Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Voices overzetten via YEM probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 04/05/2019 :  09:36:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb gewerkt met de prachtige handleiding van Richard Van Straaten, maar stuit op het volgende probleem : Ik wilde nieuwe voices inladen in packs in Yem, vervolgens aangevinkt welke hij in een cpi bestand mag plaatsen om te kunnen overzetten via usb.
Bovenaan zie je : Voice wave size : 865 van 1023 MB, daarna kies ik "save as pack install file" om er een cpi bestand van te maken en dit op een usb stick te zetten (usb stick was gratis meegeleverd met Tyos5) Op Usb stick is er +- 1 GB gebruikt en nog 3 GB vrije ruimte. Met deze USB stick was het een jaar of 5-6 geleden al gelukt. (is Fat32 geformateerd, zag ik). Als ik dus op opslaan kies geeft hij na een minuutje de tekst : Cannot save the file, make sure that the memory is not write protected and there's enough free space.
Ook met een andere USB stick geprobeerd (eentje van 16GB) echter ook zelfde probleem, wat doe ik verkeerd?
Vrgr, Philip

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 04/05/2019 :  10:00:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Probeer eens of het zou lukken het cpi-bestand op te slaan
op een willekeurige plaats rechtstreeks op de PC.
Mocht dit lukken kopieer dan dit bestand van de PC naar de stick.
Ik doe dit trouwens altijd zo, dan heb ik gelijk een backup cpi-bestand op de PC.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 04/05/2019 :  10:32:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Eddy,
Ik heb zonet geprobeerd wat je voorstelde, er komt echter nog steeds dezelfde fout, toch bedankt om mee te denken.
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 04/05/2019 :  12:26:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ondertussen nog verder aan het proberen geweest, er waren 4 vaste paketten van Yamaha zelf (gekochte: SA2 Altosax, Sa2 Female voices, Sa2 Panflute en het gratis pack :Stage pack). Deze geven echter niet aan hoeveel MB van de 1023 die zij in bezit nemen), daarna 1 pack per keer aangeduid en bij het eerste pack lukte het wel, ook het 2de; 3de
pack (hier zat ik aan 786MB van de 1023MB gebruikt) om dit toe te voegen. Vanaf het 4de extra pack zat ik aan 825 MB van de 1023MB en toen gaf hij weer bovenstaande fout. Dus ik denk dat daar het probleem zit (de vaste paketten van Yamaha zullen sowieso al een een bepaalde hoeveelheid plaats innemen, die hij niet laat zien, waarschijnlijk iets rond de 237MB).
Zodoende kan ik voorlopig verder en moet ik mijn packetten met voices wat kleiner maken (dus nog wel wat dagen werk).

Hopelijk vinden ze een beter systeem dan dit flash-geheugen wat ten eerste duur is, en uiteindelijk maar zeer weinig gegevens kan bevatten. Mijn harde schijf gebruik ik nooit van de Tyros 5, vermits ik gewoon werk via een USB stick. Dus dat grote Tyros 5 geheugen hadden ze beter kunnen gebruiken ipv dat flash geheugen. Maar ja , wie zijn wij...
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 05/05/2019 :  11:51:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Ondertussen ook nog gemerkt dat er in een bepaalde map een paar voices instonden met een hanslotje, zodra ik deze (met het hangslotje) NIET meer selecteerde, ging het verder vanzelf om ze in een cpi bestand te kunnen plaatsen, ondanks deze in de verkenner (explorer) niet aangaven dat ze groot waren (in kilobytes).
Hopelijk zijn hiermee ook andere mensen geholpen, moesten zij hetzelfde probleem hebben ondervonden.
Vrgr,
Philip
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 05/05/2019 :  13:35:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik vaag me af hoeveel mensen er tevreden zijn met het YEM programma van Yamaha.
Ik lees niet anders dan dat er mensen problemen mee hebben , dat er veel verschillende manieren zijn om het te gebruiken , dat geluiden editen een bijna onmogelijke ingewikkelde materie is om te doen. dat het opslaan van gemaakte packs ook al niet voor een ieder duidelijk is .
Dus is het niet tijd dat Yamaha dit verschrikkelijke programma vervangt voor een product dat iedereen kan begrijpen en gebruiken ?

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 05/05/2019 :  14:51:58  Toon profiel  Reageer met citaat
de voices(packs) met een hangslotje zijn niet toegankelijk om
het programnummer te wijzigen (=nummer van de voice),
dit zijn (meestal gekochte) packs of voices waarin de content door
de verkoper (Yamaha) is vastgelegd.

Wanneer men deze niet selecteert in de YEM zal uiteraard het eindbestand "cpi"
kleiner zijn, zodat het in bepaalde gevallen klein genoeg is om
geen foutboodschap meer te ontvangen ivm. de opslagruimte.

In de handleiding van Richard van Straten wordt dit uitgelegd
vanaf het hoofdstuk 4 "Het reorganiseren van de content".


VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 07/06/2019 :  18:01:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Eddy
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000