Auteur |
Onderwerp |
|
michel
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 16:44:14
|
hallo
ik ben met een zelf studie begonnen en ben kei hard aan het oefen alleen de akkoorden vallen soms tegen dat het met de rechterhand goed gaat ,maar ik met linker hand nog moet na denken dan komt het met de rechter niet goed en .
heeft er iemand goede tips .ik weet dat als je les volg dat dan je problemen kan op lossen maar van wegen mijn werk kan ik niet onregelmatige uren. maar elke tip die ik hier kan krijgen is goud waard.
ik had ook al gedacht aan het één vingersysteem maar ik wil de negatief er van weten of positieve.
groeten michel |
|
RONY
Junior Member
51 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 17:21:58
|
Beste Michel, Het is zoals met elke studie, oefenen en blijven oefenen. Ik weet het de onafhankelijkheid tussen linker en rechterhand is niet zo vanzelfsprekend. Je begint best met de basisakkoorden bijv. C - G en F en je zoekt er een liedje bij dat enkel deze akkoorden bevat en je gaat aan de slag. Probeer eerst de akkoorden aan elkaar te rijgen zonder haperen en dan pas begin je met je rechterhand. Veel hangt ook af van de akkoordgreep, het makkelijkst is wanneer je zo weinig mogelijk vingers dient te verplaatsen om van akkoord te wisselen maar dat zal ook wel in je studieboek uitgelegd staan veronderstel ik. Dus eerst akkoorden inoefenen tot die vanzelf gaan en dan hoef je er ook niet meer bij na te denken dan de melodie spelen en niet proberen alles ineens te doen. Veel succes en vooral oefenen...oefenen... Groetjes, Rony
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 17:23:26
|
vroeger heb ik les gegeven hier aan de gemeente-muziekschool in Kaprijke, dit aan leerlingen tussen 8 en 12 jaar, dus het prille begin eigenlijk . Ik heb daar een speciale methode voor gebruikt, dit zal ik proberen uit te leggen, stap voor stap en met succes !!! Het zal voor morgen zijn want nu moet ik gaan optreden sis |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 07:49:57
|
Zou niet kwaad zijn, bij aankoop van een tyros inclusief een gratis online leraar! Dan kunnen we zien hoe we de akkoorden moeten steken!
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
|
|
Onderwerp |
|