Auteur |
Onderwerp |
marclinssen
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 01/11/2006 : 16:58:18
|
Hallo forum !
Bestaat er een manier om een printscreen van het display van de T2 te maken en op te slaan op de USB stick of de HD ? Ik heb wel ergens iets gelezen over een printscreen op floppy, maar ik heb geen USB floppy drive.
Alvast bedankt !
Marc |
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 01/11/2006 : 19:01:38
|
Het was op de T1 redelijk eenvoudig te doen middels een speciaal SYSEX commando, bijvoorbeeld in een kleine midisong.
Op de T2 kan het ook naar USB-stick, maar het is voorbehouden aan Yamaha service technici en/of handige jongens die even iets proberen met SYSEX getallen.
Vooralsnog wil Yamaha niet prijsgeven hoe dit te doen. (geheimpje dus)
|
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 02/11/2006 : 01:55:43
|
Zoals ik al schreef voor de Tyros-1 !! Op de T2 is het een klein beetje anders.... en werkt de beschreven methode niet meer. (althans met DIE waarden) |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 02/11/2006 : 10:01:48
|
Als het gaat om het uitprinten van style/song/sound lijsten, kun je ook mijn programma Yamico gebruiken. Dan kun je gewoon vanaf je PC e.e.a uitprinten. Hang de T2 middels een driveletter aan je PC en je kunt ook rechtstreeks de T2 benaderen, bekijken en uitprinten. Kijk maar even op mijn website onder 't kopje "Software".
Bert
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 01/06/2012 : 20:20:51
|
Hallo allemaal, Ik pik dit onderwerp maar weer eens op.Ben bezig met een database te maken met alle gegevens van mijn T2 er in verwerkt. De basis van de database kan ook gebruikt worden voor andere keyboards. Nu zou ik dus ook graag die schermafdrukken van de T2 willen hebben Mixerpanelen, microfooninstellingen, ect, ect),om te gebruiken als achtergrond voor de invulformulieren. Wie oh wie kan mij verder helpen? De Database is bijna klaar. Wanneer het kompleet is zal ik het met jullie delen! Alvast hartelijk dank voor de reacties Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 01/06/2012 : 21:48:07
|
Hallo,
Ik heb het nu veranderd. Er staat nu een zip-file met daarin de midifile voor T1, T2 en T3. T3 werkt ook voor de T4. Download hem HIER Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Bewerkt door theplayer op 01/06/2012 21:49:05 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 03/06/2012 : 11:19:19
|
Hoi Frans, De files staan op mijn PC en m'n T2 is verbonden. En nu....? Sorry voor mijn onwetendheid....
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 03/06/2012 : 13:40:24
|
Hallo Heiko,
Als je dubbelklikt op die file, wordt hij afgespeeld door de mediaplayer. Wel op je computer instellen dat midimuziek via de Yamahamididriver afgespeeld wordt. Zorg dat je aan de voorkant een usb-stick hebt zitten. Als je dan de midi afspeelt, wordt er een bmp van het huidige screen op de usb-stick gezet. Die kun je dan weer op je computer verder bewerken zoals je wilt. Groetjes,
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 03/06/2012 : 16:24:36
|
Hier nog een print screen programma Sysex Beamer
Je kan kiezen voor bitmap opslag op de USB-stick of Harddisk keyboard.
Juiste keyboard instellen in geval van Tyros 4 Tyros 3 instellen. Juiste Midi device (Digital Workstation*) USB kabel aansluiten tussen Keyboard en PC Muis klik op Send en printscreen wordt gemaakt Volgende printscreen wordt automatisch opgehoogd.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 03/06/2012 16:25:42 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 04/06/2012 : 20:24:06
|
UIt jullie reacties maak ik op dat ik hoe dan ook software moet kopen om die printjes te kunnen maken? Omdat ik niet zo'n held ben in downloaden en instaleren heb ik maar iets gedaan waar ik sterker in ben: foto/plaatjes bewerken. Ik heb de screens van de gebruikershandleiding gekopieerd en bewerkt, hier en daar een beetje kleur toegevoegd en voilá, net echt! Wel een hoop werk, maar leuk om te doen. Binnenkort zal ik het eindresultaat beschikbaar stellen. Hier alvast een eerste impressie. Aan de layout ga ik ook nog sleutelen
Grtz, Heiko
Bewerkt door Heiko op 04/06/2012 21:20:09 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 04/06/2012 : 22:36:58
|
Hallo Heiko,
Nee, je hoeft helemaal geen software te kopen. Als je mijn laatste bericht hierboven leest, kun je zo plaatjes maken. Kost dus niets en je hebt ook verder niets nodig. Welke windowsversie heb je? groetjes,
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 05/06/2012 : 05:10:03
|
Mogge Frans, Op de PC die USB-verbonden is met de T2 heb ik Windows XP, en op de PC waarop ik aan de Database zelf sleutel staat Windows7
Grtzz, Heiko
Bewerkt door Heiko op 05/06/2012 05:16:56 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 05/06/2012 : 06:16:27
|
Hoi Heiko,
Ga in XP naar het configuratiescherm en kies voor geluid. Dan voor afspelen midimuziek. Daar geef je de Yamaha-driver op. (Wel zorgen dat de Tyros is aangesloten, anders wordt de driver niet gezien.) Hierna speelt de PC de midi via de Tyros af. Als de Tyros er niet aan staat, gaat het gewoon via de geluidskaart. Ik kan het niet exact opnoemen, want ik zit weer in Dld en heb geen XP bij me. Maar je kunt het vast wel vinden, anders begin volgende week opnieuw. Groetjes,
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 05/06/2012 : 07:09:05
|
Hartelijk dank Frans, ik ga het vaavond weer proberen. p.s Heb je wel genoeg oranje verf bij je?
|
|
Onderwerp |
|