Auteur |
Onderwerp |
|
Rosita
Average Member
146 berichten |
Geplaatst - 11/11/2006 : 15:15:59
|
wie van jullie zijn alemaal gevorderd? en wie is er net zoals ik beginner?
Rosita |
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 11/11/2006 : 16:59:06
|
Rosita, Allereerst zou ik willen aangeven dat het stempel "beginner" en/of "gevorderde" betrekkelijk vind, want feitelijk zijn we allemaal nog maar net bezig met de Tyros2.
Marco en Koen behandelen diverse onderwerpen in hun eigen stijl, maar enorme verschillen in 'diepgang' zijn er eigenlijk niet. Marco heb ik onderwerpen horen uitleggen/zien demonstreren die bij Koen nog niet aan de orde zijn geweest.
Als je bedoelt : "Wie zat er beneden en wie 'boven' bij de workshops?", dan kan ik melden boven te hebben gezeten..... zoals al aangegeven bij m'n recorder.
Is het jullie ook opgevallen dat Marco blijkbaar ook heel vaak het forum bezoekt? Misschien schrijft hij ook wel onder een pseudoniem |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 11/11/2006 : 18:12:08
|
Rosita,
Alles is relatief. Als ik mijn keyboardspel vergelijk met dat van Peter Baardmans voel ik mij toch echt wel een beginner. Hoofdzaak is dat je plezier hebt in hetgeen wat je doet, en natuurlijk is het mooi meegenomen als je op een beetje niveau mee kunt draaien. Het antwoord daarvoor weet je waarschijnlijk ook wel zelf...oefenen en nog eens oefenen....
Groet, Mark |
|
|
Rosita
Average Member
146 berichten |
Geplaatst - 12/11/2006 : 11:32:32
|
ik heb er ook veel plezier in, maar het is inderdaad zo dat je heel veel moet oefenen en dat doe ik eigenlijk niet veel meer de laatste tijd.
Groetjes
Rosita |
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 12/11/2006 : 16:10:39
|
Rosita,
Probeer om toch met regelmaat te blijven oefenen. Ik geef toe, het is niet altijd gemakkelijk in het drukke leven van tegenwoordig, maar het is overwegend te tijd die je jezelf gunt. Als je deze tijd kunt vinden zul je bemerken dat je er steeds meer plezier aan zult beleven, en "spelenderwijs" de grens van je kunnen verplaatst naar een hoger niveau.
Succes, Player |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 12/11/2006 : 17:00:30
|
Denk dat het erg belangrijk is hoe intensief je met muziek bezig bent. Ik speel zelf al van mijn 14 jaar af gitaar, daarna rond 1980 ben ik met een keyboard begonnen. Rond 1980 in bands gespeelt (gitaar) en dan als je veel uren er mee bezig bent, merk je snel dat je steeds handiger wordt in het spelen met muziek, en al de andere hulpmiddelen die daaromheen een rol spelen! Als je beroepsmatig in de muziek werkt gaat het ook allemaal veel sneller en beter, niet zo gek "je bent er gewoon 40 U of meer uur per week mee bezig. Ik word te veel afgeleidt met allerlei andere bezigheden en hobby's, om een echt goed muzikant te zijn. Men zegt snel dat jongeren beter leren dan ouderen, jawel "maar die zijn ook zo'n 35 uur per week heel intensief bezig op een school, en hebben vaak niet zo veel beslommeringen en werk aan het hoofd als ouderen. Ik bemerk het aan mij zelf "als ik een week niet speel "wat wel gebeurt, zit ik zo weer valse noten aan te slaan, en moet ik eerst weer de moeilijkste acccoorden op gaan zoeken. Maar ik ben dan ook nooit echt beroeps geworden, heb altijd ander werk verricht. De muziek is altijd een soort aan en uit relatie voor mij gebleven. Ook wel een paar jaar mee gestopt, en daardoor mis je toch veel ervaring!
.
. |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 13/11/2006 : 11:08:40
|
Beste Rosita, en Iedereen;
Graag verwijs ik je naar een passage uit een eerdere thread op dit forum: "HOE LANG" welke ook door jou was geďnitieerd.
En herhaal hier nogmaals mijn advies uit mijn toenmalige reactie.
Ik heb bij aanvang van het leren bespelen van een keyboard (was nog in de tijd dat de Korg de beste was) gezocht naar een goede studie-begeleider, en vond die in de persoon van een lieve en geduldige lerares. Ze was pas enige jaren afgestudeert aan het conservatorium, en zij speelde zelf in een hartstikke leuke band, en... zij was muzikaal zéér inspirerend.
Ik denk achteraf dat juist haar inspirerende en geduldige manier van lesgeven voor mij zoveel plezier heeft opgeleverd bij de keyboardstudie.
Zij gaf mij het gevoel dat ik van hoogtepunt naar hoogtepunt toewerkte, en juist dát gevoel gaf mij weer veel inspiratie, en was zeer goed voor mijn doorzettingsvermogen.
Ik ben haar nog altijd erg dankbaar voor die eerste jaren dat zij mij heeft leren genieten van het keyboardspel.
Ik wens jou, en alle medestudenten zo'n inspirerende leeraar(es) toe, ik denk zelfs dat een goede en inspirerende begeleiding de eerste jaren onontbeerlijk is.
Neem daarom geen genoegen met een leraar die jou niet kan inspireren, maar zoek net zo lang door totdat je iemand vind waarbij jij je zelf geinspireerd, en happy voelt.
Bij dit (op een geweldig leuke manier) leren keyboard spelen, wordt je veel succes toegewenst door fboss.
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 13/11/2006 : 12:10:48
|
Waarom moest ik even bij jouw middelste alinea ? |
|
|
Rosita
Average Member
146 berichten |
Geplaatst - 13/11/2006 : 12:16:30
|
bedankt allemaal nog voor jullie reacties.
Groetjes
Rosita |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 13/11/2006 : 17:38:26
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Waarom moest ik even bij jouw middelste alinea ?
Haha, jij ook al, boefje.
Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
|
Onderwerp |
|