
in het veld -> [Save here];

14-in dit schrijfvenster : -> vul een naam in, in het schrijfveld (zwarte balk bovenaan),
bijvb. de naam van de song.

15-wanneer alles naar wens is :-> druk op [OK] (onderaan rechts);

De nieuwe registratiebank is nu gemaakt en kan gebruikt worden.

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:39:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Geplaatst door robgen op 24/01/2018 12:04:14

Richard: Ben ik nog te redden? Na vele uuuren ploeteren is het me niet gelukt. Ik wilde het inderdaad hebben zoals jij veronderstelde. Ik heb eerst de 10 registraties gemaakt en opgeslagen. Links onderaan werd de naam van de map vermeld tw ballroom en binnen de map stonden de vermeldingen: cha cha, tango en Eng.wals. Dus klaar was ik (dacht ik) Om een volgende map te maken heb ik de 10 registraties verwijderd door op de laatste Fis te drukken. Gevolg: alles weg.
Om enigszins te verduidelijken wat ik o.a. heb gedaan haal ik twee zinnen van jou aan.
Daar waar jij zegt: Het is verstandig om eerst een map te maken heb ik een map met de naam Ballroom gemaakt.
Daar waar jij zegt: Vervolgens kun je de registratiemap een naam geven; maar ik had mijn map toch de naam Ballroom gegeven?! Vanaf dat punt ben ik vermoedelijk de mist ingegaan. Verder had ik voor de USB-stick gekozen. Dat liep niet lekker en ben daar vanaf gestapt. Ik zit nu met de volgende problemen: Map Ballroom weg. Toen ik namelijk dacht uit Ballroom te spelen zat ik vermoedelijk uit registration te spelen.
Daar waar jij zegt: Je ziet dan weer 10 lege velden en links etc...Echter op de een of andere manier waren er enige lege mappen terecht gekomen. Door er op te klikken verdwenen ze weer.
Daar waar jij zegt: Je ziet dan onderaan de naam van jouw map staan. Dat klopte ook. Doch... vermoedelijk door geklungel van mij stonden er een gegeven moment heel andere dingen (paden)
bv user:17/foxtrot/ballroom/chachacha/ballroom1 en een volgende keer stond er user:ea/ballroom/easylistening/a10. Dit is uiteraard door eigen geklungel ontstaan. Ben ik nog te redden?????? Dan kan ik misschien weer rustig slapen.
Rob
Bij voorbaat vriendelijk dank

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:40:35  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door richard001 op 24/01/2018 13:04:49

Rob, je bent er heel dicht bij maar je bent een beetje de weg kwijt geraakt in alle mappen die je hebt gemaakt.

Het beste kun je opnieuw beginnen door alles even weg te gooien.
Dat doe je door eerst naar het scherm Regist Bank te gaan door de 2 knoppen links naast de registratie bank te klikken (REGIST BANK - SELECT)

En dan moet je even goed opletten:

Eerst ga je in dit scherm naar het begin (de root):

Als je links onderaan User:/ ziet staan (dus zonder mapnaam) dan ben je aan het begin.

Als je links onderaan User:/ plus een mapnaam ziet staan dan zie je rechts onderaan een krom pijltje dat omhoog wijst. Dan ben je niet aan het begin. Klik dan op dit pijltje om een stap terug te gaan.

Als het scherm verandert en je ziet toch nog het pijltje rechts onderaan dan moet je daar weer op klikken, net zo vaak tot het pijltje verdwenen is.
Je bent nu aan het begin en je ziet dan rechts 1 of meer mappen die je hebt aangemaakt en eventueel registraties die je hebt opgeslagen.

Klik nu bovenaan het scherm op File en vervolgens op Delete, vervolgens op Select all, weer op Delete
en vervolgens op Yes All. Alles weg!

Maak nu weer een nieuwe map aan zoals ik heb beschreven en oefen even met het heen en weer springen tussen de nieuwe map en weer terug met het pijltje rechtsonder.
Je ziet dan linksonder steeds de plek waar je je bevindt.

Als je de nieuwe map kiest door erop te klikken is je scherm rechts weer leeg omdat je nu IN die map bent. De naam van de map staat nu linksonder.

Dit is de plek om je registratiebank op te slaan, zoals ik had beschreven.
Begin dan met een registratiebank waarvan ja alleen registratie-geheugen 1 vult.
Het gaat er alleen maar om dat je even doorkrijgt hoe het werkt.

