Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Drumkits van Tyros in Cubase werken niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 04/05/2019 :  23:11:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal, ik ben Harald en heb sinds kort de Tyros 3 en daarnaast Cubase 10 Pro. Het is voor mij allemaal nog veel uitzoeken hoe het werkt en een aantal dingen lukken al maar met het volgende loop ik vast:Ik wil graag een Style van de Tyros opnemen in Cubase om die via Cubase wat makkelijker te bewerken. Dat lukt op zich ook goed door in Cubase een miditrack te maken en daar het kanaal op 'any'te zetten. Ik heb daarna de track 'dissolved'en ieder instrument kreeg dus z'n eigen spoortje. Via de Midi Device Manager in Cubase heb ik de Yamaha Tyros 3 kunnen selecteren uit een lijst die blijkbaar standaard in Cubase 10 Pro zit.
Vervolgens kan je die dan ook selecteren in de inspector van die track en in het onderliggende vakje zelfs de originele Tyros 3 geluiden selecteren in de program selector.
Welke geluiden het zouden moeten zijn kon ik in de Tyros vinden.
Alle geluiden gaan goed behalve bij de drumkit.
In de Style die ik had gekozen bleek een drumkit te zitten met de naam PopLatinKit.
Die kit kan ik ook keurig terug vinden in dat lijstje van de program selector maar het klinkt dan echt nergens naar en alles behalve hoe het klinkt in de Tyros zelf. Ik kan dus ook niet de partijtjes van die percussie goed achterhalen zo. De instrumenten kloppen totaal niet. Ik heb ook andere kits geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. Wie weet een oplossing? Heel erg bedankt voor het meedenken alvast! Groet, Harald

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 10/05/2019 :  13:29:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb stomtoevallig de oplossing vandaag kunnen vinden en vermeld dat hier ook graag voor iedereen die hetzelfde probleem mocht tegenkomen:
Maak eerst een Midispoor aan en zet het kanaal op 'any'.
Kies in de inspector van Cubase als output voor dat spoor Digital Workstation 1 dus niet Tyros3. Neem alles op in die Miditrack en dissolve dat na de opname en alle instrumenten werken goed!

Bewerkt door H. Veenstra op 10/05/2019 14:25:03
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000