Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Italian piano
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 27/11/2018 :  13:46:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal, mss beetje dom, ben mijn italianpiano al een tijdje kwijt in de groep piano,s. Gevonden in sounds nu probeer ik hem in mijn groep te krijgen heb write gedaan copy paste en dan staat hij er in, maar vind hem niet als ik uit sound ga, en terug ga naar songplay, niet in fac, iet in direct, en niet in user, wat do ik niet goed?

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 29/11/2018 :  10:48:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
Ik vind het lastig om te bepalen wat je nu probeert te doen en wat er nu niet werkt, dus ik ga gokken om je probleem proberen te verhelpen.
ik vermoed dat je probleem is:
- dat je in style mode als je op upper 1 klikt niet de italian piano kan vinden in de categorie pianos

Je zegt dat je die wel kan vinden in sound mode. Dat is vreemd, want als je in style of song mode zit, dan kies je namelijk een geluid uit de sound library, het is onmogelijk dat de te kiezen sounds anders is in sound mode dan het kiezen via style mode. Het enige dat ik kan bedenken is dat je bijvoorbeeld in sound mode wel een italian piano hebt, maar dat je in style mode niet in je sound library kijkt maar in keyboard sets. Daar zit die uiteraard niet in.

In principe zou het zo moeten zijn dat als je je Korg Pa4x keyboard aanzet en je hebt ooit OS.2.0 geinstalleerd dat je dan op de sound knop kan drukken en dan op de eerste pagina van de pianos de italian piano zou moeten zien staan. Mocht je dit NOOIT gehad hebben dan ben je vergeten 1 van de stappen uit het upgrade naar 2.0 proces uit te voeren. Namelijk de Factory Restore optie die de sounds toevoegt aan je Pa4x library.

Mocht je ooit WEL de italian piano daar gehad hebben op die eerste piano pagina, dan heb je waarschijnlijk een SET file geladen vanuit versie 1 waarin ook de sounds opgeslagen waren. Dan overschrijft die je sound presets weer. Dat kun je eenvoudig oplossen door een backup te maken van je huidige pa4x (dus save all, naar nieuwe set file), daarna weer een factory restore te doen via het global menu en dan de set file die je net gebackuped heb weer inladen.

Maar als je nu toch in sound mode de italian piano wel kan vinden, dan is dat denk ik niet nodig. Ik vermoed dan dat je iets compleet anders doet in je werkwijze dan dat ik nu aanneem op basis van je beschrijving. Dus het lijkt me eenvoudig op te lossen, maar dan moet het probleem wel iets duidelijk zijn. Alternatief is even contact op te nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, die kunnen je vast ook zo wel helpen met het terugzetten van een factory backup en je eigen set files daarna weer inladen.
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 29/11/2018 :  14:50:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo quirobinez
Dank je wel voor de genomen moeite, heel fijn,
Ja die italian piano zit bij de sound als je die indrukt, maar ik wilde hem in een user bank stoppen en dat heb ikgeprobeerd met copy en pasta , en dan zie je hem staan maar helaas,ga je overal uit, zie je hem nergens terug in de users. Ik heb hem bij fa oostendorp gekocht, maar die waren op dat moment niet zo blij met de korg, omdat ze een hele speciale aanbieding moesten neer zetten van de korg fabriek. Maar ik kan het proberen bij hun te deponeren mijn vraag, vr bedankt nogmaals.
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 29/11/2018 :  19:15:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rita

Ja die italian piano zit bij de sound als je die indrukt, maar ik wilde hem in een user bank stoppen en dat heb ikgeprobeerd met copy en pasta , en dan zie je hem staan maar helaas,ga je overal uit, zie je hem nergens terug in de users.


ik heb het net getest, het werkt hier wel, je moet dit als volgt doen:

- druk op de sound knop
- kies de italian piano
- rechtsbovenin het scherm druk je op copy paste
- kies nu bovenin het scherm de user tab
- kies nu sound 1 (of 2, 3 of 4) tab links
- raak daar een leeg slot aan waarin je de sound wilt pasten

Dat is alles

om dit nu te gebruiken in een stijl
- druk op de style knop
- druk op het scherm op de upper 1 sound
- kies nu weer de user tab
- kies links de sound 1 tab en selecteer je gekopieerde sound

sla de style in je song book op door de song knop 3 seconden ingedrukt te houden.

Je hebt nu de stijl nog origineel en in je songbook heb je dan je aangepaste stijl staan. Super handig !

Bewerkt door QuiRobinez op 29/11/2018 19:15:20
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 01/12/2018 :  07:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen, heel hartelijk bedankt, ga het vanmiddag uitproberen, geef een bericht of het wel of niet gelukt is vr gr ryta
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 01/12/2018 :  10:29:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hartelijk dank, het is gelukt bedankt voor de goede uitleg. Vr gr ryta
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000