Als je het eenmaal doorhebt kun in deze map meer registratiebanken opslaan en eventueel teruggaan naar het begin (User:/) en eventueel een andere nieuwe map maken enz.
Je kunt veel registratiebanken opslaan in een map. Telkens als de pagina vol is (10 registratiebanken) dan maakt de Genos automatisch een nieuwe pagina aan die je onderaan kunt kiezen (P1, P2, enz).
Als er meer dan 5 pagina's gevuld zijn, zie je rechts twee kleine pijltjes verschijnen waarmee je steeds 5 pagina's vooruit of terug gaat.

Als je later iets wilt weggooien hoef je natuurlijk niet steeds alles weg te gooien, je kunt ook 1 registratie of 1 map weggooien.

Ik hoor wel weer van je of het gelukt is.

Succes.

Vr.gr. Richard
Bewerkt door richard001 op 24/01/2018 16:26:59

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:41:41  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door robgen op 26/01/2018 16:05:36

Hallo Richard. Om te beginnen nogmaals bedankt voor de tijd en aandacht die je aan mij besteed hebt. Helaas hij van het scherm ik kom er nog steeds niet uit.
Na de lege mappen verwijderd te hebben heb ik enige registraties gemaakt en daarna op REGISTRATION BANK ( select) gedrukt. Inderdaad verscheen drie keer user. Via registratie FILE NEW FOLDER de map/bank??? een naam gegeven.
Door op de map/bank te klikken verdwijnt hij van het scherm en verschijnt links onder achter user. De tien rechter vakken zijn leeg. Na een tweede map gemaakt te hebben en op REGISTRATION BANK te klikken verschijnen beide namen.
Nu komt het: Als ik op de nieuwe map/bank klik staan daar de registraties maar van de eerste map zijn de registraties verdwenen. Wat heb ik verkeerd gedaan?
groetjes rob

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:42:46  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door Soneg op 26/01/2-18 23:52:19

Rob,
Als je eens aangeeft in welke regio je woont kan iemand het mischien bij je thuis uitleggen , dat is zo veel makkelijker.
Zou het met alle plezier doen .

Gr,
Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:44:26  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst doo richard001 op 27/01/2018 12:32:08

Rob,
Het lijkt erop dat je voor iedere registratiebank een nieuwe map wilt maken, maar dat is niet de bedoeling.
Eén map is (voorlopig) voldoende.
Als je eenmaal de eerste map hebt gemaakt en daarop hebt geklikt kun je meteen de registratiebank die je hebt gemaakt opslaan.

Verder is de suggestie van Arno een hele goede, want als het steeds niet lukt gaat voor jou de aardigheid er af.

Gr. Richard

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:45:38  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door octaaf op 27/01/2018 12:50:45

Beste Richard,
Ik volg alle adviezen die jij geeft, ook op.
Een map maken, is dank zij jou, wat je eerder op dit forum zette, de juiste volgorde enzo, gelukt.
Onze vraag is, want ik ken Robgen, is een tweede map maken, gelijk aan wat jij eerder schreef?
En als dat zo is, hoe weet ik dan dat de nieuwe registratie in map twee komt?
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Vr.gr. octaaf

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:46:37  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door richard001 op 27/01/2018 16:50:58

Als je een tweede map wilt maken moet je eerst terug naar het begin (de root) met de pijl rechtsonder zodat links onderaan het scherm User:/ verschijnt.

De registratie wordt altijd opgeslagen in de map waarin je je op dat moment bevindt.
Dus als je de keuze hebt uit twee mappen dan klik je eerst op de gewenste map.
Je ziet dan de naam van deze map links onderaan het scherm staan achter User:/.
Op dat moment kies je File, Save enz.
De registratie wordt dan opgeslagen in deze map.
Als je een registratie in de andere map wilt opslaan, ga je eerst terug met de pijl rechtsonder en kies je vervolgens de andere map, zodat die naam weer linksonder verschijnt.

Gr. Richard

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:47:26  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door octaaf op 27/01/2018 17:19:48

Drankje wel, Richard.
Prettig weekend.
Vr.gr. octaaf

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:48:50  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door robgen op 28/01/2018 10:08:45

Een goede vroege morgen Richard. Het ei is gelegd het wonder is geschied. Ik kan in meerdere mappen registreren en belangrijker de juiste styles met sounds komen er uit. Bloed zweet en tranen. Mijn fout was: ik ging niet via de pijl rechts onder naar de nieuwe map maar deed dat op een andere manier.
Bedankt voor je geduld en je inzet.
groetjes
Rob

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 29/01/2018 :  18:49:58  Toon profiel  Reageer met citaat
geplaatst door richard001 op 28/01/2018 15:23:39

Rob, fijn dat het gelukt is.
Het is begrijpelijk dat niet alles meteen lukt, want het is een ingewikkeld apparaat.

Groetjes, Richard

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000