| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
michel
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 11:19:51
|
hallo
Wel ik heb deze week een adapter gekregen van yammaha .heel goed ik sluit alles aan. Mijn t-2 is ge registreerd op de yammaha site . Ik schakel op internet maar ik krijg een melding van
(this LAN adapter cannot be used connection to the internet has failed. Effor No. =1001
Maar de lichtjes knipperen niet op de Switch de anderen wel aan de kabel licht het ook niet aan (nieuw) de adapter brand ook maar alleen de middelste .wat doe ik fout .
|
Bewerkt door michel op 05/11/2006 12:18:47 |
|
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 13:14:01
|
Hoi michel, Welk type adapter heb je ontvangen van Yamaha? In principe moet die je van yamaha krijgt wel werken. Heel af en toe is de adapter van yamaha stuk (hebben een aantal klanten in de zaak gehad waarvan de adapter stuk was) Ook heeft yamaha op een gegeven moment een hele lading adapters bij een leverancier besteld die niet functioneerden (De leverancier had een kleine aanpassing binnenin de adapter gedaan, waardoor de Tyros er niet mee overweg kon)
Eerst is het verstandig om te kijken of de adapter überhaupt nog werkt. Probeer eens via de adapter op je pc te internetten. Als de pc de adaptor ook niet herkend is de adapter waarschijnlijk stuk. Als die wel werkt op de pc, maar niet op de tyros kan dit komen door óf een instelling fout, of dat het model niet wordt herkend door de Tyros. Dan hebben we meer gegevens nodig over hoe jij je internet thuis hebt geïnstalleerd. |
 |
|
|
michel
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 15:07:58
|
hallo
Nu ja hij werk als ik hem via mijn pc in pluch dan heb ik internet . maar het probleem blijft als ik hem in de tyros wil laten werken. nu ja welke instellingen moet ik veranderen op de tyros of pc .
ik heb niets veranderd op de tyros gewoon alles hoe het stond . internet heb ik via (kabel modem) verbonden met pc van mijn dochter een switch tussen, en zo naar mijn pc (hoofd pc)dan internet kabel in de switch wand ik moet hem toch verbinden.
dus ik heb internet maar als ik de kabel dan bij in pluch, in de switch krijg ik geen contact.
ik hoop dat ik duidelijk was en weet je michien mijn probleem
of michien moet je nog iets weten alvast bedankt.
|
 |
|
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 15:27:01
|
Ik snap je beschrijving niet helemaal van hoe je thuis het netwerk in elkaar hebt gezet, maar als je dit eens probeert:
Pak de kabel die direct met de modem in verbinding staat en haal die uit de pc. Daarna sluit je de adapter aan op diezelfde pc en doe de kabel in de adapter. Dit is de controle voor de adapter.
Daarna kan je die kabel ipv in de pc in het keyboard pluggen. Kopiëer precies dezelfde gegevens van de pc in de Tyros 2 (ip adres, dns, staat dhcp aan etc) Als de Tyros dan nog niet kan internetten zijn óf de instellingen niet goed, óf de adapter niet goed.
Heb je dan misschien de mogelijkheid om van iemand anders een adapter te lenen?
Succes |
 |
|
|
michel
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 17:08:13
|
hoi Robin
Na alles gedaan te hebben hoe mijn adapter te testen nu ja' hij is stuk .zal dan toch een nieuwe moeten kopen
maar zal ik dan dezelfde moeten nemen of zijn er andere en beter? |
 |
|
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 18:59:46
|
als de adapter die je van yamaha gekregen hebt stuk is kun je gewoon een nieuwe krijgen. Het nummer van yamaha weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dat weet henk oostendorp wel.
|
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
|
|
michel
New Member

30 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 18:52:43
|
hallo Frans
Nu ik heb een Switch is dat niet hetzelfde of ben ik verkeerd ? Dat is toch ook voor internet kabels te koppellen .
groeten |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 11:03:56
|
Hallo Michel,
Nee, een switch is niet hetzelfde als een router. Een switch verbind computers met elkaar zodat er een netwerk ontstaat. Een router maakt zelf verbinding met het internet. Iets wat een switch niet doet. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|