Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos 3 mnd na "lancering" op 4 nov 2017
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 04/02/2018 :  23:31:44  Toon profiel  Reageer met citaat
De veel (vooral vooraf) besproken Genos is nu na de Benelux lancering op 4 november 2017
door/bij Muziekcentrum Oostendorp op de ”markt” verkrijgbaar en naar ik aanneem reeds bij
meerdere personen in bezit/gebruik. Nu diverse gebruikers al enige tijd de Genos bespelen

(of misschien er mee spelen, gezien de vele wat niet, wat wel kan of de mis opties e.d. die door diverse op dit forum worden aangekaart)

ben ik benieuwd naar vooral de ”bespeel” ervaringen op de Genos van mensen die reeds in het bezit zijn van dit type keyboard.

Groet Sjimmie

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 05/02/2018 :  11:45:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Sjimmie,

Ik ben een hobbyist speler en in het bezit van de genos.
Kort samen gevat de overstap van Tyros 5 naar genos is kwa spelen een stap voorwaarts.
Ik ben meer gaan improviseren door dit instrument. Ik ga er creatiever mee om en ervaar veel meer mogelijkheden die nu makkelijker zijn toe te passen dan op de Tyros 5. Dit komt door de draai knoppen en sliders. Ook de klanken vind ik een hele sprong voorwaarts.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

Peter_F
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 05/02/2018 :  16:33:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Heb de genos nu 2 weken. De overgang van T5 naar genos is zeer vlot verlopen (mits update 1.10). Het is wel wat wennen aan de nieuwe structuur maar eigenlijk is de achterliggende basis het zelfde als bij tyros. Sommige toetsen/functies zijn er niet meer of via een andere weg te bereiken maar met wat speel- & aanpassingstijd is de tyros snel vergeten. De klank is er op vooruitgegaan zeker de piano deze gaf dadelijk een goed gevoel wat ik bij de tyros niet had. Ik had slechts 1 style en 3 midifiles die onmiddelijke bewerking nodig hadden omwille van niet goed klinkende sounds met alle overige geen enkel probleem. Er zit ook meer bas in de totale sound. Heb hem vorig weekend voor de eerste maal op podium gebruikt en alles is prima verlopen.


Groetjes Peter

Bewerkt door Peter_F op 05/02/2018 16:34:37
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

365 berichten

Geplaatst - 05/02/2018 :  21:00:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de Genos nu Twee en een halve maand en ben er na de T5 heel gelukkig mee. In het eerste was het wat wennen aan de klanken en Styles alsook aan de bediening, maar ik vind ze MACHTIG klinken en de overstap was het voor mij MEER DAN WAARD. !Ik heb ook de master eq wat bij geregeld naar mijn smaak en HK versterking ( zonder mengpaneel ertussen). Als je eenmaal die Revo drums gewoon bent kan je er niet meer zonder. Dit is mijn persoonlijke mening na de T3, T4 en T5 die ik ook fantastische instrumenten vond maar de Genos klinkt in elk geval beter voor wat ik wil brengen op het podium!
Muzikale groeten,
Ronny
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000