Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 intern geluid van Tyros klinkt mee
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 27/05/2019 :  22:16:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai allemaal. Ik heb de Tyros 3 via de usb en een interface verbonden met de computer waarop ik Cubase 10 Pro heb. Opeens heb ik het volgende probleem: Als ik in Cubase een instrumenttrack heb aangemaakt en daar een VST geluid aan heb toegewezen (bijv. een Halion-geluid) dan hoor ik bij het spelen op de Tyros toetsen naast het toegewezen Haliongeluid ook het geluid van de Tyros nog (Right 1).
Ik weet dat ik die ook met local off kan uitzetten maar hiervoor hoefde dat nooit dus ik zal vast wat verkeerds hebben gedaan.
Als ik op zo'n instrumenttrack wat inspeel via de Tyros hoor ik dus de beide geluiden terwijl bij het afspelen na de opname alleen het goede Haliongeluid klinkt.
In de inspector staat de monitor uit, de input staat op 'All midi inputs' en de output staat op 'Halion 6', de instrumenttrack staat op kanaal 1. Wie weet raad? Bedankt alvast voor het meedenken en groet, Harald

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 28/05/2019 :  12:05:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Probleem is opgelost!
Ik zou het inderdaad kunnen doen door de local control iedere keer op on en off te zetten maar dat hoeft niet eens. Ik kan alles laten staan op local on want op mijn interface zit blijkbaar een mix knop waar ik de balans kan instellen tussen aan de linkerkant de input (dus het Tyrosgeluid) en aan de rechterkant de DAW (dus het geluid van de VST op de instrumenttrack. Als ik die draaiknop helemaal naar rechts draai hoor ik het Tyros geluid niet meer en hoef ik niks meer met local on of local off op de Tyros te doen.
Ik vermoed dat ik de volume knop van de interface heb willen bijstellen en toen per ongeluk aan de verkeerde draaiknop heb gedraaid.
Hoera, weer een stapje verder...
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000