Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Audio styles Tyros 5 voor Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 06/02/2018 :  22:11:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Heb vandaag een paar uren besteed aan het werken met YEM (Yamaha Expansion Manager).

Nu had ik onlangs de gratis audio style van de Tyros 5 voor de Genos gedownload op de website van Yamaha.
Deze worden als 'ppf' file aangeboden en dienen dus met de YEM geinstalleerd te worden.
Dat lukt allemaal perfect en de audio styles komen in het expansion memory te staan.
Op de Genos zelf kan je deze stijlen niet kopieren of verplaatsen naar een andere lokatie (bvb USER).
Echter via de PC (PC mode Genos) kunnen deze stijlen met extensie 'aus' WEL gekopieerd of verplaatst worden naar een andere lokatie.
Dus heb ik deze stijlen verplaatst naar het USER geheugen.
Al deze stijlen kan ik ook daadwerkelijk vanuit USER kiezen en gebruiken, zonder problemen.

Wat ik wil doogeven is volgende :
deze audio stijlen zijn erg omvangrijke bestanden die tesamen ongeveer 615 Mb innemen in het Genos_PackInstallData.cpi.
maw éénmaal geinstalleerd en verplaatst naar USER dien ik deze stijlen niet meer in het Pack installatie bestand op te nemen wanneer ik nieuwe packs wil bij installeren via YEM, en wordt mijn Genos_PackInstallData.cpi verkleind van 1497 Mb naar 878 Mb, wat toch een tijdwinst geeft bij de volgende installatie.
Ook komt er geheugen in het expansion memory vrij voor andere packs.

Is dit een correcte redenering of zie ik iets over het hoofd wat toch problemen zou kunnen geven ?

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 07/02/2018 08:58:19

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 07/02/2018 :  09:59:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Etienne,

Ik had inmiddels ook uitgevonden dat je de audiostyles (.aus) bestanden via de computer kunt verplaatsen.
De bestanden worden door de YEM in een expansion folder op user gekopieerd.
Ze nemen geen ruimte in beslag in het expansion geheugen van de Genos.
Dat gebeurde op de Tyros ook niet; ze werden daar in een apart audiostyles geheugen geplaatst (max 124 MB).
Als je ze hebt gekopieerd (kan ook op een stick) dan kun je ze in een map naar eigen keuze zetten (altijd met de computer).
Vervolgens kun je ze in de YEM weer wegvinken.
Ze worden dan bij een volgende YEM actie weer uit expansion verwijderd.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000