Auteur |
Onderwerp |
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 11:28:40
|
In de stylgroep Easylistening P1 HappyBeat , deze willen gebruiken maar wat blijkt , dat de Intro 3 vals speelt ? is het jullie ook opgevallen ?
Tot nu toe niet zo tevreden over dit genos geval , mijn tyros 4 , steekt er torenhoog uit tegenover de genos.
mvg Paulmuz |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 12:14:03
|
Ik weet niet hoe je dat dan voor elkaar krijgt Freddy, hij klinkt precies zoals het hoort. Het is wel een intro met akkoord wisselingen, daarom moet je zelf niet gaan wisselen want dan gaat het wel verkeerd.
De Tyros4 klinkt zeker goed, maar Genos is echt wel een stuk beter en heel veel meer in zijn mars. Het kost wel wat gewenning om het er ook echt uit te halen
Kun je aangeven waarom je niet zo tevreden bent en waarom de T4 volgens jou beter is? |
|
|
sampleman
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 12:28:31
|
Beste Paulmuz, hier direct getest "Easylistening P1 HappyBeat" zonder enig probleem! Klinkt helemaal niet vals niet één v/d Intro's of Endings. Als er wordt gezegd dat de Tyros 4 torenhoog boven een Genos uitsteekt daar heb ik sterk mijn bedenkingen bij! |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 13:05:34
|
Ik kan nu niet reageren omdat ik met bezoek zit hier thuis , maar ik ga wel mijn lang ingehouden mening geven . Gr |
Bewerkt door paulmuz op 23/02/2018 13:06:38 |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 15:37:05
|
Hallo ,
nog enkele keren geluisterd na een nieuwe opstart van de genos , de intro lijkt beter te zijn , komt dat door een nieuwe start van het keyboard? het zou wel kunnen ?
Over mijn ontevredenheid , wel ik haal met de genos zeker niet de kwaliteit van een T4 (tot nu toe), ik vindt de genos zeer agressief vooral de drums en de bas.
Ik bezit hem nu ongeveer 2 maand , ik mis de frisheid , ik mis de openheid , de stereo , de ruimtelijkheid openheid van T4
ik heb honderden registraties gemaakt met de T4 die echt zeer goed klinken , volledig open geluid , aangenaam om te luisteren...
Ik ben niet het soort die vlug is met kritiek, ik heb honderden optredens gedaan met de T4 , altijd een feest om op te treden . Maar met de genos zou ik nu niet op pad gaan.
zeer moeilijk om goede registraties te maken die goed klinken , zeer veel effecten gebruik.
Sorry als ik met mijn verhaal iemand gekwets heb , maar zo is het nu eenmaal. mvg Paulmuz
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 16:23:21
|
Nee hoor ik denk niet dat je iemand kwetst. Vreemd is wel dat vrijwel alle Genos bespelers (ik ken er tientallen) het er over eens zijn dat Genos 'stevigheid' (Bas en drum) heeft gekregen en bovenal zéér fris, open, breed en volwaardig stereo klinkt en boordevol detail zit.
Als je dat niet zo ervaart moet er wel iets aan de hand zijn met de luidspreker instellingen of EQ. Het is best mogelijk dat uw registraties op de T4 gemaakt nu overkomen als 'te zwaar' omdat Genos al anders klinkt dan een Tyros.
|
|
|
sampleman
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 16:29:02
|
Beste Paulmuz,
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen, iedereen mag zijn mening hebben. T.o.v de tyros 4 is er heel veel verbeterd, vooral het livegevoel. Het probleem bij jou zal u bij de mixer & EQ instellingen moeten gaan zoeken denk ik. Als u eventueel ook nog een externe mixing/PA gebruikt zal u het geheel opnieuw moeten instellen. |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 23/02/2018 : 17:26:11
|
Roel en Sampleman , Dank U voor je bijdrage , ik zal uw raad in gedachte houden , ik had er echt spijt van dat ik de genos had gekocht , maar ik zal het eens totaal anders proberen , misschien mijn EQ wat bijstellen , en niet meer vertrekken met de instellingen van de T4 , maar met de genos instellingen , ik hou je op de hoogte , volgende week begin ik eraan.
Bedankt en nog een fijn weekend. Groeten Paulmuz |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 24/02/2018 : 08:35:46
|
Wat ik heb gedaan is sommige registraties gemaakt op de T5 en met de styles van de T5 in eenzelfde registratiebank gezet als met de styles van de Genos, zo kan ik heel vlug een vergelijk maken en ik moet zeggen dat de Genos dan veel voller klinkt. Muzikale groeten, Ronny |
Bewerkt door Ronny op 24/02/2018 08:36:38 |
|
|
|
Onderwerp |
|